1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 15]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 3 nov 2007.

?

Als je zou moeten kiezen, wat zou je dan liever zien?

1. Nederland Europees kampioen met klote voetbal

54,5%
  2. Nederland 3e of 4e met fantastisch voetbal

25,5%
  3. Boeie, als we maar winnen van die pokke Duitsers! :D

20,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Waarom zou je je moeten schamen? Kritiek van een paar jaar geleden dat onze aanval goed was (we scoorden) maar de verdediging beroerd is nu helemaal omgedraaid......Sinds wanneer is mooi voetbal mogelijk tegen landen die zich ingraven en hopen op een lucky counter of een 0-0. Dan worden de ruimtes te klein en kan nederland niet mooi voetbal laten zien.
    En een middenveld met sneijder, seedorf en van der vaart is toch een middenveld met 3 creatieve middenvelders die garant zouden moeten staan voor mooi voetbal?
    Ja mooi voetbal tegen een ploeg die ook wilt voetballen en zich niet genoodzaakt voelt om zich in te graven.

Nederland heeft gewoonweg ruimte nodig om mooi te kunnen voetballen, als nederland een wedstrijd speelt tegen een tegenstander van formaat kunnen mensen pas kritiek geven.
    Dan voetbal je niet meer tegen landen die zich te klein voelen om tegen nederland te voetballen. Dan krijg je tenminste wedstrijden met lef van 2 kanten.

Het probleem (zoals zo vaak gezegd overigens, ik ben niet opeens de messias) dat er 16 miljoen bondscoaches hier rondlopen met allemaal een eigen mening hoe het moet, hoe het beter moet en vervolgens beweren dat het ook echt beter gaat worden als nederland speelt zoals zij beweren dat het moet spelen.

Dat is gelul, wees blij dat we er weer bij zijn. We kunnen ons opmaken voor een prachtig EK. Heerlijke sfeer in de kroegen zoals dat met het WK.

Laat van Basten maar lekker zitten, we zijn die kwalificatie door! Wees daar is blij om! Nu op naar tegenstanders die wel voetballen. Dan mag je van mij kritiek geven.

@conquistador: Vergelijk je het spel van nederland nu serieus met dat van griekenland? Is dat niet een beetje kort door de bocht?

Laatst bewerkt: 21 nov 2007
  2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Sorry, ik was 1 optie vergeten :+

3. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Doeltreffend ja, tegen kleine kut landen. Ja natuurlijk niemand is makkelijk, maar zodra we een tegenstander van formaat krijgen weet ik 99% zeker dat Nederland gewoon keihard onderuit gaat. En ik snap nog steeds niet dat de Cler niet geselecteerd wordt, kijk hoe hij speelt bij Feyenoord, komt steeds fantastisch op en heeft al een aantal assists. Toen ik Nederland zag spelen zaterdag had Bouma zoveel ruimte maar hij deed er niks mee. Ik weet niet of dat moest van van Basten of dat hij het zelf niet zag.

Ja 16 miljoen bondscoaches, ik zie niet waarom dat een probleem is. Moet iedereen het ja knikkend eens zijn met alles wat van Basten doet? Dat is juist het mooie van Oranje, iedereen heeft een mening erover. En het is een van de moeilijkste clubs/landen om trainer van te zijn, omdat het hele land er iets over te zeggen heeft. En je kan niet beweren dat van Basten het allemaal zo perfect doet. Ok het resultaat ziet er goed uit maar dat is ook niet alles. Want op het EK zijn de tegenstanders wel een stukje moeilijker dan tijdens de kwalificatie. Het zal mij benieuwen maar ik denk dat het weer een teleurstelling wordt.

En even over de poll, Ik vind dat het een mix moet zijn. Natuurlijk is resultaat enorm belangrijk maar als ze zo saai blijven spelen als ze tijdens de kwalificatie spelen staat me tv snel uit. Europees kampioen worden is leuk, maar als je dat wordt door mazzelgoals en beslissingen van de scheidsrechter dan is het toch een stuk minder leuk dan als je kampioen wordt door goed spel. Dus persoonlijk kies ik voor 3e~4e met goed spel.

4. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Duidelijk antwoord.. :D

En natuurlijk moet het een mix zijn, maar dit is wel een moeilijke keuze wat mij betreft. 8) Ben geneigd de laatste te kiezen om de andere 2 opties te ontwijken :+

5. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Optie 1 gekozen, omdat ik toch echt ga feesten na elke gewonnen wedstrijd.. Als we daar Europees kampioen mee worden vind ik het ook best :)

Waarom nu commentaar op Oranje? Omdat we nóóit Europees kampioen gaan worden op deze manier. Je ziet gewoon dat zodra we een goede tegenstander tegen gaan komen we eraf gaan, net als tegen Portugal. Doeltreffend in de kwalificatie ja, maar tegen dat soort landen (ook Italië) is het niet genoeg. Dus ik schaam me inderdaad ook dood voor het huide spel en we gaan er ook niet ver mee komen, maar in het hypothetische geval dat we met dit voetbal Europees kampioen worden, hoor je mij niet klagen..

6. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Nee ik vergelijk het spel van Nederland helemaal niet met Griekenland, ik doelde er meer op dat Griekenland met dat belachelijke voetbal gewoon Europees Kampioen werd.

Wat in principe dus wil aangeven dat elk land op die manier het EK kan winnen, maar het was niet om aan te zien. In mijn ogen is voetbal vooral entertainment waarvan je moet genieten. En zoals Nederland momenteel speelt vind ik er niks aan. Wat ook de reden is dat ik het Nederlandse elftal niet meer volg, maar juist steeds meer het Spaanse elftal volg aangezien die met jonge spelers net zoals Nederland kunnen winnen met aantrekkelijk voetbal.

7. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Optie 1, ik kijk zo vaak mogelijk naar het Nederlands elftal, maakt me niet uit hoe slecht het is. Als ze maar winnen, dan is er feest! \o/ Klote voetbal or not.

8. Tinuva

Tinuva Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij als Belgen moeten ons pas schamen met ons voetbal!!

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Komt nog wel goed, denk ik. Als je spelers als De Mul, Martens, Mirallas, Dembélé, Van Buyten, Kompany hebt dan zal er toch wel eens goed voetbal komen? :)

10. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hoppa, nummertje 3. Korte reden:

EK in juni/juli
    TT Assen in laatste weekend van juni
    TT Assen komen veel Duitsers

Uitschakeling Duitsland door ons = onbetaalbaar!

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Nitram: Je hebt zeker een punt met het feit dat wij niet allemaal mee hoeven te knikken met van Basten, maar van die 16 miljoen meningen heeft 80 % een mening die nergens op slaat......komen met opstelling waar totaal geen balans in zit en vaak gebaseerd op de opstelling van de buurman of oom die voetbaltrainer is en met die opstelling kwam. Hij is trainer dus hij zal er verstand van hebben!!
    Nee dus, opstellingen met een 3 mans middenveld Sneijder- Vd Vaart en Seedorf is de balans niet echt voor handen.

Mensen hebben een mening zonder die goed te kunnen onder bouwen omdat het vaak een mening die ze weer van iemand anders gehoord hebben.
    Ik val hiermee jou niet aan, aangezien jij iig wel een mening hebt die je onderbouwt.....

12. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    EAGLES DEVENTER OLE OLE!!!

PERIODE KAMPIOEN:thumbs:

Wat een fantastische sfeer was er weer in De Adelaarshorst!! Hele wedstrijd zingen etc! Ook mooi was het beeld op TV dat de gehele B-Side sprong met het nummer: En wie niet springt die is voor zwolle \o/

We zijn terecht periode kampioen geworden, en staan gedeeld 1e, samen met RKC.

Proud to be a Eagle :thumbs:

There`s only 1, GO AHEAD EAGLES _O_

13. tomkaman

tomkaman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd :thumbs: haha

14. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Haha dank je! Zit achter mijn computer met een glimlach van het ene tot het andere oor :9

15. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Hahahaahhahahha:lol:

16. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ik had het ook gezien vanochtend.

Vraagje(s); Ik wil misschien kaartjes gaan kopen voor Ajax-PSV op de zestiende van december.. Nu staat er op ticketbox.nl dat je ze alleen bij de verkoop-punten kunt kopen (niet op Internet..). Ik vroeg me af of ik al vrij laat ben, vanaf welke prijs die kaartjes ongeveer weggaan (normaal koopt m'n vader ze altijd, maar nu wil ik eigenlijk twee kaartjes kopen voor z'n verjaardag..) en of ik nog ergens m'n supporterskaart kan laten zien (want m'n vader zei dat we daarmee voorrang hebben op kaartjes?)? Alvast bedankt!

17. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk eigelijk dat je al te laat ben.

18. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik denk dat je te laat bent. Ajax-PSV is al heel snel uitverkocht. Ik heb mijn kaart gehaald twee week geleden in de vroege ochtend.

Maar je kan ze alleen bij Ticketbox kopen. Dat heeft allemaal te maken met een verplichting van Clubcard. Er is geen vrij verkoop ivm hoog risico. Komt bij dat je maar één kaartje per Clubcard kan halen vanwege het belang van de match. Je kan het nog proberen, maar als je met je vader wilt gaan moet je sowieso een tweede Clubcard erbij hebben. De prijzen zullen nu wel vies tegenvallen. Ik heb nog eentje gekocht op Noord eerste ring, voor een schappelijke prijs, maar ik denk (als er nog kaartjes over zijn) dat je op een vak terechtkomt met hoge prijzen (Denk aan lange zijde)

19. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reacties, dat zal hem wel niet meer worden dan inderdaad.. Balen.

20. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Hmm lastig, maar tenminste niet meer alleen Oostbloklanden.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina