Over gomes/reker:
Breuk PSV en Gomes lijkt aanstaande
Uitgegeven: 23 april 2008 07:32
Laatst gewijzigd: 23 april 2008 09:21
AMSTERDAM - PSV-keeper Gomes is boos op directeur Jan Reker omdat de startdatum van de nieuwe keeperstrainer Flavio Tenius vier maanden is verzet. Dat meldt De Telegraaf.
ANP
Op voorspraak van de Braziliaanse doelman trok de Eindhovense club enkele maanden geleden Tenius aan als opvolger van Joop Hiele. Gomes zou beloofd zijn dat de trainer per 1 maart zou beginnen, maar dat is uitgesteld tot 1 juli.
De aanstelling van Tenius' assistent zou buiten Gomes om zijn gegaan. Volgens De Telegraaf is de doelman daar ook ontstemd over.
Geen vertrouwen
Heurelho Gomes heeft er geen vertrouwen in dat de breuk met algemeen directeur Jan Reker nog kan worden gelijmd. De keeper zegt dit woensdag in een interview met het weekblad Voetbal International. Maandag werd al duidelijk dat Gomes weg wil bij PSV als Reker aanblijft.
De Braziliaan uitte eind vorig jaar ook al kritiek op de leiding bij de Eindhovense club, maar de zaak werd toen uitgepraat. Nu gelooft Gomes niet meer in een verzoening.
"Nee, ik ben er klaar mee. Ik heb geen vertrouwen meer in de club zolang deze wordt geleid door Reker. Hij is niet een of twee keer zijn woord aan mij niet nagekomen, maar wel drie of vier keer. Na de problemen met Aissati en de keeperstrainer heb ik het gehad. Reker is geen man van zijn woord. Wij kunnen onmogelijk samen verder."
Meer wrijving
AD Sportwereld meldt woensdag dat er naast het conflict tussen Gomes en Reker nog meer wrijving is bij de landskampioen.
De Ecuadoriaanse middenvelder Edison Méndez wil weg maar mag niet en er is onduidelijkheid over de rol van spelersadviseur Vlado Lemic, aldus de ochtendkrant.
bron
nu mag die reker van mij ook oprotten, maar gomes maakt wel van een mug een olifant zeg.
Helaas, maar het lijkt er inderdaad op dat hij maar wat graag weg wil.
Overigens is die zaakwaarnemer van hem (lemic), ook niet helemaal 100% eerlijk, volgens mij. die heeft wat teveel invloed binnen psv (scouting be"invloeden, nieuwe aankopen afketsen, etc).