1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

1. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    zoals ik al zei de menselijke fantasie is begrensd door zijn
    3-dimensionale perspectief. maar voor een menselijk verstand is dat natuurlijk onbegrensd.

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Hehehe, je doet me denken aan duitse minister die in de 19 eeuw (!!) vond dat ze het patentburo moesten opheffen omdat hij dacht dat alles al was uitgevonden.....

Wat nu vernieuwend is, is over een paar maanden/jaren ouderwets. Zo gaat het al eeuwen. En wat blijkt? De mens blijkt inventief genoeg om toch iedere keer weer met wat nieuws op de proppen te komen! Kijk bijvoorbeeld alleen al naar digitale animatie, dat staat pas in zijn kinderschoenen! Daar hadden ze een eeuw geleden niet voor mogelijk geacht! En met een nieuwe techniek staat de deur open voor nieuwe ideeen :)

3. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    ik hoop dat jij gelijk hebt, want dat maakt mijn leven tenminste nog interessant. Trouwens vergeleken worden met een duitser vind ik een belediging :mad: ( just kidding)}:]. Je gelooft het misschien niet maar ik ben de mensheid's grootste fan.

4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Je zou 's wat boeken van Thomas More of Locke moeten lezen. De ideeen die zij hebben (we hebben het over de 17/18e eeuw hier) zijn fascinerend. Je ziet ze worstelen met ideeen die we vanuit ons hedendaags standpunt goed begrijpen, maar destijds konden ze er hun vinger niet op leggen. Zij hadden ideeen over hoe een moderne staat in te richten en verdomd, ze waren in staat een compleet nieuwe visie te bieden terwijl ze in een maatschappij leefden die compleet anders was.

Ik ben echt van mening dat de mens' inspiratie onuitputtelijk is. Nieuwe situaties vereisen nieuwe oplossingen. Of nog beter: doordat wij als mensen steeds bezig zijn nieuwe theorieen te vormen (no matter what) moeten we vervolgens weer een nieuwe manier vinden om met zo'n dergelijke theorie om te kunnen gaan.

De mens is zo grappig.

Maar, ik ben het wel met je eens als je zegt dat je de Matrix 3 had kunnen voorspellen. Er moet immers wel geld verdiend worden aan de film en dan kunnen we niet ineens iets heel bizars (lees: anders) gaan doen (en vervolgens maken ze een film die te voorspelbaar is, isn't that funny :D)

5. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21

hahah thnx netrab :p Ik bedoelde alleen die grote egel in de machine city :). Verder kan je alles weer op meerdere manieren zien. Zo zou Zion ook nog steeds in de matrix kunnen zijn :mad:

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Man, als ik hier de thread eens doorlees heb ik het gevoel alsof er bijna alleen maar mensen zijn die hem slecht vinden.:{ De strijd voor Zion vond ik echt spectaculair, hoe de camera die sentinels volgde terwijl ze langs de randen vlogen. Prachtig.

Toch moet ik toegeven dat er veel vragen onbeantwoord blijven. Maar Ugamer's opsomming vond ik ook wat overdreven. Bij sommige dingen zoeken we er gewoon te veel achter. Zoals dat Zion een Matrix zou zijn. Misschien was het helemaal niet bedoelt door de Wachowski Brothers dat wij er zo over na gingen denken en is het allemaal onzin.

7. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Maar dat wij er anders over nadenken betekend toch niet direct dat het onzin is?

8. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik trouwens niet voorspelbaar vond is dat zowel neo als trinity er aan gaan. Wel goed gevonden dat neo en smith elkaar afmaken en zo de vergelijking weer gelijk maken, en het evenwicht in de matrix herstellen

Ook was ik eerst verbaasd dat de machines voor vrede kiezen, maar toen dacht ik terug aan de animatrix en dan is het eigenlijk heel duidelijk.

Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  9. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik bedoel eigenlijk dat we door al dat speculeren een beetje te ver doordraven. De antwoorden te ver gaan zoeken. Waarom zouden ze die Zion-wereld als een Matrix gebruiken? Het is een wereld waarin op mensen wordt gejaagd en waar Zion zelf steeds weer opnieuw wordt uitgeroeid. Een matrix was toch bedoeld om ook de energie uit mensen te halen, maar wat heeft het voor zin als al die mensen om de zoveel tijd toch weer uitgemoord worden.

10. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19

wat ik niet snap is hoe al die smiths allemaal dood gaan :confused:
    en neo wist al wat er zou gebeuren..
    jammer dat ie dood ging (? ging ie wel dood?? was ook vaag eigenlijk...)

wel
    _O_ SUPER FILM_O_

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    You're on your own pal... :)

12. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, he isn't.

Wat ik vreemd vind is dat niemand wist (buiten Neo aan einde Reloaded) dat Matrix al verschillende keren was geupdate, terwijl de eerste mensen werden bevrijd en de 3de of 4de versie van de Matrix.

In de 1ste film werd ook gezegd dat de vorige The One de eerste van hen (vrijheidstrijders) bevreed. Dat was dus in de 5de versie.

Is er geen oude mens in Zion die dit (nog) weet of dat heeft door verteld?

13. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, want de mensen uit deze matrix-tijd vochten al voor 100 jaar. Dat zei Morpheus in deel 1, hij zei ook dat the One van toen de eersten had bevrijd om Zion te stichten. Terwijl die One mensen eruit haalde om de net vernietigde Zion weer opnieuw op te bouwen. Maar dat wist Morpheus niet.

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Maar dan klopt het nog niet helemaal.

Hoe komen die mensen zonder die plugs erdan? Er moeten toch nog een paar overlevende geweest zijn en waarom hebben ze dat (van die versies) niet doorverteld? Of zouden ze dat niet weten :confused:

Wat is dit een ingewikkeld verhaal, of tewel zijn die dingens gebroeders genieën met veel fantasie of ze hebben een trilogie gemaakt met gaten.

@ Mods: zou een Centraal The Matrix topic niet handig zijn? We zijn hier bezig over The Matrix zoveel terwijl dit eigenlijk een topic voor Revolutions is.

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  15. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    volgens mij waren de machines er niet van begin af aan... de machines hebben de wereld 'verovert' en iedereen ingeplugt (of weet ik veel wat) maar er zijn toch altijd nog een paar mensen overgebleven..
    vermoed ik tenminste......

eerder een 'matrix the story' topic :D

Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  16. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Hoe kon de Matrix dan onstaan en kon er dan een The One zijn en hoe werd Zion dan vernietigd?

17. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    the matrix is gewoon een prog en dat is dan gemaakt door een eenvoudigere prog.. (de 'schepper', jullie kennen m wel he?? die man met dat witte baardje) heeft the matrix gemaakt... en tja de wereld is langzamerhand verovert door machines, computers..
    (geen toeval dat neo in het begin werd herkend als hacker)

en hoe zion is vernietigd weet ik niet echt.. door sentinels?:confused:

18. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    the anwser je hebt de animatrix toch wel gezien??

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nope, no time for that (en ook geen zin :+).
    But I will see it... someday.

20. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    het zijn trouwens vermoedens van me... (ik denk een beetje logisch na)
    ik heb geen bron ofsow (zoals bijv. de animatrix)

Deel Deze Pagina