1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    zou ik dan maar eens gaan doen, lost meteen je vraag op hoe de matrix is ontstaan, bruut, heel erg bruut
     
  2. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Mijn oordeel:
    Matrix 1: De Wachowski broertjes zijn nog arm en halen hun inspiratie uit een goede paddo ervaring. Deze drug zorgt ervoor dat je enorm creatief bent en je redeneert op een ander niveau. Met dit hebben zij deel 1 geschreven.
    Matrix 2: De Wachowski broertjes hebben vele pieken verdiend aan deel 1 en kunnen nu cocaine veroorloven. Actief als ze zijn door de coke denken ze alleen maar aan actie, actie en nog eens actie. Op een coke ervaring hebben ze deel 2 geschreven.
    Matrix 3: Deel 2 bracht ook aardig wat pieken op en de broertjes zijn constant onder invloed van coke. Echter, de gewenning neemt toe en zo daalt de creativiteit. Hoewel het nog steeds leuk is weten ze niet echt iets nieuws en denken ze alleen maar aan de volgende cash ronde. Voila.. deel 3 is geschreven onder deze druk.
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    '

    Aart weet er een leuk verhaaltje bij te verzinnen :D

    maar heeft zeker gelijk... (je moet trouwens wel bedenken dat 2 en 3 tegelijk zijn opgenomen, dus konden ze niet van hun fouten in Reloaded leren)
     
  4. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb de threadtitel maar aangepast, want het blijkt idd dat het gewoon over de hele trilogie gaat en de gedachtes daarachter. Dit wordt dus een lekkere eindeloze discussie :cool:
     
  5. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    het verhaal voor de hele triologie stont al bij het begin van de eerste film vast. Jammer joh daar gaat je ''leuke'' grap
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  6. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    heh jammer, we kunnen niet allemaal zo grappig zijn als jij.
     
  7. Goldfish

    Goldfish is een kutnaam

    Berichten:
    1.364
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vond de andere 2 delen wel vetter dan revolutions. bij revolutions had ik echt zo'n aflsuiting-gevoel. er gebeurde niet zo heel veel. Maar dat komt natuurlijk ook omdat we allemaal wel ongeveer wisten hoe het af ging lopen, alleen wisten we de details niet.

    En ik vond het ook jammer dat er weinig hand-to-hand fighting scenes waren. die met de meovingian en smith tegen neo waren de enige (smith vs. neo leek trouwens wel HEEL erg op dragonball Z, het had me dan ook niks verbaasd als neo ineens lang blond haar en groene ogen kreeg)

    En ik vond het eind kut.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  8. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat het goed af ging lopen voor de mensen stond al vast, de film draaide in de bios en in de VS moet een film goed aflopen wil het geshowed mogen worden vanaf 12 jaar. Echter.. ik had een ECHTE afsluiting verwacht, waarbij de machines zouden worden overwonnen. Het leek mij juist vet cool om al die mensen te zien ontwaken uit de broed dingen enzo.
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Als ze dat zouden doen, dan was er geen optie meer voor een mogelijk vervolg.

    Btw, ik heb gisteren the making of gezien op MTV en daar zeiden ze dat er waarschijnlijk een vervolg komt, of zo iets in de aard (ze hadden het in ieder geval over een vervolg en de kansen).
     
  10. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^daar doen de brothers in ieder geval niet aan mee, dit was het verhaal dat ze wilde vertellen en een vervolg zien ze totaal niet zitten. Ook zo'n beetje alle hoofdrol spelers hebben ook al aangegeven dat ze niet aan een eventueel vervolg zullen mee werken
     
  11. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat kan zijn, maar als je genoeg geld op tafel legt... .
     
  12. matje

    matje Soco Socoo!!!

    Berichten:
    302
    Leuk Bevonden:
    0
    idd, met geld is alles mogelijk.

    Ik ga trouwens niet naar revelutions in de bioscoop.
    Lijkt mij zonde van me geld.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Elke film in de bioscoop zien is eigenlijk zonde van je geld, maar de ervaring in de bios krijg je niet thuis (ookal heb je een home cinema).

    Je moet revolutions echt in de cinema zien (en €5-€7 is nu niet echt veel hé?).
     
  14. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Jawel, die mensen uit de matrix kunnen toch kinderen hebben gekregen die zonder plugs geboren werden. Maar als Morpheus zegt "Meer dan 100 jaar" moet dat wel een stuk langer zijn want hoe kan in 100 jaar die 24 vrouwen en mannen uitgroeien tot de hele bevolking van Zion (of ze moeten wel heeel veel mensen bevrijd hebben).
    De one van de vorige matrix/generatie heeft waarschijnlijk niet verteld over die verschillende versies enzo. Dat deed Neo nou toch ook niet?
     
  15. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    je spreekt jezelf wel heel erg tegen :D

    natuurlijk is een film-ervaring (zeker met een film als the Matrix) veel indrukwekkender dan thuis voor de buis, en daar betaal je dan ook voor (en ik betaal met plezier) :D
     
  16. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    ik snap niet dat iedereen zit te zeiken dat revolutions slechter is dan 1 en 2.. ok.. 1 was gewoon een topper.. maar 2 was zwaaaaaar klote.. en is gewoon echt slecht... 3 komt tenmiste weer een beetje in de buurt van 1..
     
  17. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    het is een mening Kane....

    wat jij denkt is niet de absolute waarheid, wat ik denk is niet de absolute waarheid... respecteer elkaars mening :D
     
  18. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1

    ik denk dat neo nog leeft, en dat er nog een vervolg komt;) waarvan wij nog nix weten. en die vage artwork dan die op de matrix site erges stond, sommige va ndie gekke robotten heb ik in geen van de 3films gezien:eek: (mijn mening dit is)
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003
  19. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    idd, ik zou hier echt nog wel een vervolg op willen zien, maar of dat ook zal gebeuren??
     
  20. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst, MAJOR SPOILER WARNING! voor de mensen die revolutions nog niet hebben gezien..

    SPOILERS!
    SPOILERS!
    SPOILERS!


    hahaha, leuk dat je je mening even beargumenteerd.. ik vind 2 namelijk toch de beste van de drie.. (de kwaliteit van revolutions ligt nog wel iets hoger, maar nodigt niet echt uit tot vaker kijken.. daardoor neemt de entertainment waarde, ondanks de kwaliteit, weer wat af)..

    ik vindt 2 overigens de beste omdat hij veel dieper is dan deel 1.. hij is doordrenkt van filosofische ideën, princiepes over KI, mythologie en religie.. bovendien graven we ook een heel deel verder in de hiërarchie van het matrix systeem (wat Revolutions overigens nog een heleboel complexer maakt)..

    daarbij komen nog de ongezien wrede vecht- en actiescenes zoals de burly brawl en highway chase..

    De merrovingian (misschien wel m'n favo personage uit de hele trilogie) maakt zijn intrede, echt, die kerel is zo komisch en zo geniaal.. hij is gewoon goed..

    het enige aan reloaded wat ik vond tegenvallen waren wat nare fouten in zowel het verhaal als de technische kanten van de film, maar reloaded was duidelijk de meest actiegeoriënteerde van de drie dus dat neem ik graag voor lief..

    onovertroffen..

    revolutions was een duidelijk climax, vanaf de eerste minuut merkte je aan de sfeer dat dit het einde was..

    de belegering van zion is de beste belegering die ik ooit in een film heb gezien, zoveel ware emotie, zoveel chaos, zoveel onvervalste hooggeconcentreerde actie..

    het gevecht van neo tegen smith was intens, de special effects verbluffend en de spanning te snijden.. het was het einde van de film, maar hoe zou dit gevecht aflopen?

    vervolgens het einde, even doeltreffend als geniaal, zo open als het ook gesloten is.. ruimte voor speculatie maar niet voor een vervolg..

    wat we ook zien is dat er duidelijke verschillen zitten in de 3 films..
    het eerste deel legde de essentie blood, liet je dingen zien die je nog nooit had gezien en legde het basisprinciepe uit, kwalitatief gezien (zeker door originaliteit) waarschijnlijk de beste.. The Matrix stoomde ons klaar voor wat we in Reloaded en Revolutions zouden zien..

    Reloaded was pure actie.. een brok onvervalste matrix-powered kungfu.. 'wat boeit het dat het zwaard 2 meter opschoof, moet je zien wat hij der mee doet!'.. volgens mij was DAT de gedachte van de broers bij het maken van reloaded, ze wilden de matrix naar het volgende entertainment lever heisen en daar heel lang houden, ongeacht of ze wat benzinetanks uit auto's moesten slopen of mensen naar een niet bestaande exit te laten rijden ;).. ik ben ze er dankbaar voor..
    Naast alle actie werd ook het verhaal gestart.. het eerste deel had gewoon geen verhaal eigenlijk, deel twee stelde duidelijk een doel aan neo, op zich maar gelukkig ook..

    Revolutions was de besluiting, alles komt er samen.. er kon definitief naar antwoorden worden gezocht (GVD, niet zeiken dat er geen antwoorden werden gegeven! de broertjes zeiden in deel één niet voor niets 'free your mind'!.. leer denken, net als alle fatsoenlijke matrix fans!).. de connectie tussen neo en smith werd duidelijk, er werden wat subtiele hints gegeven naar de wezenlijkheid van zion en het liefdesverhaal wat volgens de broertjes de ruggengraat van de trilogie vormt loopt ook (zoals ieder goed liefdesverhaal) op een einde.. Als een waardige epos eindigt de film met de dood van zijn held, en de toch even onvermijdelijke als geniaal berijkte cliché van vrede..

    de broers zijn geniën..




    willen jullie nog wat leuk theorie werk zien (iets wat hier vreemdgenoeg compleet lijkt te ontbreken) ga dan naar dit topic op het anime-paradijs forum..



    [edit]
    oew! hoe kom ik daar/wat is de url?
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2003

Deel Deze Pagina