Voorbeschouwing:
Subtoppertje
Ten eerste wil ik mij hierbij beter melden. Na een kleine maand ziekenhuis alwaar het oude lichaam geheel gerenoveerd is en een zg defibrillator cq pacemaker is geïmplanteerd om de zaak te laten functioneren ga ik weer, met uw welnemen uiteraard anders hoor ik het wel, wat zin, en onzinnigheden schrijven over de aankomende wedstrijden.
Ajax Utrecht: altijd beladen, hoewel: ik nu geloof dat het allemaal wat minder aan het worden is.
Na het tragische overlijden van David Di Tommaso zijn er bij veel mensen ogen geopend.
Als je alle sites met condoleances hebt ingezien, waarop uit alle hoeken van Nederland gereageerd is op het verschrikkelijke gebeuren met David, dan lijkt Nederland een grote familie.
Waarom moet er altijd eerst iets erg gebeuren voordat de mens gaat nadenken wat hen bezielt door hun vaak zeer vreemde gedrag in een stadion aangaande een heel lullig spelletje dat men voetbal pleegt te noemen.
Dat voetbal emotie is hoef je mij niet uit te leggen maar, waarom er altijd de meest afgrijselijke ziekten en verwensingen worden geroepen dan wel gezongen begrijp ik niet, nog niet en wil het niet begrijpen ook!
De opmerking van \'n Utrechtsupporter op een van de Ajax (!) condoleancesites was: “ik wist niet dat jullie zò zijn”, en dat trof mij het meest, want die jongen vertelde dat hijzelf mee had gedaan met de spreekkoren tijdens Utrecht Ajax op zondag 27 november 05.
Spijt had hij daarvan maar hij schreef dat het de bedoeling van dat schreeuwen en jennen is om de tegenpartij te ontregelen, want, schreef hij verder: “van Ajax kun je anders normaal gesproken niet winnen.”
Afijn, de toekomst gaat ons leren hoe het een en ander is dan wel gaat veranderen maar eh tsja, ... de mens kennende...?
Misschien is het wel een teken aan de wand dat deze editie van Ajax Utrecht er geen uitsupporters met de trein -en naar de ArenA komen maar slechts, door gebrek aan belangstelling, 2 bussen?
Oke, U wilt iets van een voorbeschouwing lezen? Dat kan!
2x minimaal 45 minuten voetbal met 2x 11 voetballers en nu gelukkig geen verdwaalde Belg als scheidsrechter, die de z.g. ‘heen’ wedstrijd aardig liet ontsporen en zich letterlijk en figuurlijk ‘doof’ hield, maar deze editie van Ajax Utreg een van de beste Nederlandse scheidsrechters die wij ooit gekend hebben, namelijk de heer Dick Jol, Hagenees van origine en die weet gerust zélf wel hoe je een dergelijke wedstrijd moet aanpakken.
Het gerucht toen tertijd, dat Dick Jol wedde op zijn eigen te leiden wedstrijden in een achterkamertje bij de plaatselijke groetenboer om zo een leuk zakcentje bij te verdienen, zijn wij dat vergeten?
Natuurlijk wel, want dat is nooit bewezen enne ... Ik heb dat nóóit geloofd.
Wedden? Later. Frank Mobron voor
www.ajaxshowtime.comKlik om te vergroten...