De Grote Voetbaldraad [Deel 14]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Nou Martin van Geel heeft top gehandeld hoor!!! Als je Babel en Sneijder voor 44 miljoen kan verkopen!!! Weet je hoe focking veel geld dat is?? Oke Wes was heel belangrijk en is ontzettend goed maar van Geel komt zo echt wel met een paar toppers. Ik maak me dan ook nergens druk over.

2. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Inderdaad, ik snap die extreem negatieve reacties ook niet. Het is jammer maar ook zonder Sneijder is Ajax titelkandidaat (zeker met een goeie vervanger). En de bikkels op ons middenvelder maken er écht wel het beste van tegen Praag. Ze gaan alleen nog maar een stapje harder lopen.

3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    En langzaam maar zeker gaat het niveau van de nationale competitie dan ook naar beneden....
    Elk jaar gaat er kwaliteit naar de buitenlandse competitie's aangelokt door de grote zak met geld en worden zij vervangen door spelers die nét niet zo goed zijn....
    Zo gaat het in België er al 20 jaar aan toe en de huidige resultaten zijn er dan ook naar....Een véél zwakkere competitie en clubs die op europees niveau niet meer mee kunnen....

De rijke vetpotten die er in de champions league te verdienen zijn hebben dit proces alleen maar versneld en leiden er toe dat binnen enkele jaren deze competitie het exclusieve speelterrein van de rijke clubs uit de italiaanse, spaanse en engelse competitie dreigt te worden en waar de andere europese teams in de eerste ronde een klein graantje mogen meepikken....
    En als je al eens een verrassing krijgt als fc porto enkele jaren geleden ,dan wordt die club binnen de kortste keren kaalgeplukt....

4. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Daar heb je zeker deels gelijk in, alleen is er wel een wezelijk verschil met het Belgische voetbal. In tegenstelling tot onze zuiderburen hebben wij namelijk het vermogen om eigen talent op te leiden en klaar te stomen voor de Europese top. Dat als onderpand hebbende ben je altijd verzekerd van een bepaalde basis, ook financieel. Je zult in ieder geval nooit zo hulpeloos de afgrond in storten als met het Belgische voetbal is gebeurd.

Maarja, dat de verhoudingen volledig zoek zijn in Europa is natuurlijk wel duidelijk. Ik dacht even dat er enige nivellering optrad toen ploegen als Porto, Monaco, Deportivo en PSV ver kwamen in de CL, maar helaas bleken dat slechts incidenten en hebben de grote voetballanden het heft weer in handen genomen.

En meer dan ooit worden de zakken met geld opgetrokken om de toppers uit de B-landen uit te graven bij hun clubs. Om maar niet te spreken van de steeds jongere spelers die getransfereerd worden. Met die 9-jarige jongen die op basis van youtube is gekocht door ManU als absoluut dieptepunt.

Ook niet zo gek dat clubs uit de toplanden zoveel geld uit kunnen geven als bijvoorbeeld een Engelse promovendus -net als alle Premier League clubs trouwens- 50 miljoen pond ter beschikking krijgt aan alleen tv-gelden en dus moeiteloos 30 miljoen pond over de balk kan slingeren (Sunderland).

5. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32

Enegland gaan ze nu wel erg overdrijven met die toren hoge bedragen. Maar dat komt ook omdat daar nu al die zakenlui zitten met veel poen. Abramfietsje die man van Fulham. Alfajed?? En natuurlijk Man U en nu sinds kort ook Liverpool.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat talent om eigen jeugd op te leiden hadden wij destijds ook...
    Nu vertrekken onze jeugdspelers steeds sneller naar het buitenland,kijk maar wat er aan belgische spelers in nederland ronddartelt.Niet alleen omdat jullie opleiding beter is, maar vooral omdat ze bij jullie meer kunnen verdienen.
    Het is dat snelle vertrek van de getalenteerde spelers dat onze competitie steeds maar weer verarmd,aangezien in de plaats obscure buitenlanders worden aangetrokken voor weinig geld...
    En geld ,dat is net waar alles om draait...
    Hier moeten de clubs zelf alles bekostigen,daar waar landen als duitsland,Engeland,spanje en italië en frankrijk de clubs helpen met bijdragen en oprichten van sportaccomodaties om jonge talenten op te leiden...

Inderdaad en de toekomst ziet er heus niet zo goed uit wat dat betreft,en de kloof tussen die rijke voetballanden en de anderen zal er zeker niet kleiner op worden....

Dit zal een tendens zijn die zich steeds maar verder doorzet....ook in Nederland zal je steeds meer jongere topspelers naar de grote europese clubs zien verdwijnen..met alle gevolgen van dien voor de sterkte van de nationale competitie..en zo kom je langzaam maar zeker in een vicieuze cirkel terecht...

En inderdaad daar knelt het schoentje,als je ziet dat België met 11.000.000 en Nederland met 17.000.000 inwoners een véél te klein gebied zijn om van fantsoenlijke tv-rechten te kunnen spreken ,dan wéét je dat onze clubs met ongelijke wapens moeten vechten...Trouwens ,hoe kan het ook anders als een ploeg als sunderland alleen al méér krijgt aan televisierechten dan de meeste belgische en nederlandse clubs hebben als totaal budget om het hele seizoen door te komen....
    Op lange termijn gezien is het haast een bij voorbaat verloren gevecht en wordt de kloof tussen de rijke voetballanden en de anderen steeds maar groter....

Laatst bewerkt: 13 aug 2007
  7. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Ben het met je eens, behalve op het punt van de jeugdopleidingen vergelijking tussen NL en BE. Nederland wordt wereldwijd geroemd om z'n eigen kweek, België heeft en had dat veel minder.

Daarom verwacht ik dat Nederland altijd wel een bepaalde kwalitatieve basis zal behouden en boven de middelmaat zal blijven hangen. Overigens vind ik de Nederlandse topclubs er dit jaar weer op vooruit gegaan en verwacht ik dat er zeker een paar ver kunnen komen in Europa.

Vooral AZ zie ik weer ver komen, PSV heeft weinig aan kwaliteit ingeleverd en is voetballend zelfs beter geworden, Ajax heeft met de juiste vervanging zeker kansen in de Champions League en Twente kan het leuk doen in de UEFA cup.

En als we talenten als Drenthe, Sneijder en Babel voor dergelijke bedragen blijven verkopen (relatief zullen de bedragen immers wel gelijk blijven aangezien de topclubs meer verdienen maar 'wij' daarom ook meer vragen) zal de kloof misschien niet snel groter worden. Nederland is altijd een handelsland geweest, dus we zullen onszelf wel uit de brand houden verwacht ik. Al is Europees succes uitgesloten natuurlijk.

Het kan trouwens ook nooit lang meer duren voordat de grote financiële voetbalmarkt implodeert. Op 'n gegeven moment raakt het geheel over de top en klapt de ballon natuurlijk. Dan zal de schade voor met name de grote competities moeilijk te overzien zijn met die gigantische salarissen en schulden aan eigenaars, investeerders, banken en overheden (steden/gemeentes).

8. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Dat dacht ik zo'n 15 jaar gelden ook al,en wéét je dat het er sindsdien alleen maar op verergerd is...
    Toen zaten er enkele van die clubs uit die rijke landen in niet al te beste papieren....
    En toen kwam het sprookje van de champions league,ontworpen door de voorzitters van de voetbalbonden van die rijke landen die in de uefa een grote vinger in de pap hebben én die uiteraard een beschermde status voor hun clubs wilden in de vorm van een rechtstreekse plaatsing van de eerste twee teams in hun competitie ,plus nog een beschermd statuut voor hun andere clubs die aan de voorronde moeten deelnemen.
    Daar koppelt men dan een supergeleide loting aan vast die er voor zorgt dat de grote kanonnen elkaar mooi ontwijken en dropt in elke poule zo wel een zwakker broertje dat haast bij voorbaat tot de vierde plaats is veroordeeld.
    En de derde van zo'n groepsfase mag doodleuk nog naar de uefa-cup.
    Zo zijn de sterkere teams altijd bevoordeeld ten opzichte van de teams van de kleinere voetballanden.
    Vroeger had je nog een derde europese competitie, namelijk de bekerwinnaars , die werd opgeofferd om het grote geld der sponsors in de champions-league te kunnen concentreren en dit ter glorie en aanzien van die grote rijke clubs én om ze in leven te houden...
    Men zou beter terug naar de tijd gaan dat er lotingen zonder reekshoofden gebeuren,zou je in een vroeger stadium grote klappers krijgen en hebben andere voetballanden méér kans om verder door te stoten.....

9. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Deze meester gaan we missen dit seizoen:

Wesley Sneijder - Time to say goodbye
    [yt]diUfEdvf-rU[/yt]

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gast, hij is niet dood8)

11. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    whahaha _O_

Nee, maar ben nu wel heel verdrietig.:'-(

(flimpje niet zelf gemaakt hoor :p)

12. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Gaaf filmpje, op die dramatische muziek na... 8)

En wat een doelpunten heeft Sneijder ook gescoord, damn! :eek:

13. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ajax is met dit geeld veel beter af dan met een Sneijder en Babel.

Je levert individuele kwaliteiten in, maar met ongeveer 50 mio tot je beschikking, kun je je team op elke gewenste plek een kwaliteitsinjectie geven. Face it: Ajax in de breedte is niet goed genoeg om ongeveer 60 wedstrijden in een jaar te spelen, dat gaat ze opbreken. Met Sneijder lever je wat in, maar kun je je team absoluut een dusdanige injectie geven dat het gemis mooi verbloemd kan worden.
    Met de kanttekening dat het zover nog niet is, natuurlijk. Ajax zal toppers moeten kopen, maar ik denk dat ze dat wel gaat lukken.

Ajax zal gewoon mee gaan doen om de prijzen, ook zonder Sneijder.

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ajax heeft iig wel genoeg geld... :9

15. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ajax kan ook Van der Vaart terughalen. :) :+ Aisatti zou ik ook wel bij Ajax willen zien, maar na die knokpartij in het veld bij de JCS zie ik dat niet zo snel gebeuren. Riquelme zou ook wel leuk zijn, hij is mssn iets te oud.

16. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    15 miljoen op tafel leggen, klaar en tot ziens.

Ik betwijfel of Raffa nog wel terugwil naar Ajax. Hij is op een nogal vervelende manier vertrokken natuurlijk. Maar Sylvie weer terug op de tribune, dàt zie ik best zitten:D

17. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    vd Vaart komt echt niet nu al terug. Riquelme zou prachtig zijn maar die verdiend denk ik achterlijk veel geld.

18. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    De man heeft inderdaad een achterlijke salariseis denk ik. Ik zeg: huren met een optie tot koop.

19. Marco82

Marco82 Active Member

Leuk Bevonden:
    8
    Naast Ajax en Atlético zullen er ongetwijfeld meerdere kapers op de kust zijn. Ik kan me niet voorstellen dat er voor zo'n voetballer niet meer dan wtee clubs in de markt zijn.
    Ondanks het geld voor Ajax, zal hij toch voor een andere competitie kiezen, mocht daar interesse vandaan komen.

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ja precies, wat heb je liever. Uitwedstrijden tegen Mallorca, Sevilla en Ahtletic de Bilbao of uit spelen tegen VVV Venlo, De Graafschap en Excelsior?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina