Even kijken wat er dan tussen aanhalingstekens staat:
"Ik denk dat de kans vijftig procent is", aldus de scout tegenover Sportweek. “Ik heb respect voor Fiorentina, ze staan niet voor niks vierde in de Serie A, maar er is geen enkele reden om bang te zijn voor ze. Ik zie zeker mogelijkheden."
Ok, dus PSV moet meer doen dan respect voor Fiorentina hebben, zeggen dat Fiorentina de betere ploeg is (aangezien PSV al te arrogant is als ze zeggen dat de kansen 50% verdeeld zijn), PSV moet zeggen dat er totaal geen mogelijkheden zijn en daar bovenop moeten de spelers van PSV doodsbang het veld op komen?
Kom op, lees het dan nog eens goed door en oordeel zelf. Alles wat tussen aanhalingstekens staat is gewoon erg redelijk. Het enige waar iedereen over valt is dat er in het bericht staat dat PSV niets hoeft te vrezen. Dat kun je ook op twee manieren lezen en de goede manier is dat PSV niet bang hoeft te zijn voor Fiorentina. Tuurlijk moeten ze uitkijken, dat weten ze bij PSV ook heus wel, maar bang is echt een groot woord. Bovendien is Vieri dus ook écht niet meer de grote spits van een paar jaar geleden hoor. Hoop dat je dat met me eens bent.
Maar goed, vind dat bericht van Gourcuff veel interessanter. Het zou wel goed zijn als Nederland weer een paar van dat soort spelers zou krijgen in de competitie. Als je ziet wat voor namen er nu rondlopen gaat het ook meer en meer achteruit. Ergens zou het dus wel mooi zijn als ie komt, maar het zou me ook verbazen als het Ajax zou lukken hem te halen. Vorig jaar waren er ook ontzettend veel namen (uit Barcelona) die naar Nederland zouden komen, maar daar is ook weinig van terecht gekomen.
Laatst bewerkt: 28 mrt 2008