1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

1. inod3

inod3 Murai is een aap :-)

Leuk Bevonden:
    0
    Tron is ook uit een andere tijd. Tis maar net wat je mooi vind. Ik vind Tron juist veel mooier.

2. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    tron heb ik idd nog niet gezien en dat wil ik ook zeker wel.. maar die verkopen ze hier in de buurt nergens dus misschien dat ik 'm es via internet ga bestellen ofzo..
    Maar het is niet alleen het thema natuurlijk dat zo boeit, maar de manier waarop het is uitgevoerd, wat ik persoonlijk subliem vind aan de matrix films.. zonnebrillen, zwarte (leren) pakken, kungfu en zo'n filosofische bodem.. dat vind ik gewoonweg heel cool, niet meer niet minder..

Tron lijkt me wel heel vet.. Maar The Matrix trilogie heeft ons dingen laten zien die nooit eerder vertoond waren.. het feit dat the matrix een computersysteem is, is niet eens belangrijk, alles wat daaruit volgt maakt de film juist zo geniaal.. het heeft zoveel invloed gehad op spellen als max payne, en er is geen enkele film zovaak 'nagedaan' in andere films (bv. southpark, scary movie.. ach, echt een hele zooi).. Deze film heeft op iedereen indruk gemaakt.. Toegankelijk voor iedereen, maar niet voor iedereen te doorgronden.. Dat is ook iets dat het leuk maakt, mensen die wel alles (proberen te) snappen weten waarom ze de film echt vet vinden en staan boven de 'bullet-time-is vet' roepende massa.. Dat geeft een goed gevoel, alsof je boven de mensen staat.. persoonlijk hecht ik aan zoiets veel waarde, maar dat ligt misschien alleen maar aan mij..

Ik ga niet in discussie of tron een leuke film is of niet, omdat ik hem nog niet heb gezien.. hij lijkt me wel heel stoer iig..

En welk deel ik beter vond is eigenlijk ook helemaal persoonlijk.. de wachowski's hebben ieder deel van de trilogie duidelijk een heel ander karakter gegeven.. wat ik persoonlijk wat minder aan deel 1 vind is de kleinschaligheid.. er zijn welgeteld 2 personen in de hele film waar mee gepraat wordt op hun groepje rebellen op de Nebu na.. namelijk the oracle, en agent smith.. Dat vond ik één van de charmes van het tweede deel, er kwamen een boel verscheidene characters met allemaal een beetje hun eigen verhaal aan bod..
    En drie vind ik gewoon een hele mooie climax.. een echte climax, zoals je ze weinig ziet.. Een einde, een echt einde.. onvervalst.. in dezelfde stijl als we die gewend zijn.. een waardig afscheid van de films als je het mij vraagt..

Misschien vond jij reloaded wel wat overdreven, of teveel van het goede.. of vond je juist het kleinschalige van deel 1 juist zo leuk.. kan best, maar ik heb natuurlijk wel m'n redenen om andere delen of films dan jou het leukst te vinden..
    [/allemaal-weer-vrienden-mode]

jaja, weer zo'n lange post met overbodige, al meerdere keren herhaalde argumenten, maar ik was ff in de stemming ;)

3. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Deel 1 + 2 waren super vond ik,maar 3 was toch een grote teleurstelling.In vergelijking met de meeste films is ie nog wel goed,maar t.o.v deel 1+2 is deel 3 toch errug slecht.

4. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    deel 2 en 3 vond ik achteraf gezien toch maar matig eerlijk gezegd..
    in deel 2 vond ik oa de vechtscenes en de gehypte higway scene nep
    deel 3 vond ik de actie en special effects cool...maar de verhaallijn tegenvallen en ik had een beter einde verwacht (meer diepgang)

Laatst bewerkt: 23 nov 2003
  5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Hmm het eind is juist vol met diepgang.. Ik hoor van iedereen dat ze het einde anders hadden verwacht, kan ik begrijpen, maar dat ze dit einde fout vonden, en niet vonden kloppen.. Ikzelf vind het een zeer goed einde, en hoe meer ik er over na denk, hoe beter het gaat kloppen..

6. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    geen idee, het einde voelt bij mij echt niet goed aan...

7. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik zie het niet als 1 2 en 3, maar als 1 geheel

8. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Ik vond het einde waardeloos.....had het inderdaad niet zo verwacht.Maar ja t.o.v. andere films (Terminator 3 bv.) is deel 3 wel goede film.Nu maar hopen dar LotR 3 me niet teleurstelt haha

9. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik heb deel 3 nog niet gezien, maar vond deel 2 te weinig inhoud hebben. Is deel 3 dan nog slechter???|:-

10. Kane

Kane Xcusses voor de post

Leuk Bevonden:
    2
    ik vind deel 3 weer een beetje op het niveau van 1.. maar blijkbaar ben ik een van de weinigen.. :confused:

11. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    IK vind het ook hoor, we kunnen een praatgroep oprichten voor mensen die Revolutions wel goed vinden.8)

12. Ahara

Ahara Guest

The matrix 1 is/was mijn favoriete film, bij 2 dacht ik nou wat een teleurstelling maar misschien is het nodig voor een goede opbouw voor 3...

Nu heb ik net Revolutions gezien. Wat een ontzettend kut film zeg...

Bijna alleen maar geweld en af en toe een scene waarin slecht wordt geakteerd. De verhaallijn van 2 en 3 vind ik niks toevoegen. Ze hadden beter op kunnen houden na het geweldige deel 1.

Ik vind het prima als je deze film goed vind... maar persoonlijk ga ik deze echt nooit meer kijken. Wat een teleurstelling.

Ahara

13. D-STR.com

D-STR.com Evil RaCoon

Leuk Bevonden:
    0
    Matrix rullez!

14. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    Ik heb matrix Reloaded weer s gehuurd, en dat stukje met de 'Architect' is zó belangrijk!
    Ik had dat stukje in de bioscoop minder geconcentreerd bekeken, jammer.

15. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Heb in de bios ook niet zo aandachtig zitten luisteren heb de film hier thuis op cd maar geen zin om m te kijken. Waar gaat dat stukje dan over, wat is zo belangrijk?

16. Badkiller

Leuk Bevonden:
    19
    de versies word uitgelegd... daar kan je uit leiden dat hij de 6e 'the one' was.... en waar hij voor bedoeld is/was....

ik raad het je aan om er s naar te kijken...

17. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    het stukje van the architect is het beste uit de hele matrix serie imho! ik snap het zo goed als helemaal (hoewel je aan sommige stukken meerdere interpretaties kan geven natuurlijk)

ik kende 'm een redelijk deel uit m'n kop.. that reminds me.. verder leren :D

Het einde van deel 3 was geweldig.. zo goed gewoon.. prachtig.. heel het verhaal valt tijdens dat gevecht op z'n plaats.. ik zat op het puntje van m'n stoel, in afwachting hoe het zou aflopen.. damn, wat heb ik zitten genieten :D heerlijk einde, had niet anders gekund.. twijfels werden opzij geschoven, de epos werd beëindigd, de messias is gekruisigd, de waarheid van onze realiteit is uitgewerkt (Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one. - AE)..

De scene in zion was de beste mobscene die ik ooit heb gezien.. die kapitein in z'n APU is echt geweldig.. er is geen andere manier waarop je je in zo'n strijd zou storten..

*sigh* wanner komt de dvd?

Laatst bewerkt: 27 dec 2003

Deel Deze Pagina