1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Neo is dood. Maar net als de vorige 5 matrixen was The One er om alle bugs eruit te halen, te controleren waar de fouten zitten. Zo was Neo verbetert en heeft ie Smith kunnen vernietigen. The Machines zijn niet vernietigt. The Architect zegt nog op 't einde "You think I'm human?" waarmee ie wil zeggen dat ie niet eerlijk is, zich niet aan de afspraak houd die ie met Neo heeft gemaakt: Om vrede te houden tussen de mens en de machine. De machines zullen altijd door vechten om de aarde over te nemen.
    En The Oracle zegt 't nog tegen Sati aan 't einde van de film - "Will we ever see Neo again?" Waarop the Oracle antwoord "I think we will.."
    Omdat de machines niet vernietigt zijn en niet alle mensen in The Matrix terug zijn gegaan naar Zion zal The Matrix worden geupdate door de Architect. De 7e Matrix zal worden gemaakt een nieuw The One zal er komen om weer alle bugs eruit te halen.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    _O_ Dioga heeft het door :+

3. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Spoiler

Euhm nee dioga heeft het niet door want wat de architect bedoelde met dat hij geen mens was, was dat hij niet zijn woord hoefde te geven, omdat als machhines iets zeggen het ook zo is, en dat ze niet liegen en bedriegen, er is dus wel degelijk vrede, alleen snap ik het verder nog niet zo goed. Ik wacht wel tot de dvd triologie er is, die komt neem ik aan.

Heb hem trwns net gezien..en ben nog aan het denken hoe precies zit, maar ik denk niet dat ik het begrijp, daarvoor moet ik alle films nogmaals zien en dan nog maar afwachten...

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

De architect is geen Machine, maar een programma. Het programma heeft als doel om zich te verbeteren en in leven te blijven. Kijk ook maar eens naar de Animatrix. Machines en de Matrix willen overleven. Er is energie nodig om de Machines draaiende te houden, omdat dit niet geleverd kan worden door de zon (door het wolkendek) gebruiken de machines bio-energie (mensen als batterij).

Oracle vroeg nog aan de Architect of andere die weg willen, ook weg mogen en mag ik je woord. De Architect zij "Ik ben geen mens"... wat kan betekenen

1) Hij houd zich aan het programma en de mensen mogen dus vrij --> Uiteindelijk willen alle mensen vrij = geen energie voor de Matruix noch voor de Machines --> programma wilt weer overleven --> wedergeboorte Neo --> enz
    2) De mensen veraden de machines en breken de vrede ---> Machines en de Matrix gaan mensen weer vernietigen --> programma wilt overleven --> wedergeboorte Neo

5. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Dat kan wel, maar ik denk dat hij met dat ´ik ben geen mens´ bedoelde dat je zijn woord niet hoeft te hebben aangezien mensen zich soms niet aan hun woord houden, machines/programmas dus altijd. En the architect vond het ook niet erg dat als neo de deur van Trinity zou kiezen en Trinity en Zion niet zou kunnen redden dat dan de hele mensheid vernietigd zou worden. (zie Reloaded).

Verder, jij zei ´the seventh cycle is begonnen... en neo leefd nog (hij keert terug om de mensen weer te bevrijden)´ Ik neem aan dat je daarmee The One bedoelde ;). Want Neo is toch egt dood. Ik weet nou alleen niet voor mezelf of er nog een The One komt.., als er vrede blijft..
    Maargoed, Zion moet ook snel maar eens wat gaan doen... anders is de hele aarde afgekoeld en sterven ze alsnog uit.., misschien gaan ze zichzelf later nog als energiebron gebuiken:p

Ik wil echt nog een keer...:'-( :D

Trouwens, kan er niet een Spoilers only thread worden gemaakt? Dit lijkt me een beetje irritant voor andere lezers die de hele tijd alleen maar groen zien...

Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  6. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Net als Fardo al zegt is de Architect geen machine maar een programma. Waarom zou een programma niet kunnen liegen maar wel kunnen lief hebben (zoals je zit in het begin met de ouders van Sati).

Als je echt veel wil weten en ff de tijd hebt dan raad ik je deze site aan. Elke scene uit de 2 films voorheen en het spel Enter The Matrix worden daar onder de loep gelegt. Super interresant, zeker als je stukjes uit de film niet snapt.

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    jeb die site heb ik ook bekeken :) ... ik

8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik ga voorlopig nog niet mee discussïeren want daarvoor moet ik de film nog eens zien. Maar ik vind wel dat het einde een vervolg uitnodigt.

9. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    uhm, misschien ben ik stom.. maar iedere keer staat er zo'n stomme groene balk met 'spoiler' erboven.. wtf?

10. The Dark Prince

The Dark Prince xboxworld.nl

Leuk Bevonden:
    0
    daar staan spoilers in, wil je die lezen dan moet je het selecteren zodat alles zichtbaar word......

die ene site is wel zeer interessant!

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224

Smith keert ook elke keer weer terug. Dus Neo ook ... maar hij kan best in een andere forum terug komen ... maar smith noemt hem steeds Mr. Anderson ... als je naar het bakje kijkt laatste shot van de film ... zie je in Memorial "mr. Anderson" ;) ... dit kan je ook zien in de making off dvd van Matrix Reloaded ... Smith zei dat hij niet veranderd was.....

12. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Ah zoo!! Ik d8 dat je Neo bedoelde uit de 6e matrix. Maar goed, de vorige (en eventuele volgende) The Ones kunnen ook anders heten dan Neo, dat weten we niet ;). Maar Smith is ook elke keer terug gekeert omdat de vorige The Ones de deur naar The Source kozen (Reloaded), maar Neo (uit de 6e) niet ;) Maargoed, er komt denkik toch geen vervolg op die film, gelukkig maar :D Vond het zo wel heel koell :D

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Maar elke keer was het dezelfde Neo ;) ... want Smith had het niet over zijn voorgangers ... hij wist alleen op hete einde wat er ging gebeuren ... Daarom weet de Oracle bijna alles, omdat alles exact hetzelfde begint, maar alleen iets anders eindigd... daarom weet ze ook weer niet alles... zij is Chaos...

NB Architect (Alpha) en Oracle (Omega) ... vind ik een plausible verhaal _O_

14. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Owjah? Maar the Merovingian (ofzo) zei: Ik heb je voorgangers overleefd dus jou overleef ik ook wel;) Het is iig niet telkens dezelfde persoon geweest. En Smith wist wat er ging gebeuren omdat hij dat heeft gezien door de ogen van het Oracle die hij kreeg door dat tricky te doen ;) En dat was al die vorige keren niet gebeurt, al die vorige keren werd er voor The Source gekozen. Blijft vaag hè..

Misschien toch maar een Spoilers only thread? De laaste pagina is bijna alleeen maar groen...:{:+ Btje weird8) :eek:

Laatst bewerkt: 6 nov 2003
  15. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik snap hier ook niet echt het nut van, als je de film nog niet gezien hebt moet je hier gewoon niet kijken

16. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    waarom niet, als je gewoon van te voren wil weten waar het over gaat, jammer dan... (je verpest het toch voor jezelf :confused:)

17. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    Euhm ik denk dat the Oracle alles weet omdat ze een programma is en daardoor rekent ook zij met getallen en kan ze zien wat er gaat gebeuren omdat zij de matrix ziet en alles is een machine en dus berekenbaar, vandaar dat ze weet dat neo vaas om gaat gooien enzo, dat is gewon kwestie van getalletjes uitrekenen voor haar dan..toch??

18. Alien

Alien FreAkeD

Leuk Bevonden:
    1
    Het is wel een programma, maar het is raar dat alle andere programma's dan niet in de toekomst kunnen kijken. Dat zou het ook een stuk makkelijker hebben gemaakt voor de Agents in deel 1...

19. Robbertos

Robbertos Don Corleone

Leuk Bevonden:
    0
    Maar ff vraagje was dat laatste shotje nou in de matrix of daar buiten. Denk in he, wereld kan nooit zo snel veranderen en sommige zijn programma's dus.

Maar ik weet niet of er een vervolg komt, in de film zeggen ze bijvoorbeeld love is maar een woord die de mens heeft verzonnen. Dus daar zal het laatste stukje ook wel op slaan, trust is alleen een woord dat de mens heeft verzonnen.
    En trouwens ik denk niet dat er nog een vervolg komt, want ik denk dat er veel minder mensen naar de bios gaan dan. 3 delen is denk ik het maximale waar de mensen nog in geintereseerd zijn. 4,5 of zelfs wel 6 delen is te veel van het goede.

20. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    De volgende One's zullen ook weer Neo heetten. Neo betekent "nieuw" in (ik dacht) Latijns. Nieuw omdat ie vernieuwd is ofzo? En Neo telt dezelfde letters als One, staat koel, is koel, blijft koel :cool:. Volgens mij staan zelfs alle namen vast want wie verzint die namen? Het zijn nicknamens, verzonnen altijd door eigen persoon, maar die zit dus vastgekoppeld aan The Matrix. Zolang Neo slaagt als controleur om steeds meer bugs uit The Matrrix te halen zonder The Matrix of The Machines te vernietigen zal The Matrix blijven bestaan EN geupdate worden waardoor het steeds moeilijker zal worden voor The One.
    Als The One niet slaagt en Zion vernietigt wordt dan zal er ook The Matrix worden geupdate.
    Zion kan dus alleen volledig gered worden als The Machines toaal vernietigt worden. Dit is niet gebeurt dus er komt een geupdate versie, The Matrix 7.0 - Of daar een film van komt though vraag ik me af
    want er komt ook een MMORPG van The Matrix, The Matrix: Online - Op de site ervan staat al een half jaar ofzo: After Revolutions The Matrix continues...
    Misschien dat ze daarom zo'n open einde hadden bij Revolutions.

Deel Deze Pagina