1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik ben ook geen optimist in deze, maar jij speelt elke keer hetzelfde verhaal af. We weten het nu wel.

Ik blijf er bij dat het in de gevallen van Ajax incidenten zijn. Laat ze beide jaren 10 keer tegen Kopenhagen en Slavia Praag spelen en ze winnen 8 of 9 keer tegen beide. Dinamo Zagreb was dan nog een redelijke ploeg, maar ook die maken ze in normale vorm gewoon af.

Verder hadden Twente en Groningen dit jaar lastige lotingen, AZ is uit vorm maar heeft potentie zat. Heerenveen was natuurlijk een drama maar die hebben ook de potentie om 'gewoon' UEFA Cup te spelen, zoals we konden zien in de eerste wedstrijd.

Het Belgische voetbal is écht niet te vergelijken met het Nederlandse. In tegenstelling tot onze zuiderburen hebben wij altijd de gave om ons eigen talent op te leiden en daarom zullen we altijd op een zekere kwaliteit kunnen blijven rekenen + inkomsten. Ik denk dat we samen met Portugal, Rusland en Frankrijk zullen staan de komende jaren. Gewoon subtop dus.

2. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Noem je dat niet gewoon pech/wedstrijd instelling? Je kan me niet wijsmaken dat een uitschakeling door Helsingborg, Slavia Praag/FC Kopenhagen of Dinamo Zagreb veel met 'het grote geld' te maken hebben. Verder waren Getafe en Fiorentina gewoon betere ploegen, en hadden Groningen en Twente zelfs daar nog grote kans tegen (realiseer: die twee ploegen komen uit de Spaanse en Italiaanse competitie, en wat zit daar volgens jou? Juist 'het grote geld')
    Nou, PSV wordt ieder jaar leeggekocht, en ieder jaar behalen ze weer 'gewoon' de resultaten. Scouten in laag ontwikkelde landen kan nog steeds met weinig geld zo laat PSV zien. Kun je wel gaan zeggen: 'Ja maar, als clubs met 'het grote geld' klaar staan zijn ook die spelers weg. Nee, grote clubs met 'het grote geld' winkelen daar amper. En dan nog, er zijn zó veel spelers die voor de Nederlandse competitie (en na ontwikkeling in die competitie) op Europees niveau van belang kunnen zijn, dat écht niet alles alleen maar met 'het grote geld' te winnen valt. Daarbij, Nederland heeft een goede opleiding. Samen met goed scouten kom je ver.

Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  3. RichoX

RichoX 360 gaat ownen!

Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook ongelooflijk doemdenken wat meneer Zwennies doet. Bovendien vergelijkt hij Nederland met Belgie waar een ongelooflijk gapent gat qua begrotingen tussen ligt. Nederlandse clubs gaan uiteindelijk gewoon meedraaien in de begrotingen van competities als de Franse en de Duitse. Dit jaar was gewoon een opsomming van veel ongeluk en vage incidenten waarbij Nederland natuurlijk qua cijfers gelijk nagewezen wordt. Maar de waarheid ligt juist de andere kant op. Clubs als Groningen, Twente, AZ, Heerenveen en Ajax verdubbelden hun begroting de laatste 2 jaar en blijven groeien, ook internationaal. Feyenoord is bovendien weer een topclub. Goed voorbeeld hiervan was de 2 keer 1-1 van Grongingen tegen Fiorentina. 1 keer 1-1 kan toeval zijn, maar 2 keer betekend gewoon vrij weinig verschil in klasse.

4. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Het verschil is dat 10 a 15 jaar geleden ajax zulke ploegjes met huid en haar opat zonder een boertje achteraf te laten.
    En nu hebben ze er last mee......Sterker nog, ze durven er nu zelfs van te verliezen....

Nemen we dus Getafe, de tegenstander van twente...
    En dat is een meeloper die dit seizoen debuteert op de europese scene...
    Maar toch meer dan sterk genoeg om twente eruit te wippen....
    Vroeger waren er bij die "lastige lotingen" wel meerdere nederlandse ploegen die hun tegenstander leuk elimineerden.

Wéét je overigens dat kleine belgische ploegen waarvan jij nog nooit gehoord hebben destijds europese grootheden zoals inter en ac milan uitschakelden en die regelmatig zowel in halve finale raakten of finales speelden in een periode dat er maximaal 3 niet belgische voetballers op het terrein mochten staan....
    En je zet hier al een stapje terug mijn beste."Subtop" en dit tewijl PSV,ajax, feyenoord en az destijds allemaal absolute europese top waren in hun bloeiperiode.....

O jawel , juist het feit dat ajax wordt uitgeschakeld door zulke ploegen heeft alles met het grote geld te maken....Waar zijn al die topspelers van ajax heengegaan denk je, richting groot geld.....En vertel eens hoeveel belgen in de topperiode er zoal bij ajax speelden...enne hoeveel spelen er nu...
    En hoeveel belgen speelden er vroeger bij andere nederlandse ploegen in competitie,en hoeveel zijn het er nu al geworden....Best veel he joh...
    En dat voor een land waar volgens jullie de jeugdopleiding niets voorstelt...

Ik weet niet of jij het al weet, maar zelfs de europese topclubs scouten momenteel in die laagontwikkelde landen net zo intensief als onze clubs...En zeg nu zelf als daar een talentvolle jeudspeler benaderd wordt en hij mag kiezen tussen barcelona en PSV....mag jij twee keer raden waar hij naartoe wil.En PSV had destijds ronaldo in brazillie ontdekt...enne hoeveel ronaldo's ontdekken ze nu zo al....en kom niet met aruna koné af aangezen die via lierse in de nederlandse competitie verzeild is....
    Vroeger kon je zo'n zeldzame parel ontdekken, nu mag je nog voor een mindere kwaliteit naar ginds aangezien de parels door de europse topclubs voor je neus worden weggevist....

Binnen 10 jaar zullen we nog eens een keer klappen mijn beste,tegen dan zal al veel duidelijk geworden zijn....
    Droom jij tot zolang maar verder....het ontwaken zal voor jou pijnlijk zijn..._0/

Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  5. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    10/15 jaar geleden was het ook al een incident dat Ajax zo goed was. Feyenoord in 2001 was eveneens een incident.

Twente is een subtopper in NL (als we er van uitgaan dat de top 4 'top' is in NL). Getafe heeft een goeie ploeg, speelt in een sterke competitie en versloeg vorig jaar nog Barça met gigantische cijfers. Ze hebben ervaring, goeie voetballers en veel geld, vergeleken met onze subtoppers.

Als we Groningen nemen (een positiever voorbeeld dat je voor het gemak even negeert), dan zien we dat ze zich prima kunnen meten met de subtop in Italië.

So? België is ooit een subtopcompetitie geweest (80'er jaren, als ik me niet vergis). Dat België keihard is afgezakt wil niet zeggen dat dat het lot is van alle subtoppers van nu.

Roda JC heeft een paar jaar geleden nog bijna AC Milan uit de Europa Cup gewipt. So? Incidenten...

Face it; structureel zal Nederland zeker niet meer bij de top van Europa horen (dat is eigenlijk nooit zo geweest). Maar met de kwaliteit die Nederland altijd (ja, ook nu) herbergt zal het zich altijd bij de subtop kunnen knokken en zelfs incidenteel ver kunnen komen in Europa. Remember Ajax in de kwartfinale van de CL (op een halve minuut na de halve finale)? Remember PSV in de halve finale, op 10 seconden na de finale van de CL? Remember AZ in de UEFA Cup? Eén of twee klotejaren komen ook voor, net als pieken. Dit jaar had heel Nederland eigenlijk pech of een slechte dag, vorig jaar had Ajax pure pech. Shit happens.

Italië en Engeland hebben beiden ook erg slecht gepresteerd in de UEFA Cup.... Volgens mij zelfs allebei maar één ploeg die er nog in zit (Viola en T'ham).

Laatst bewerkt: 20 okt 2007
  6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk, de topspelers worden weggekocht. Maar dat is geen trend van nu, dat is altijd geweest. Het gaat alleen wat sneller omdat ook de clubs dat geld willen hebben. Kijk je echter naar PSV dan zie je dat dat allemaal anders kan.

De belgen die ik ken lopen bij Ajax rond en die komen uit de opleiding. Dan heb je nog Simons bij PSV. Dembele is gekocht door Willem II. Martens door AZ. Als ik het zo bekijk, valt dat reuze mee. En dan doel ik op belgen die wat voorstellen in Nederland hè. Als een belg goed speelt en goedkoop is, waarom niet kopen? Het is nou niet zo dat België zo'n grote spelers kent op dit moment, in vergelijking met Nederland.

1. Grote clubs scouten daar amper. Of, ze komen met spelers uit laagontwikkelde landen, die reeds bekend zijn. Een Higuaín, een Robinho. Dat zijn dan geen écht ontdekte spelers, maar spelers die al reeds ontdekt zijn en de nieuwe Pelés en Maradona's genoemd worden.
    2. Ronaldo's die nu ontdekt worden heten: Farfan, Suárez, ene Alves. Tijd terug was er ene Ibrahimovic, Kezman. PSV was het heel vroeg bij met Adriano (speelde belabberd onder de ogen van de toenmalig trainer en die hoefde hem niet meer) en Robinho (werd uiteindelijk door de aandacht onhaalbaar). En dan heb ik het over de laatste 10 jaar. Toppers blijven altijd zeldzaam. Ronaldo/Romario waren exceptioneel, 10 jaar dáárvoor hadden ze er heus niet ook een. Je hebt niet ieder jaar een supertalent. Dat vind ik dan ook een beetje vreemd argument van je. Kwaliteit word natuurlijk weg gevist, maar er is altijd meer dat voor jou wel haalbaar is. En die ene keer, heb je dat grote talent wel, de andere keer ben je net te laat.
    3. Je ziet vaak genoeg dat een topclub achter spelers aanzitten, maar dat die spelers lager willen beginnen alvorens de stap de maken.

Ik hoop over 10 jaar toch echt wel totaal ergens anders aan te denken dat aan deze discussie.

7. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Het komt heus wel goed met het Nederlandse voetbal. Goed we zullen ons nooit kunnen meten met de grote vier van het Europese voetbal (Engeland, Duitsland, Italië, Spanje) maar we zitten in een dip, en we kunnen er ook weer uitkomen. Daar ben ik overtuigd van. Het Nederlandse clubvoetbal zat immers van de periode 1976 tot 1987 ook in een crisis.

Maar gaat het nou relatief zo slecht met het Nederlandse voetbal. In de afgelopen 20 jaar zijn er wel twee Europacups 1 gewonnen en één finale gehaald, twee UEFA Cups behaald, een Europacup II, één Europese supercup en een wereldbeker.

Daarnaast hebben Nederlandse clubs nog bijvoorbeeld twee maal de halve finales van de Europacup 1 gehaald en een paar kwartfinales. En natuurlijk niet de halve finale van AZ in de UEFA Cup vergeten.

Dat is toch gewoon netjes voor een competitie dat zich normaliter niet kan meten met de grote competies van Europa. Bovendien gaat het pas twee jaar wat minder met Nederland, dus om meteen zo doemdenkend te werk te gaan. In 2005-2006 deed Nederland het nog gewoon erg respectabel in Europa. En om nou te zeggen dat vorig jaar alles verschrikkelijk was? PSV in de kwartfinales van de Champions League en twee clubs overwinteren in de UEFA Cup (waar het drie konden zijn, maar Feyenoord werd eruit geknikkert door de UEFA zelf).

En goed. Dit jaar is het niet echt om aan te zien. Slechts twee ploegen zitten nog in Europa. Waarvan slechts de uitschakeling van Groningen en Twente ingecalculeerd was. Want als relatief kleine club van Fiorentina en Getafe verliezen is geen schande. Wel natuurlijk de uitschakeling van Ajax en Heerenveen. Maar ik hou deze recessie even op een incident. Het komt wel goed. Dat het Nederlandse voetbal geen toekomst meer heeft is gewoon bullcrap. Want waarom wint Jong Oranje wel gewoon twee maal op rij het EK?

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Jol ontslagen door Tottenham Hotspur

Martin Jol is ontslagen door Tottenham Hotspur. De Engelse voetbalclub hoopt Sevilla-trainer Juande Ramos binnen afzienbare tijd te presenteren als de nieuwe hoofdtrainer.

Clive Allen zit volgens The Sun komende zondag tegen Blackburn Rovers op de bank als hoofdverantwoordelijke. Volgens de Engelse krant komt de wedstrijd te snel voor Ramos. Martin Jol zat tijdens het UEFA-Cup duel met Getafe voor de laatste keer op de bank als oefenmeester van The Spurs.

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Zal wel niet lang duren tot hij (weer) aan Ajax gelinkt wordt

10. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Maar Getafe staat nu volgens mij voorlaatste in de competitie, dus een enigzins nare nasmaak geeft het wel.

Al is beker- en competitievoetbal natuurlijk iets geheel anders. Kijk maar naar AZ dit jaar en Osasuna vorig jaar.

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    :lol:

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Maar vorig jaar draaide Getafe fantastisch, mét schitterend voetbal.

En het is wel een ploeg uit een topcompetitie. Da's wel effe andere koek natuurlijk. De kleintjes uit Engeland, Spanje, Italië zijn net zo sterk als onze subtop, en dan is Getafe niet eens degradatiewaardig...

Het gaat me meer om de vergelijking met kleinere landen en Portugal, Rusland, Griekenland (onze concurrenten op de puntenlijst).

13. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Rusland heeft het geld, Portugal het talent en Griekenland vooral de helse stadions. Nederland heeft vooral talent en aankoopbeleid, dus we moeten hopen of we tegen die drie kunnen opboksen nog.

14. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nederland is altijd een handelsland geweest dus dat komt wel goed. We hebben talent, inzicht en in normaal gesproken een timmermansoog als het aankomt op aankopen.

En zolang het in Rusland stervenskoud is en er zo'n naar sfeertje hangt gaan er hooguit subtoppers voetballen. De echte top blijft toch wel in Engeland, Spanje en Italië hangen.

En ook die opgeklopte financiële situatie gaat een keer instorten als een kaartenhuis. Zoveel geld als er wordt uitgegeven, dat blijft niet groeien. Er komt een tijd dat de markt implodeert omdat geldschieters vertrekken en grote sponsoren zich terugtrekken. Dan kunnen de subtoplanden weer aansluiten.

15. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee :mad: maarja, er zal een goede reden voor zijn

Jaap bedankt :)_O_

16. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Jammer, hopelijk gaat Jaap nog wel een functie betreden binnen Ajax, bijvoorbeeld het trainen van verdedigers of iets dergelijks.

Zijn ervaringen moeten gewoon benut worden.

Bedankt Japie. _O_

17. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    bah :'-(

japie bedankt _O_

18. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    japie bedankt_O_

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    waarom wacht hij niet gewoon tot het eind van het seizoen?

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Misschien omdat hij geen zin meer heeft om weer het risico te lopen geblesseerd te raken. Hij is de laatste tijd om de haverklap geblesseerd aan z'n hamstrings, dus waarschijnlijk kunnen die het gewoon niet meer aan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina