Eerlijk gezegd weet ik niet wie er hier liegt. Ik denk niet dat Vink uit zichzelf zou verzinnen dat hij voor de tweede keer het seizoen voor NAC verknalt. Maar dan nog vind ik dat geen reden om rood te trekken, zeker niet om wat hij volgens Ernie Brandts tegen Amoah zei. Brandts zei later dat Vink Amoah uitmaakte voor zeikwijf en nog iets, wat voor mij van dezelfde grootte is als 'blinde'.
Ja NAC werd zeker helemaal weggetikt, maar ze hadden wel alle geluk van de wereld, 3x op de paal. Het was een wonder dat het nog maar 1-0 stond. Maar Vink heeft al het geluk weggenomen met de 2e gele kaart voor Mtiliga, daar was echt helemaal niets aan de hand. En dan was de 2e rode kaart ook niet gevallen en hadden we zeker meer kans gehad. Want Twente begon de 2e helft niet echt lekker, totdat de rode kaart viel.
Nieuwe VI-Quiz. Antwoorden in spoiler Spoiler 1. Robin van Persie 2. Piet Schrijvers 3. Ronaldinho 4. Wayne Rooney 5. Ruud Gullit 6. Arjen Robben 7. David Beckham 8. Jan Koller 9. Sören Lerby 10. Marco van Basten 11. Zinedine Zidane 12. Cristiano Ronaldo 13. Peter Crouch 14. Ronald en Frank (de Boer) 15. Roberto Carlos 16. Johan Neeskens 17. Obafemi Martins 18. Matea Kezman 19. Pierre van Hooijdonk 20. Diego Maradona 21. Piet Keizer 22. Gregoor van Dijk 23. Jan Wouters 24. Bijna een eitje. Alleen 24 niet
Laten we hopen dat Klaas-Jan nog een jaartje blijft. Vond net trouwens dit filmpje; De Lutte - Ajax : 0-18
Damn, zou wat zijn voor PSV als Gomes weg zou gaan. Hopen dat hij volgend seizoen bij Arsenal speelt dan. Arsenal kampioen 2008-2009! \o/
Dat zou in strijd zijn met het rapport, lijkt me. Of Marco wil een veldtrainertje worden maar ik denk dat ie dat niet wil.
Lijkt me op zich erg goed. Van der Vaart is en blijft toch een topspeler, en ook nog eens eentje met een goede mentaliteit. Nadeel is wel zijn blessure gevoeligheid natuurlijk... Toch zie ik hem graag komen. Dat zal dan wel zeer waarschijnlijk het afscheid van Deco zijn, maar ik heb zo'n idee dat Deco samen met Ronnie tegenwoordig voor te veel onrust binnen de spelersgroep zorgt. Mijn gevoel zegt me dan ook dat als ze beide weg zijn (en de juiste vervangers zijn aangetrokken), dat de spelvreugde weer terug keert en dat Barcelona weer een topperiode kan doormaken.
Zou een mooie club zijn voor Van der Vaart, zou hij beter op zijn plek zijn dan bijv. Juventus die hem eerst ook wilde hebben. Toch lijkt het me niet echt een positie waar Barcelona nou spelers voor nodig heeft, ze hebben al Iniesta, Xavi en Gudjohnsen kan daar geloof ik ook spelen. En dan heb je ook Deco maar jij verwacht dat hij weg gaat dus die reken ik niet mee.
Ajax volgt Huth en Antunes Middlesbrough-verdediger Robert Huth staat, net als de Portugese linksback Vitorino Antunes, in de belangstelling van Ajax. De Portugese krant A Bola en diverse Engelse media melden dat Ajax het tweetal deze zomer vast wil leggen. Huth (23 ), die na een mislukt avontuur bij Chelsea nu de clubkleuren van Middlesbrough verdedigt, zou voor een gelimiteerd bedrag mogen vertrekken bij Boro. De Duitse verdediger moet in Amsterdam de opvolger worden van de naar Atletico Madrid vertrekkende John Heitinga. Vitorino Antunes (21) komt momenteel op huurbasis uit voor het Italiaanse AS Roma. De Portugese linksachter is eigendom van FC Pacos de Ferreira. Ajax ziet in Antunes een goede oplossing voor de geplaagde linksbackpositie.
Als ik alles zo hoor en lees, denk ik dat ajax goed bezig is nu. Goede sponsorcontracten, gerichte aankopen, nieuwe trainer.
Guddie is leuk en aardig, maar die gast is niet zo goed meer als in z'n Chelsea tijd qua spel, en zelfs het intikken kan hij niet meer. Hij heeft sinds zijn komst naar Barcelona al zoveel enorm grote kansen om zeep geholpen in de wedstrijden waarin hij mocht spelen. Daarnaast jankt hij te veel als hij op de bank zit. Als hij zou vertrek zou ik dat ook niet erg vinden. Iniesta en Xavi kunnen heel goed een wat meer controlerende rol gaan spelen met van der Vaart als meest aanvallende middenvelder.
Gerichte aankopen? Cvitanich en Daylon Claasen zijn volgens mij nog de enige aankopen hoor en voor de rest is ongeveer elke buitenlander jonger dan 25 in verband genoemd met Ajax. Lijkt me ook dat Vertonghen gewoon linksback blijft want daar heb ze niet echt een vervanger voor nodig. Emanuelson speelt de laatste wedstrijden ook weer goed dus die zou daar eventueel ook weer kunnen spelen.
beter dan al die spelertjes van andere nederlandse clubs als bruno silva, colin en bakiricioglu... ik houd wel van deze speler zoek methode.. VI elftal van het jaar. mijn mening: -------------Velthuizen---------------- -------------------------------------- -Elshot--Heitinga--Zwaanswijk--De Cler- --------------------------------------- ----------Lindgren--Meeuwis----------- -affelay-----------------------Pranjic--- -------------------------------------- --------Huntelaar----Sulejmani-------- coach: Fred Rutten Marcellis vind ik ook een goede verdediger, en zou ik boven alle verdedigers behalve Heitinga plaatsen, daarom staat hij er niet in. Velthuizen staat boven Gomes omdat Velthuizen de grootste groei heeft doorgemaakt.
Ik zou Elshot wisselen met Wilkshire en Bradley met Afellay. Vond Bradley dit seizoen veel meer aanwezig dat Afellay. Dat betekend niet dat Afellay geen goede voetballer is, maar hij heeft het dit seizoen nogal eens af laten weten.
Bruno Silva vind ik één van de beste aankopen dit jaar van Ajax, al dan niet de beste. Geweldige rechtsback. En Colin kwam niet van een Nederlandse club over he.