Rick Roll FTW! (naar aanleiding van die link) Ot: Bron; Sportweek. Hopen dat 'ie komt, al denk ik van niet.
sorry, maar 4 goede spelers? alle 7 verdedigers die opgeroepen zijn, zijn (vind ik) beter dan die van Nederland op die positie. alleen heitinga is gelijk aan de verdedigers van Italie. ik zie Nederland (ook al speelt Italie minder dan op het WK) echt niet winnen van Italie.
Nou, dat vind ik juist helemaal niet bij Totti. Een arrogant pestventje: zeker weten, maar theater en schwalbes vind ik wel meevallen. Nah, kan best hoor. Italië is niet in vorm. Ze zijn niet zo goed als twee jaar geleden (en toen speelden ze niet eens alle wedstrijden goed).
Maar Nec gaat dus zelf geen geld hieraan verdienen en er wel zelf geld inpompen? Lijkt me toch stug voor zo'n (met alle respect) armetierig clubje. Als je die reclame van Jiba dit seizoen zag, kon je al zien dat ze niet veel te zeggen hadden tegen die sponsor. Oftewel, dat ze het geld hard nodig hadden. Een mooie uiteindelijke plek in de Eredivisie veranderd daar niet veel aan denk ik.
Ik vind dat Ajax hem moet verhuren, of V.Basten moet hem een kans geven. Het is nu echt niets voor die jongen dat hij op de tribune zit, hetzelfde geval bij Luque. En terecht, keihard.
toch zie ik Nederland niet winnen. Nederland is ook niet in topvorm en Italie staat er toch weer als het moet (schotland - Italie).
Om nou te zeggen dat ze er toen echt stonden tegen Schotland.. nou nee. Ik zag Schotland echt nog wel winnen toen, en ineens kwam die (onterechte) vrije trap. Misschien bedoel je dat ze op de beslissende momenten het geluk met zich hebben?
ik zag Schotland toen niet winnen maarja. en als iemand (of een club of land) elke keer op belangrijke momenten geluk of pech heeft dan is het geen geluk of pech meer. dan heb je er zelf blijkbaar ook iets mee te maken. tuurlijk zijn er scheidsrechters die fluiten voor de 'grote' landen maar dat gebeurt niet altijd.
Je klinkt nogal gefrustreerd... Net zoals over Portugal. Toevallig dat Nederlanders altijd het grootste wrok hebben tegen de landen waar ze recentelijk door zijn uitgeschakeld of slechte herinneringen aan hebben (en het meestal volledig aan zichzelf te danken hebben dat ze er uitvlogen).
Ja Italie is toch een beetje het land dat resultaatvoetbal heeft geintroduceerd.. en dat neemt iedereen nu een beetje over tijdens de eindtoernooien. Zie het WK van 2006, laagste gemiddelde aantal doelpunten per wedstrijd sinds het WK van 1990(wat toevalligerwijs in Italie was ). Telkens van die 1-0, 0-0 of 1-1 wedstrijden. Het is veel minder leuk om naar te kijken.
ben ik niet met je eens. misschien heeft italie wel resultaatvoetbal geintroduceerd maar daar zijn ze zelf alweer vanaf gestapt. clubs als Inter, AC Milan, AS Roma, Fiorentina en Juventus (het zijn er nog meer maar dit zijn de bekendste clubs) spelen geen 'catenaccio' meer maar redelijk aanvallend voetbal (Inter af en toe daargelaten door de tactiek van Mancini). het land zelf probeert ook steeds meer te voetballen en te scoren. dat er weinig gescoord wordt geeft niet aan of een wedstrijd leuk is om naar te kijken. Ajax-Fc Twente (0-0) was ook leuk om te zien (behalve uiteindelijk de uitslag). doordat Italie een goede verdediging heeft hoeven ze vaak maar 1 keer te scoren om te winnen. Nederland bijvoorbeeld heeft een zwakke verdediging en moet daarom meer scoren om te winnen (zie tegen Oostenrijk). Jij zou ook echt geen risico's nemen op de aanval als je voor staat in een (halve) finale van een EK of WK.
ik vindt het altijd wel leuk om naar Italie te kijken. Gewoon lekker verdedigen, counteren en scoren en verdedigen. Vindt opzich wel tactisch maar wat wil je met die aanvallers van Italie. Gaat die coach Del Piero oproepen
Nou hè, die Del Piero kan er geen zak van: Del Piero Juventus 21 Trezeguet Juventus 20 Borriello FC Genoa 19 Mutu Fiorentina 17 Ibrahimovic Inter Milan 17 Amauri US Palermo 16 Kaka AC Milan 15 Di Natale Udinese 15 Totti AS Roma 14 Pandev Lazio Roma 14 :{ En een messcherp counterende ploeg kan inderdaad ook schitterend zijn om te zien.
misschien kom ik een beetje gefrustreert over als ik elke keer weer reageer als het over Italie gaat maar ik kan niet tegen als mensen dingen zeggen die niet waar zijn. oke daar komt ie: italie slechte aanvallers? Toni topscorer van Duitsland en na Muller en Ohlhauser de meeste scorende spits van Bayern in 1 seizoen. Del Piero is geloof ik ook topscorer geworden van Italie (en nee dat komt niet doordat het daar altijd 1-0 wordt dus er wordt weinig gescoord...). dan heb je ook nog 3 spitsen achter de hand die aardig hebben gescoord dit jaar bij hun club: Cassano heeft in 22 wedstrijden ook 10 keer gescoord bij een middelmatige club, di natale heeft er 17 gescoord en borriello 19. Quagliarella vind ik wel nog iets te licht voor het niveau van een EK. edit: shit verhaal duurde te lang. thx Nerazzurri voor de hulp
Op het WK speelde hij prima, scoorde in de halve finale tegen Duitsland en maakte een penalty in de finale. Sindsdien heeft hij niet echt vaak meer meegedaan. Ik weet niet waar je het over hebt.