1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 20]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 24 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ik denk dat wij PSV-supporters gewoon anders in elkaar zitten, Marruk.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 feb 2009
  2. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Dat zal het zijn, Mr. Dekkers. Je moet de politiek in man.
     
  3. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    De politiek in? Goede opmerking, man. Geef gewoon toe dat je niets meer te zeggen hebt. Boertje_PSV en ik denken er gewoon exact hetzelfde over. Ben je het er niet mee eens? Dat kan, maar ga dan alsjeblieft niet zo dom reageren. _0/
     
  4. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zei dat omdat je nog steeds niet heb gereageerd op geen een van mijn argumenten waarom jij volgens mij totaal geen gelijk hebt. Dus het feit dat ik niks meer te melden heb is omdat jij in de 5 posts hiervoor niks zinnigs gezegd hebt.
     
  5. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Sure.

    Hier heb ik al op gereageerd.

    Nee, ik probeer alleen aan te geven dat supporter zijn meer is dan alleen wat samenvattinkjes kijken.

    Waar de fock heb je het over?

    Zo, ik heb gereageerd op al je "argumenten" en nu ben ik er ook écht klaar mee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  6. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Jouw reactie: Tuurlijk moet dat. Je trouwt toch ook niet met een vrouw zonder een band met haar te hebben? Een supporter zijn is meer dan alleen de samenvattingen op zondagavond kijken.

    Dat is inderdaad wel een reactie op mijn argumenten. 'Vind jij dat domme mensen irritant zijn?' 'Tuurlijk vind ik dat. Koeien zijn toch ook irritant.' Was alles maar zo simpel...

    Door de vergelijking te trekken met trouwen.

    Ik weet het, moeilijke taal.

    Band hebben = dichtbij wonen (volgens jouw)
    Mexico stad = meeste inwonders
    FC Mexico stad = meeste mensen met een band
    FC Mexico stad = meeste supporters
     
  7. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk is het meer dan dat. Maar volgens mij zijn de jongens die hier zitten en fan zijn van een buitenlandse club (Conqie, Pascal, Nera) ook echt verbonden met de club in kwestie. Tuurlijk zijn er altijd mensen die het mooi vinden hoe een club voetbalt, en geen echte band hebben met een club, maar die geven dat dan ook graag toe. En daarnaast, je gebruikt het woord 'supporter' een beetje alsof het heilig is.. Als ik in m'n oude tenue sta bij een wedstrijd van het eerste van Always Forward, ben ik ook een supporter, maar ik heb in geen enkele vorm een band met die club, afgezien van het feit dat ik er een paar jaar gevoetbald(t? Firefox zegt dat 't met een D moet.. :+) heb..

    Kortom, je moet je niet zo druk maken om andere mensen, en gewoon van je eigen club genieten, lijkt mij. En vooral, andere mensen niet belachelijk willen maken omdat ze voor een club uit het buitenland zijn. Want dat is niet belachelijk. Ze spelen prachtig voetbal, en daar gaat het uiteindelijk om, right? De schoonheid van het voetbal.
     
  8. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Kijk, dat is nou een mooie reactie.

    Eventjes over Conquistador, hij woont in Spanje en heeft zelfs Spaans bloed. Dan vind ik het niet zo gek dat je een band hebt met een Spaanse club. Over Nera en Pascal, tja, ik blijf het nog steeds raar vinden dat zij supporter zijn van een Italiaanse club. Ze wonen in Nederland, ik weet niet hoeveel kilometers van die club vandaan. Toch wel apart dat je daar dan "supporter" van kunt zijn.

    Iemand belachelijk maken doe ik sowieso niet. En ja, het gaat om de schoonheid van het voetbal, maar een echte supporter steunt zijn club ook als ze slecht voetbal spelen.
     
  9. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Kijk, zijn we het toch ergens over eens.
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Volgens mij heb ik toch echt duidelijk gezegd dat ik Italiaans bloed heb :confused:

    Maar al had ik dat niet...

    Als jij in Amsterdam was geboren en getogen, was je dan ook voor PSV geweest?

    Wat een onzin. De definitie van -of een serie dingen waar je aan moet voldoen om- een 'echte supporter' te zijn bestaat niet, aangezien iedereen anders is.
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2009
  11. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Oh sorry, dacht dat het sarcastisch bedoeld was. Als ik trouwens in Amsterdam was geboren en getogen was ik waarschijnlijk Ajacied geweest. Misschien dat de quote van Boertje_PSV hier wel op zijn plaats is.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat vind ik dan van bijzonder weinig overtuigde clubliefde getuigen, als ik eerlijk ben... Dan ben je dus niet voor PSV omdat je het de mooiste club ter wereld vindt, maar omdat ze toevallig om de hoek voetballen :{

    En ik respecteer jou, maar je mening niet, want daar ben ik het niet mee eens, om hier maar even verder te gaan en niet in twee topics ;)
     
  13. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Maar er zijn toch wel een paar dingen die vrij standaard zijn.

    Als het ergens minder gaat blijft een over het algemeen gesproken supporter wel achter de club staan. Misschien wat minder achter de spelers, bestuur of de trainerskeeper en weet ik veel wat allemaal, maar supporter is je club steunen, op welke manier dan ook.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Nou oké, daar heb je wel een punt. Maar ik vind het zo sneu om mensen die afwijken van de 'norm' dan maar mindere supporters te vinden. Ik zal altijd Interista en Ajacied zijn, maar het is zo makkelijk om dan te zeggen dat mensen die dat niet hebben geen echte supporters zijn. Net zoals Mr. Dekkers makkelijk z'n mening kan verdedigen omdat ie toevallig Eindhoven woont. Wat moeten dan de mensen die tussen de voetbalsteden in wonen? Maar gewoon géén supporter zijn? Of de dichtst bijzijnde club supporten? Je bent supporter van een club omdat je je er verbonden mee voelt, door de uitstraling, de manier van voetballen, het type spelers, de shirts, de sfeer, de historie, de liederen. Als dat toevallig de club is waar je het dichtst bij in de buurt woont (is logisch omdat je er mee opgroeit) kan dat, maar het kan net zo goed een ploeg in Timboektoe zijn.
     
  15. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Nou, hier verschillen we weer van mening. Als supporter steun je je club door dik en dun. Tenminste, dat doen wij bij PSV.

    Als ik in Amsterdam woonde en hetzelfde was opgegroeid zoals ik hier beschreef dan stond ik natuurlijk wel voor PSV. Ik kan me echter niet voorstellen dat jij als mannetje van twaalf op het trainingscomplex van Inter te vinden was of ik als Amsterdammer in Eindhoven.

    Om ook nog even op jouw quote te reageren.

    Ja, ik ga ervan uit dat de stad met de meeste inwoners ook de meeste supporters heeft. 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  16. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Ja daar ben ik het ook heel erg met je eens, vandaar ook mijn vet intelligente discussie met Mr Dekkers, maar het ging hier even om het steunen, en als je dat niet doet (vooral in mindere tijden) ben je in mijn ogen geen echte supporter.
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is in de meeste gevallen niet zo inderdaad, maar waarom zouden logistieke middelen clubliefde moeten hinderen? Precies wat Nera al zegt, het type voetbal, de shirts, de sfeer om de club, dáár hou je van als supporter zijnde, niet de plek.. Shit ik hou van mijn woonplaats, ga hier nooit weg, mag ik nu nog Ajacied zijn?
     
  18. Mr. Dekkers

    Mr. Dekkers Guest

    Ik vind het spel van FC Barcelona veel leuker dan dat van PSV. Ook de shirtjes vind ik mooier. Maakt mij dat een supporter van FC Barcelona? Zeker niet. Als iedereen zoals jij zou denken, zou FC Volendam zonder supporters zitten, man.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2009
  19. Marruk

    Marruk hallo

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    8
    Je zegt net dat je dicht bij het stadion moet wonen om een band te hebben, dus om een supporter te zijn. Dan lijkt het me logisch dat de stad met de meeste inwoners de meeste fans heeft voor de club van die stad, even niet kijken naar hoe voetballiefhebbend het land is.
     
  20. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het gaat er vooral om wat voor een gevoel je club geeft, uiteraard als je in Amsterdam had gewoond en je werd door je opa daar naar de trainingen van Ajax gebracht. Dan zou Ajax je een warm gevoel geven. Dat word je dan met de paplepel ingegoten.

    Wat dat betreft ben ik het wel eens met je, maar het is niet altijd zo. Mensen kunnen een warm gevoel bij een club voelen. Het is nou eenmaal een gevoel, dat hoef je niet uit te leggen en dat gaat ook bijna niet. Daarom maakt het niet uit of je nou een club in het buitenland support omdat deze jouw dat gevoel geeft en geen enkele Nederlandse club geeft deze aan jouw. Nerazzuri, Pascal en ik hebben ook een gevoel bij een Nederlandse club. Het is dus niet zo dat wij enkel een buitenlandse club supporten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina