Als Hiddink naar Ajax komt is het niet voor het geld maar voor de uitdaging. En hij zal echt geen misselijk salaris ontvangen.
Ja, mijn bron is Alfons Groenendijk. Ik heb nog steeds de hoop dat het doorgaat. Hiddink heeft nog steeds z'n contract met de Russische Bond niet verlengt dus ik vermoed dat er nog wel wat speelt rond Hiddink.
En over die scouts: Ajax had Hans Van Der Zee overgenomen van PSV (hoofd scouting) maar sindsdien kopen ze alleen maar spelers uit de Nederlandse subtop die met hun kop boven het maaiveld uitkomen. Dat noem ik geen scouten...
Ze moeten geen scouts halen maar gaan scouten. En dan de lat niet zo hoog leggen want ze willen nu alleen maar onhaalbare 'gevestigde' toptalenten (Modric, Ivanovic) of bekende namen die achteraf weinig meer in te brengen blijken te hebben (Stam, Luque, Urzaiz, Kuffour (ok, moet nog blijken)). Wanneer gaan ze zelf weer eens op zoek naar talent uit Zuid-Amerika of het oostblok? :{ Jongens als Chivu, Maxwell en Ibrahimovic moet je gewoon veel vroeger scouten dan wanneer ze al volledig in de picture staan. Neem een voorbeeld aan de subtoppers en PSV die dat wél begrijpen.
Maar over Hiddink: Als die komt moet Van Geel er uit en ik heb het gevoel dat Van Geel nog steeds de touwtjes in handen heeft. Je zou namelijk denken dat men wacht met het aanstellen van een trainer tot Hiddink ook daadwerkelijk zeggenschap heeft, maar ik denk dat Van Basten nooit eerste keus zou zijn onder Hiddink. Maar het zou wél de reden kunnen zijn dat ze (nog) geen grote smak geld uit willen geven en wie weet wordt de uitkomst van dat rapport (dat binnenkort uit schijnt te komen) wel een omslagpunt...
Laatst bewerkt: 11 feb 2008