Heitinga: 'Ik kreeg tranen in mijn ogen'
zondag 06 april, door MN, Amsterdam, 20:39u,
www.ajax.nl
Tijdens de opkomst van de spelers voor de wedstrijd tegen De Graafschap kreeg John Heitinga een massaal eerbetoon van het publiek. De verdediger was verrast met de sfeeractie die voor hem georganiseerd was. 'Ik kreeg zelfs tranen in mijn ogen.'
'Ik ben nog stil van de opkomst die ik vandaag heb gehad', aldus Heitinga vlak na afloop van het gewonnen duel. 'Ik kreeg zelfs tranen in mijn ogen. Dit was onbeschrijfelijk. Toen ik het veld opkwam, zag ik overal mooie dingen die met mij te maken hadden. Ik heb veel respect voor de mensen die dat gemaakt hebben. Ik neem geen afscheid van Ajax, maar in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo zeg ik wel gedag tegen het thuispubliek.'
'Dit is een eerbetoon aan een fantastisch persoon', zegt Neill Shepherd van Vak 410 en het sfeerteam. 'Het is niet bedoeld als afscheid, we hebben dit georganiseerd omdat John dit gewoon verdient.'
Toen de spelers het veld opkwamen werden er twee doeken van ruim 25 bij 25 meter met afbeeldingen van de populaire Ajacied ontrold. Ook was het lied 'Oh Johnny' in de Arena te horen. Bovendien verscheen er op de noordzijde een reusachtige nummer 2, het rugnummer van de Heitinga. De verdediger speelt volgend seizoen voor Atletico Madrid.
Klik om te vergroten...