1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. WeEzLe^

    WeEzLe^ Guest

    ff vraagje hoeveel kost the matrix reloaded bij blokker?
    ik heb namelijk die 5€ korting bon.

    misschien ga ik em vandaag of morgen halen
     
  2. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    5 november gaat revolutions in premierre dus niet in de sneak. Het plan is om hem in meerdere landen tegelijk te launchen. Dus het kan best zijn dat we hem pas s'nachts om 4.00 ofzo
    kunnen zien!!!!

    Ik heb er in ieder geval veel zin in want wil nou toch wel weten hoe het afloopt, ook al gaat Neo dan dood.

    Maar ik vond deel 1 toch zeker beter. Dat gedoe met the architect werd me iets teveel. Niet dat ik het niet kon volgen of begreep, vond het iets te langdradig!!

    Weet iemand trouwens of The Twins weer hun opwachting maken?? Ik vond hun namelijk echt the shit in deel 2 en hoop echt dat ze erbij zijn!!!
     
  3. WeEzLe^

    WeEzLe^ Guest

    laat maar heb em bij media markt gekcoht voor 17€:D
     
  4. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    nou ik snap(te) het nog steeds niet helemaal :{ daarom wil ik em nog maar eens huren in de videotheek alvorens ik deel3 in de bios ga kijken :)
     
  5. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    behalve dan dat verzamelboxen geen flikker meer waard zijn over een paar jaar ;)

    zie jij ergens nog losse delen van de eerste starwars trilogie? dacht het niet.. allemaal 'collecters edition' verzamelboxes.. nee, dan toch liever de originele banden in drie aparte doosjes uit 1977 en later 8)
    Zo gaat het hopelijk met The Matrix ook zijn..

    ik ben bezig het stukje van de Architect uit m'n hoofd te leren.. snap 'm helemaal, hoewel je sommige uitspraken wel op verschillende manieren kan opvatten, maar dat wordt niet echt duidelijk gemaakt..

    Ik weet zeker dat ik 2 beter vindt dan 1. Wat wel echt jammer vindt is dat er teveel CG gebruikt is bij bv. de Burly Brawl.. magoed, het is verder een fantastische scene, dus laat dat maar hangen. Het eerste deel bevatte mijns inziens te weinig actie. jazeker, er was een boel wrede actie aan het einde van de film, maar daarvoor is het echt maar erg mager wat de actie betreft.
    Daarnaast biedt Reloaded veel meer stof tot nadenken, die superdichte filosofische gesprekken met the oracle, the merovingian (was dat nou met 2 r'en?) en the architect.. Een droom die werkelijkheid is geworden. Voeg daaraan een veel verdere uitdieping van allerlei mythen, relegiën en wetten over kunstmatige intelligentie toe en je hebt een film die vele malen dieper is dan deel 1. Ik kan me heel goed voorstellen dat het tempo voor verschillende mensen wat te hoog ligt en ik weet natuurlijk ook wel dat een film meer is dan 'the sum of it's parts'.. Maar voor iemand die The Matrix videoband LETTERLIJK heeft versleten en uit pure armoe maar de dvd bij blokker is gaan kopen komt Reloaded als een allesverhelderende herademing. Vele misteries van de matrix worden uitgelegd, we zien zion, smith (coolste persoon uit het hele gebeuren 8) ) wordt heel belangrijk..

    kortom: AAAAAAAAAAAAH! geweldig..
     
  6. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Het is idd verstandig om deel 2 weer ff te kijken ja!! Komt er trouwens geen marathon ofzo net als bij The Lord Of The Rings?? Dat zou wel vet zijn!!!
     
  7. The Arowana

    The Arowana Reloaded

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ze bij ons in de bios geen marathon houden, dan houd ik er zelf wel één.. matrix fans genoeg hiero.. ;).. en na Reloaded, in zwart leer met zonnebrillen naar de bios 8)
     
  8. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    jaaa marathon _O_ ik ben iig met LOTR wel van plan om in de bios te gaan bivakkeren :p maar dan moet het ook 's nachts zijn, dat lijkt me echt vet, begin je om middernacht met deel 1, en als het laatste deel is afgelopen is het gewoon 's ochtends _O_
     
  9. PromoStyle

    PromoStyle Guest

    Iedereen zit zo te zeiken dat 2 zuigt en 1 beter is. Matrix 1 is gewoon een inleiding voor het hele verhaal. Het gaat over Neo die op zoek is naar zichzelf waarom en waarvoor hij The One is. Bij deel 2 begint het verhaal eigelijk pas echt. Dat zien veel mensen niet. Ik vind Reloaded een stuk vetter dan Matrix 1 omdat er meer actie in zit, het verhaal los komt en omdat er meer personages naar buiten komen. Matrix 1 was ook vet, maar dan op een andere manier.
     
  10. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
     
  11. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    dubbelpost.. .sorry
     
  12. bass

    bass bass ...®

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    0
    HElemaal mee eens....

    En deel drie gaat egt alles overtreffen, heb vrijdag een voorstukje in de bios gezien...

    in een woord...

    GRUWELIJK
     
  13. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    deel 2 van de matrix= een vreselijke film ik word gek van dat filosofische geneuzel wat nergens opslaat.
     
  14. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    ^^dat jij het niet snapt wil niet zeggen dat het nergens op slaat, reloaded is ill en zeker net zogoed als 1

    Everything that has an begining has an end

    en ik kan niet wachten op het einde van the Matrix
     
  15. Defanatic

    Defanatic blauw beest

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    26
    Everything that has an begining has an end

    die shit bedoel ik, allemaal van die quasi logische uitspraken die om het in perspectief simpele verhaal heen draaien.
    Dat Matrix komt er op neer dat een ras in een apocalyptische wereld word gebruikt als energie voor machines met een eigen wil.
    Om dat ras zoet te houden worden ze in een programma ingeplugt genaamd de matrix.
    Leuk verzonnen, origineel maar waarom word er zo moeilijk over gedaan?
     
  16. WiresOUTLAW

    WiresOUTLAW ''screw you guyz''

    Berichten:
    509
    Leuk Bevonden:
    0
    omdat de vraag is staat alles vast of niet
     
  17. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    ik vraag me af hoe jij naar andere films kijkt, d'r zit toch altijd meer omheen dan iets simpels, wil je de film een beetje interessant houden. Dit hebben ze bij de matrix goed gedaan, veel ruimte voor speculatie, fantasie en eigen inbreng, zo hebben ze een vaste verhaallijn (die jij ongeveer noemt) maar daaromheen een heel uitgebreid verhaal met veel ruimte voor creatieve invullingen.

    Omdat er niet gewoon van A naar B gegaan wordt is het niet meteen een slechte film.
     
  18. PhenomenoM

    PhenomenoM Musique Electronique

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    The Matrix is gewoon the shit..
    Zo erg dat ik geeneens HOEF uit te leggen waarom..
    It's a common understanding...

    Ik ben de 1ste show op 5 november aanwezig ; 15.00... (wasset toch)
     
  19. aggie

    aggie Overloper

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    1
    De enige (Pathe) bioscoop waar een Matrix Marathon wordt gehouden is Pathe Groningen. Je kon de eerste deel wel zien bij de comebacks

    Ik zag gister ook het voorstukje, 1 woord: _O_ GEWELDIG_O_

    en de tv reclames zijn ook geweldig.

    Deel 1 vond ik zelf heel goed, je krijgt daar alles uitgelegd. Als je deel 1 hebt gemist snap je er geen reet van. Deel 2 vond ik veel beter (de gevechten, snelweg scene, the keymaker enz enz)
     
  20. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik denk zelf dat ze het beter bij 1 film zouden kunnen houden omdat sowieso veel mensen vinden dat de vervolgfilms afgezwakt zijn en niet zoveel nieuws meer in petto hebben.

    Het tweede deel vond ik wel spectaculair maar dan heb ik het ook puur alleen om de special effects/actie. Voor de rest was er niet veel nieuws.

    Bij het derde deel ben ik bang dat het een cliché verhaal wordt:
    Net wanneer het einde nabij blijkt te zijn komt er een laatste redding (Neo) en vinden ze een oplossing de machines te weerstaan en de mensheid overleeft. Trinity en Neo leven nog lang samen. Misschien dat Morpheus nog wel effe dood gaat enzo...8)

    Ik HOOP dat het einde onverwacht is en dat het niet weer zo'n happy end story wordt :)
     

Deel Deze Pagina