1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, whaèvah, postje deleten.. buh..
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  2. majidamarus

    majidamarus »Sovjet Red Army«

    Berichten:
    357
    Leuk Bevonden:
    0
    gsus wat een verhaal maar wel verduidelijkend. ksnap nu eindelijk hoe alles in elkaar steekt *)
    dank u
     
  3. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    hoef je ook niet meer na de bioscoop;)
     
  4. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het een kutfilm noemen kun je wel asl puberaal gedrag bestempelen.maar laten we eerlijk zijn, deel 2 en 3 zijn geen meesterwerkjes. Ik kijk liever een goede film.
     
  5. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    omg inod3.. ik kots op jou..

    kijk, je hebt duidelijk niet nagedacht..

    1: ooit gehoord van sentiment? de matrix is een film met als belangrijkste motief de liefde.. dat daar een wat langdradige sterfscene inzit is misschien alleen maar terecht..
    dat je de film hierdoor kut vind getuigt wat mij betreft meer van pre-puberaal gedrag dan van meningvorming..

    2: wat zou jij doen als er een oorlogschip met volle snelheid je verdedigingslinie tegemoet komt gevlogen zonder van zich te laten horen? ze wisten niet dat neo kwam onderhandelen, dus vallen ze aan..

    3: nee, neo moest er eerst van overtuigd worden dat er geen andere oplossing was.. als hij zich zou verzetten zou het immers niet lukken, dus dat mocht zoiezo al niet.. wat smith niet wist, was dat neo smith er zo inluisde.. door neo over te nemen versmolt hij met het andere deel van de 'one' code en kwam in direct contact met de source.. hierdoor werden hij (en dus ook de code) opgenomen in de source..
    gevolg: baai baai smit, matrix reboot..

    maar the matrix is in wezen gewoon een cultfilm die zeker niet bedoeld is voor het grote publiek.. dat iedereen kickt op de kungfu en de climax vindt tegenvallen, daar kan ik niet aan doen..
    de echte fans die willen filosoferen over een verhaal met veel meer essentie dan welke film ooit gemaakt in de geschiedenis van de mensheid ziet dat ieder deel van deze trilogie z'n eigen kwaliteiten heeft en dat het einde subliem is aangepakt.. dat jij dat niet snapt is jammer voor jou, maar er zijn vast films die jij helemaal tegek vindt en ik kut, dus op zich maakt het niet uit..

    99% van de mensen zijn zombies, die deze film alleen zien als een hollywood knokfilm.. ik vind da.. ow.. ^^*

    sorry dat deze post zo kort is, maar ik typ 'm nu voor de derde keer doordat ik de hele tijd perongeluk op de verkeerde knop drukte.. ik ben dus idd verschrikkelijk pissed nu 8)
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Hoezo? Waarom vind iedereen hem toch zo slecht? Dat begrijp ik echt niet. Dat je er misschien niet veel aan vindt, maar om hem nou zo zwaar af te kraken.:confused:

    @ Netrab, thnx voor die uitleg, alhoewel ik dat gedoe met dat Koekje van the Oracle nogal vreemd vind.


    edit:
    Dat eerste stukje sloeg nog op dat van TheWalrus.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2003
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dit is mijn vergelijking i.v.m. knocken en filosofie en het verhaal:

    Deel 1: Het knocken en het verhaal waren in deze film ongeveer 'gelijk' behandeld. Hier en daar wat filosofie die door de 'gewone' consument niet werd opgemerkt.

    Deel 2: Het knocken kwam hier meer op de voorgrond dan het verhaal en er werd al wat (veel) meer filosofie gebruikt (weliswaar filosofie voor beginnelingen, denk ik).

    Deel 3: In deel 3 worden de 3 onderwerpen ongeveer gelijk behandeld. In het eerste deel van de film werden het verhaal en de filosofie naar voren geschoven en in het tweede deel van de film werd vooral het knocken naar voren geschoven met redelijk veel filosofie en natuurlijk ook nog het nodige verhaal.
     
  8. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Pfff nou dat was een behoorlijk pittig stukje tekst, maar het is wel verhelderend, ik ben overigens nog niet helemaal overtuigd van de betrouwbaarheid van het verhaal met als bron tweakers, maar goed.... het lijkt allenaal wel tek lopen hoewel sommige dingen nog wel een beetje raar zijn.

    Is het bijvoorbeeld dan zo dat ze Neo helemaal in het begin expres als programma in zo`n cocon gestopt hebben, wetend dat hij als ware gevonden zou worden gevonden...
    En hoe kan je een machinen zijn in een mens...

    Misshcien heb ik het verhaal niet goed genoeg gelzen maar als iemand hier antwoorden op heeft graag.

    En ik heb btw deze films altijd alleen maar gkeken om het filosofische deel, ik vond het idee echt geweldig... de vechtscenes waren cool maar opmerkingen zoals You think thats air you`re breathing maakte het ECHT geweldig, dat soort dingen hadden ze toch minder in de opvolgende films...Geen uitspraken meer als what good is a phone call if you`re unable to speak
    da is wel een beetje jammer, maar ik vind het echt de beste film ooit gemaakt...
     
  9. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    idd!! dát was dus wat ik zo miste! er waren weinig 'mooie' uitspraken!
     
  10. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Te Amerikaans en flauw voor mij.Geef mij maar de echte Jesus Christ Superstar,
     
  11. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Owja, in dat lange uitleg verhaal staat over dat koekje dat hij opeens een nieuwe kracht 'geunlocked' kreeg. Maar misschien was dat wel het snoepje? :)
     
  12. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Elke keer Neo een snoepje kreeg weigerde hij deze (toch?)
     
  13. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    De 1e x wel, maar de 2e x niet.
    @Netrab, thx man! Ik snap het helemaal!!
    Alleen wanneer isie dan per ongeluk een x draadloos ingeplugt?
     
  14. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Toen Neo die sentinals tegenhield in 'The real world' raakte hij in een soort coma terecht. Hij was eigenlijk nog niet klaar voor die kracht en heeft zich zonder het te weten in The Matrix geplugt. Hij kwam echter terecht in een wereld tussen The Matrix en 'The real world'.
     
  15. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Owjah :) Das waar ook. Is eigelijk wel hele goeie verklaring dit allemaal, maar ik vind het eigenlijk wel jammer.. Khad liever gehoopt dat The One egt de redder was voor de mensen en dus niet een programma was ofzo..
    Maar alsnog vonk het een hele toffe triology :D
     
  16. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Een cursus 'meningen filteren' is ook geen overbodige luxe voor jou. Je moet het allemaal niet zo persoonlijk opvatten. De grote 'The Matrix Discussie' heet deze thread, remember? Zucht..

    Anyway, ik heb je punten gelezen:

    Ja, doet niks af aan het feit dat de scene gewoon te lang was. Het zelfde had verteld kunnen worden in de helft van de tijd.

    Goed punt, maar,
    Ik kan me niet voorstellen dat de 'Master Machine' :) niet door heeft dat hij Neo nodig had voor het voortbestaan. Het is een machine met logica. Dat zegt ie zelf op het eind.

    Neo was er al van overtuigd dat er geen andere manier was. Waarom zou hij anders naar Machine City willen? Let op: volgens de Hollywood standaarden was er nog geen heftige deadscene voor gekomen, dus: Trinity mee en haar dood laten gaan.

    Deel 1 was/is een cultilm. Delen 2 en 3 hebben voor mij geen toegevoegde waarde.

    Het is jammer als ik probeer een discussie op gang te brengen en meteen een reactie lees van: " omg inod3.. ik kots op jou.." en "pre-puberaal gedrag". Een klein beetje zelf reflcetie is hier wel op z'n plaats. Het is duidelijk dat de trilogie voor jou tot een soort religie is geheven. Elke vorm van kritiek tov de trilogie is blijkbaar in jou ogen een aanval op jou persoon.

    Relax! Tis maar een filmpie.

    Mooi verhaal Netrab! Volgens mij moet ik gewoon maar eens de boeken gaan lezen ;)
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  17. Netrab

    Netrab Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er niks over spoilers neergezet omdat ik me toch dacht te herinneren dat de topic titel ookal een spoiler warning had, maar deze is blijkbaar door een of andere mod gewijzigd .. :D

    Voor de mensen waar ik het toch voor verpest heb, het spijt me. :mad: Als ik ergens zelf ook slecht tegen kan zijn het spoilers.

    FF wat research gedaan .. :D

    De topicstarter geeft ook al een spoiler weg btw. Iet over "The One" in deel 3 ^^
     
    Laatst bewerkt: 11 nov 2003
  18. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    mja, sorry.. commentaar op the matrix wil ik nogal eens persoonlijk opvatten..

    ja, dat snap ik ook.. ik heb zelf ook heel wat betere sterf/liefdesscenes gezien, maar het is flauw om de film hierop af te schrijven..

    dan kan je je nog iets afvragen, hoe wisten ze dat neo in het schip zat?

    ja, ok, klopt eigenlijk best wel.. maruhm, ja.. ok, het is op geen enkele manier goed te praten..
    maar had je de film echt beter gevonden als neo in de matrix was gegaan en had gezegd.. 'hier ben ik.. absorbeer me nu maar' ??
    om eerlijk te zijn heb ik liever een schitterende vechtscene met een vaststaand einde dan zoiets sufs als 'hoi, ik geef op'..


    ok, ik snap best dat je de laatste delen geen toegevoegde waarde vond hebben voor jou.. maar als je nog es een discussie wilt starten, doe het dan iets subtieler dan 'dit is de slechtste film ooit [punt]'.. dan hoef ik ook niet meer te roepen dat ik op je kots ^^'

    ik neem aan dat je mijn eerdere post hebt gelezen en daaruit hebt kunnen opmaken dat ik, en waarom ik vindt dat deel 2 de beste is van de drie en beide vervolgen allebei fantastische films vindt.. je hoeft het absoluut niet met me eens te zijn, maar een beetje begrip zou al makkelijk zijn..
     
  19. inod3

    inod3 Murai is een aap :-)

    Berichten:
    197
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, heb je helemaal gelijk in! Mijn reactie was wat overtrokken.

    Ik snap wel dat mensen na deel 1 een 2e en 3e deel willen zien, op een bepaalde manier is de trilogie ook uniek.
    Maar ik had begrepen dat je 'Tron' nog niet gezien had (correct me if i'm wrong) ? Die film heeft het zelfde thema als The Matrix. Tron kan ik je zeer goed aanraden!

    Zo, en nu heb ik genoeg zitten blaten. :)
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  20. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    tron valt totaal in het niets in vergelijking met de matrix
     

Deel Deze Pagina