1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De grote 'The Matrix Discussie'

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Robbertos, 25 sep 2003.

  1. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe weten jullie zo zeker dat Neo dood is? Op het laatst zie je hem weggevoerd worden op zo'n machine en zie je op de plaats waar hij ligt een grote lichtbron.
    Ik denk dat Neo nog leeft (of misschien een nieuwe komt) en er wel een vervolg komt. Namelijk dat er een Matrix in de Matrix is; De 'echte' wereld is ook een soort Matrix.
    Namelijk:
    Smith kan naar de echte wereld terwijl hij een programma is. Lijkt me vergezocht dat het programma in de geest van die gast zat.
    Neo ziet op het laatst de wereld als een soort Matrix. (is Neo een programma of deel van de Matrix of ziet hij de nieuwe Matrix?)
     
  2. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan niet weten of de vorige ook allemaal neo heetten, daar kan je alleen naar raden. Er komt 99% zeker geen volgende film, aangezien die Wachoviskie (ofzo) brothers dat niet willen. Ik denk dat die enorme ornaje lichtdingus bij neo op dat platform inhoudt dat ze duidelijk willen maken hoe belangrijk hij was, het was ook net een soort begravenisstoet. Hij lag daar heel netjes en werd afgevoerd. Verder denkik niet dat er nog een Neo komt, maar ook hier kan ik alleen maar naar raden. De Matrix werd idd telkens upgedated door The One omdat die The Source kozen. Maar omdat dat deze keer niet gebeurde kan je eigenlijk niet weten of er nog een The One komt. Ik denk iig dat er vrede blijft en dat de machines wel een andere manier vinden om energie te krijgen.
    Het programma 'Smith' maakt een personage (Agent Smith) in de Matrix, dus het is niet zo heel raar om te bedenken dat Agent Smith in de echte wereld wel kan leven in een lichaam van een ander.
     
  3. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Neo is dood. In de 1e film zegt Morpheus dat nog "The body can't live without the mind". Neo pleegt zelfmoord op 't einde in The Matrix door zichzelf over te geven aan Smith. Dood in The Matrix is dood in de echte wereld.
     
  4. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, je ziet hem liggen in die krater in het water, en dan ook nog in de echte wereld zonder die plug in zijn hoofd. Btw, Smith is gestorven doordat hij Neo versloeg.
     
  5. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar kan iemadn mij nu uitleggen of neo nu een programma is of een mens, Hij is een mens omdat hij in film 1 uit zo`n batterij wordt gezogen, dat kan haast niet anders zijn dat is een zeer sterke aanwijzing dat hij mens is. Vervolgens blijkt in film 3 dat hij ervoor KIEST om door te gaan, en machinens kunnnen niet kiezen om door te gaan die berekenen hun kans en gaan dan door of zien ervanaf.
    Deze 2 dingen zouden betekenen dat hij mens is daar kan je naar mijn idee bijna niet omheen..

    Nu de redenen waarom hij programma is, hij is de tegnpool van Smith, Smith is een programma... Hij kan de progrmameer taal zien, in film 1 duikt hij daarom in SMith om het te veranderen. In deel 2 ziet hij heel de matrix constnt in programmeertaal. En in 3 kan hij ineens zien zonder ogen in de echte werld, naar mijn idee kan dat dan alleen maar als alles in de echte wereld ook een programma is...

    Ik zou het heel erg slecht vinden als er sommige dtukjes niet op een plaats kunnen komen omdat er zogenaamde plotholes inzitten, maar ik zou wel heel graag op deze hierbovengenoemde antwoorden een antwoord krijgen...ik kom er echt niet uit 8) 8)
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2003
  6. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Jongen.. misschien eens slim om [spoiler ] en [/spoiler ] te gebruiken?! :{
    The Orcale zegt ook: The power of the one reaches further than The Matrix. Vandaar dattie sentinels en bommen kan killen in de echte wereld.
     
  7. Joeri71

    Joeri71 Keep an open mind...

    Berichten:
    732
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja maar ik kan me niet voorstellen dat er zo`n lame verhaal achter zit dat ie gewoon een superheld is , dat zou te makkelijk zijn en een erge teleurstelling voor mij

    En over die vergeten spoiler, sorry maar ik wis ook niet hoe het moest hehe sorry, nu wel :D
     
  8. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja hij is wel een soort van superheld, maar alsnog heeft hij het maar net gered ;) Want om nou te moeten geloven dat er miljoenen zelfdenkende machines zijn in een stad.. Das ook wel ongeloofwaardig hè, de hele film is ongeloofwaardig met koele stuff enzo zoals heel ver springen.. Dus mij maakt het niet zoveel uit dat Neo ook buiten de Matrix kon klooien :)
     
  9. THRM

    THRM Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    die film valt moeilijk tegen alleen eind was wel vet
     
  10. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik vond de hele film echt niks. Alleen qua actie e.d. was het wel oké. De achtergronden en de machines waren mooi, maar een kleffe,saaie liefdes-scène en een einde waar je iets hebt van: wtf maakt het er zeker niet beter op
     
  11. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb hem net met 10 vrienden gezien En we vonden hem allemaal fantastisch. Echt munch overdrijft. En de einde was duidelijk genoeg.
     
  12. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    i know maar op het laatst zie je volgens mij nog wel het lichaam van Neo liggen (in de Matrix) en het is vind ik nogal subjectief of Neo dood is.

    Desalniettemin vond ik het wel een heel behoudend einde waar zeker nog een film acheraan kan worden gemaakt. Hoewel deze ,mocht hij er komen, nog wel wat jaartjes op zich laat wachten.
     
  13. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik denk dat Neo/The One een programma is dat zeg maar "geinstalleerd" is in de geest van een mens. Een programma dat dient als een voorbeeld, als een soort superheld om mensen hoop, moed en energie te geven (misschien omdat de echte wereld ook een matrix is, wie weet).
    Het Orakel zei in Reloaded dat als programma's kapot gaan, dat ze dan of terug naar de bron gaan óf ze kiezen om toch door te leven in de Matrix. Sati heeft denk ik dan van Neo een soort "zon-programma/functie" gemaakt. Want de zon geeft ook energie aan mensen en andere dingen.
    Als Neo blind wordt, ziet hij (ik denk niet dat het een matrix code voor moet stellen) alles als licht. Hij ziet de geest, het leven, de energie in mensen en dingen volgensmij.

    hoe meer ik hierover typ, hoe minder ik er zelf in geloof.:eek:
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2003
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Wat een bagger :mad: er wordt gewoon niks opgelost en niks duidelijk gemaakt, hoe kan dat nou een goed eind zijn? Echt achterlijk.. werd echt ziek van al die dubbelzinnige shit, zeg gewoon WTF er aan de hand is! Nu hebben we dus een trilogie waar niemand een hol van snapt. Vond het zwaar matig..
     
  15. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Precies, dat is wat ik bedoel.

    *aait Jor :cool:

    Nilamo; ik vind niet dat ik overdrijf. Het is en blijft mijn mening. Er is niks duidelijk gemaakt. De enige reden waarom ik naar die film ging was om duidelijkheid te krijgen. Maar ja, enigzinds wel logisch, want het is allemaal filosofisch waar men geen antwoord op kán geven misschien. Maar het is voor een film een uitdaging om hun positie naar voren te brengen over het geheel van de Matrix.
     
  16. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hmm, je zou is die sites moeten checken waar alles wordt uitgelegt, want in de films komt wel degelijk alles naar voren.. Al moet je er wel even voor gaan zitten..
     
  17. Wendy

    Wendy Active Member

    Berichten:
    1.078
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik wil geen film waar ik op sites moet gaan lezen hoe en wat. Het is toch fijner wanneer het in de film naar voren komt.

    Ook zo zwak, hij gaat naar de Machinewereld, zegt ik wil vrede, ze geven hem opeens een kans omdat ze 'bang' zijn voor Smith terwijl ze vet lang aan het oorlog voeren zijn. Dan lukt het hem Smith te verslaan en is er opeens een happy end en een mooie NeverEnding Story lucht in The Matrix. Ik dacht trouwens dat het einde zou zijn dat The Matrix verslagen zou worden...Deel 1 kennende zou dat misschien wel logisch zijn :eek:.
     
  18. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja wat wou je anders dat ze alle machines in een keer uitgeschakeld worden en iederen uit de matrix popped. En ze alles opnieuw beginnen. Dat zou ik onwaarschijnlijker vinden dan de einde waarvoor ze gekozen hebben. En dat is namelijk gewoon vrede.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2003
  19. Kane

    Kane Xcusses voor de post

    Berichten:
    342
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vond het wel vet mooi gedaan.. de simboliek enzo.. Het laaste gevecht was wel epic.. een beetje DBZ achtig om eerlijk te zijn. Niet dat dat slecht is hoor.
    En om eerlijk te zijn is er geen beter eind dan dit.. die broers wilden gewoon dat we er over zouden praten.. daarom gaven ze er een open eind aan, en wie had nou verwacht dat de matrix bleef bestaan? ik niet.. daardoor zit er dus gewoon een onverwachte wending in.. prachtig gewoon.
    Matrix 1 was de beste.. 2 een terleurstelling en 3 evenaart bijna 1 weer vind ik.
    Wel vond ik het jammer dat er eigenlijk geen bullet time in zit.. maar ja.. met wapens is de uitkomst toch al duidelijk.. want neo wint dan toch.. en dat was net het sterke punt aan deze film. het onverwachte gebeurde.
     
  20. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    Er is helemaal geen Bullet-time nodig. Als er op Neo geschoten word stopt hij die kogels gewoon.;)
     

Deel Deze Pagina