1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 13]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 1 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Melchiot vind ik nog altijd een hele respectabele speler. Heitinga kan er ook staan.

Probleem is dat Nederland geen wereldtoppers meer heeft voor de defensie, zoals vroeger Jaap Stam en Frank de Boer.

2. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Heitinga verdiend ondertussen wel een buitenlands avontuur, denk dat hij niet zou mistaan bij een grote spaanse, italiaanse of engelse club..
    Bij vlagen een geweldige verdediger, over het algemeen een hele goede, denk dat hij bij zo'n grote club nog veel beter kan worden..

3. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk is het dus zeker. :)

4. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    dit is toch goed nieuws?

5. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ronaldinho jaartje verhuren?:)

6. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Puyol en Eto'o laten rijpen bij ajax. :emo:

7. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Dat Go Ahead Eagles, Achmed Ahaoui van HFC Haarlem heeft gecontracteerd voor de komende 2 seizoenen! De aanvaller stond ook in de nadrukkelijke belangstelling van eredivisieclubs, maar Go Ahead Eagles heeft deze clubs afgetroefd!

8. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    INderdaad, hoe lang is hij al bondscoach? Als ik me niet heb verkeken stond er net onder in beeld dat Slory de 31e (!) debutant was onder van Basten. Dat is toch wel een beetje erg overdreven als je kijkt naar andere topspelers die er in Europa rondlopen met de Nederlandse nationaliteit.

9. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Je moet gewoon met een vaste kern werken in je dienstverband. Spelers die je niet zo snel moet laten vallen als ze een keer buiten hun club buiten de boot vallen of een tijdje uit vorm zijn. Want dat krijg je zo'n geouwehoer van 31 debutanten. Het is een kwestie van vertrouwen geven. Als je je spelers het vertrouwen geeft dat ze elke keer er bij zullen zijn, zullen ze beter spelen. Het is ook prettiger voor de spelers als ze elke keer dezelfde spelers zien. Nu heb je steeds weer een nieuwe speler die naast je speelt.

10. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou moet er wel bijgezegd worden dat die niet echt een keuze had deze keer... Helft voetballend Nederland was geblesseerd.. En ik vond Slory en Engelaar zeker niet verkeerd debuteren. Engelaar had op bepaalde momenten zelfs een beetje vedette neigingen. 8)

11. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Debutanten onder Van Basten, gerangschikt op toegevoegde waarde voor Oranje:

Toegevoegde waarde (5)
    Khalid Boulahrouz,Jan Kromkamp, Dirk Kuijt, Joris Mathijsen, Robin van Persie

Potentiële waarde (7)
    Ryan Babel, Urby Emanuelson, Klaas Jan Huntelaar, Stijn Schaars, Andwele Slory, Maarten Stekelenburg, Demy de Zeeuw

Twijfelgeval (8 )
    Ibrahim Afellay, Romeo Castelen, Tim de Cler, Orlando Engelaar, Kew Jaliens,
    Theo Lucius, Barry Opdam, Henk Timmer

Ongeschikt (12)
    Dave van den Bergh, Romano Denneboom, Barry van Galen, Nick Hofs, Theo Janssen, Collins John, Danny Koevermans, Hedwiges Maduro, Martijn Meerdink, David Mendes da Silva, Ron Vlaar, Uğur Yildirim.

Dus in mijn ogen slechts 5 debutanten die echt wat hebben toegevoegd aan Oranje, en 7 die in de toekomst hetzelfde predikaat kunnen krijgen...

12. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Over Mendes da Silva en Koevermans ben ik het niet helemaal eens. Het was duidelijk dat Mendes een groot talent was en nog steeds is bij AZ maar dat die door een zware blessure niet veel gespeeld heeft dit seizoen. Maar qua fysiek zijn dr maar weinig in Nederland zoals hij. Kan zeker wat toevoegen in de toekomst. Koef is een supersub.. net als Vennegoor.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Als ik dan toch een supersub zou zijn, werd ik liever vergeleken met pierre van hooydonk, dan met vennegoor. Lange Jan voegt in mijn ogen niks toe als hij er in komt, en breekt ook niets open.

14. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Koef een supersub? Als je steeds halverwege de wedstrijd ingebracht wordt en je scoort ben je in mijn ogen geen supersub.

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    In mijn ogen faalt van Basten. Elke wedstrijd weer. Hij mag zijn wedstrijden dan wellicht grotendeels wel winnen, dit is volgens hem ook waar je een coach op dient af te rekenen, maar de realiteit verteld dat vrijwel al die wedstrijden tegen dwergen van voetballanden waren. Daarnaast is het spel wat de spelers laten zien over het algemeen gewoon erg ondermaats te noemen, en dit brak ons als voetballand dan ook op toen het er om ging.

Ik vind, dat het Nederlands elftal in tegenstelling tot wat Robin van Persie een tijdje terug riep, in potentie gewoon een topteam is dat prijzen in de wacht kan slepen. Ik zeg potentie omdat we nu aankomen bij het grootste punt waarom ik van Basten vind falen. Hij is nu al rond de 3 jaar bezig met het vormen van een team, en hij laat constant spelers debuteren die overduidelijk over te weinig kwaliteiten en/of ervaring beschikken om echt in de top mee te draaien. Dat hij als nieuwe coach zijn eerste jaar op zoek gaat naar een groep spelers met zoveel mogelijk kwaliteiten, wat in een bepaalde opstelling het best tot zijn recht komt vind ik niet raar. Een jaar is lang, maar dit vind ik begrijpelijk omdat hij te maken krijgt met een enorme hoeveelheid spelers die hij kan oproepen en waar hij een team uit dient te smeden. (Wat dat betreft is het vak bondscoach in mijn ogen dan ook zeker zwaarder dan die van een clubcoach. Een clubcoach weet vanaf het moment dat hij zijn handtekening zet onder een contract direct vrijwel precies met wat voor materiaal hij zijn komende jaren ongeveer zal moeten werken.)

Na dit jaar moet hij toch zeker wel een idee hebben hoe het Nederlands elftal eruit moet komen te zien. Als hij dan in zijn 2de jaar vrolijk door gaat met het oproepen en laten debuteren van nieuwe, voornamelijk jonge spelers dan begin ik persoonlijk al een beetje te twijfelen aan zijn vermogen als bondcoach. Als je daarna constateerd dat hij op het moment suprême nog steeds geen op elkaar ingespeeld team heeft staan, dan kun je toch wel stellen dat je kijhard faalt.

Dan kom ik bij het hier en nu aan, en dan moet ik nog steeds concluderen dat er nog steeds geen team staat. Het is gewoon nog steeds een bijelkaar geraapt zooitje voetballers. Het is geen team. Daarnaast is en blijft hij zo verschrikkelijk koppig waardoor hij een paar oogkleppen op heeft van hier naar Tokio. Als je na zoveel wedstrijden nog niet in ziet dat een speler als Landzaat (het zal wel een hele aardige gast zijn) of die meute debutanten (uitzondering daargelaten) echt bar weinig kunnen toevoegen aan het team, en je mensen als Seedorf, van Nistelrooy, Makaay en van Bommel of gewoon thuis laat of als bankwarmer gebruikt dan hoor je niet als bondcoach op die bank te zitten. Het zou me ook nog eens totaal niet verbazen als van Nistelrooy zelf water bij de wijn heeft gedaan, daar waar zijn "eis" aan van Basten verre van een zware opgave was.

Als bondcoach heb je een tijd om een groep voetballers bij elkaar te brengen en daarna moet je het een tijdje geven om er een team van te maken. Dat vormen van een team gebeurd dan ook gewoon als je een constante spelersgroep bij elkaar brengt. Oefen interlandjes zijn hiervoor geweldig. Dan weten ze op een gegeven moment net als bij hun club precies wat ze van elkaar kunnen verwachten. Ze raken aan elkaar gewend en op elkaar ingespeeld. Het wordt een team.

Zo ik ook weer ff aan wal gestaan en wat gal gespuugd. :)

16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Mendes da Silva heeft in mijn ogen geen enkele toegevoegde waarde voor het Nederlands Elftal. Hetzelfde geldt in mijn ogen voor Koevermans. Allebei alleraardigste voetballers hoor, maar in mijn ogen ongeschikt voor het Nederlands voetbal.

Vennegoor in Oranje vind ik ook maar zo-zo. Het is dat hij onder Van Gaal al debuteerde, anders zou hij ook zondermeer bij de laatste groep belanden. De enige supersub die wel wat had voor oranje was Pierre van Hooijdonk.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inter close in on Chivu

Inter are close to announcing a deal for Cristian Chivu that would give Walter Samuel, David Pizarro and £3m to Roma.

The Nerazzurri have never made a secret of their interest in the former Ajax defender and have been actively trying to tempt him away for several seasons.

The turning point is set to come this summer with contract renegotiations hitting obstacles, so the Giallorossi are finally ready to release the Romanian.

It’s reported that Inter have offered to hand over the remaining half of Pizarro’s contract – as he moved to Roma on a co-ownership deal this term – plus former Olimpico fan favourite Samuel and £3m cash.

Another option would be World Cup winning left-back Fabio Grosso, but the Argentine is more suited as a direct replacement for Chivu in central defence.

The five-year contract has been drawn up worth £2.7m at San Siro.

Laat het a.u.b. waar zijn!!! [​IMG] Materazzi en Chivu naast elkaar; mijn droomduo!! En daarnaast Maxwell en voorin IBRA! Man, mijn helden van allebei m'n clubs!! [​IMG] *)

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1

PSV heeft nieuwe jeugdspelers gebonden. Niet dat mij dat zo veel interesseert, maar deze keer wel. Zit voor mij een bekende bij, Nicky Munz (tweede van rechts), woonde hier aan het begin van de straat. Wel grappig om te zien dat ie nu een contract heeft gekregen bij PSV. :)
    Hopen dat ie snel een keertje met het 1ste mag meedoen!

Laatst bewerkt: 3 jun 2007
  19. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    [yt]pZ2t2YFCuGU[/yt]

Denemarken_0/

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ze hadden ook Hasselbaink gekocht, ik geloof familie van :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina