1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 21]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 26 mrt 2009.

?

Wie wint de champions league?

1. Barcelona

45,6%
  2. Liverpool

16,8%
  3. Manchester United

16,0%
  4. FC Porto

1,6%
  5. Chelsea

8,0%
  6. Arsenal

4,8%
  7. Bayern Munchen

3,2%
  8. Villarreal

4,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Neeskens en Bergkamp houden zich nu met Jong Oranje bezig.

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Bergkamp is onlangs al trainer van Ajax geworden. De D'tjes namelijk:cool:

Overigens wel tof dat je in de D'tjes speelt van Ajax en dan gewoon de legende Dennis Bergkamp als trainer krijgt8)

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Zou wat zijn als hij weggaat. Denk dat heel Arsenal uit een valt als hij weggaat. Belangrijkste reden voor oa Fabregas is Wenger. Tevens snap ik niet wat hij dan bij Real zou moeten doen. Wenger is toch iemand die gebruik maakt van de jeugd en mocht Perez komen dan zullen er alleen maar topspelers komen lijkt mij.

Oh kut. Straks neemt Wenger Fabregas mee naar Madrid, noohs please. :+

Laatst bewerkt: 19 mei 2009
  5. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Er zitten 3 D1 jochies bij mij op school8)
    Eén daarvan is vaste spits en één is mid mid en scoorde een hattrick tegen Feyenoord D-1.
    Helden!
    Ze zijn ook niet arrogant ofzo want ze prijzen elkaar de hemel in en zeggen dat andere de beste zijn etc.
    Wel grappig om te zien, helemaal verlegen als je tegen ze praat over Ajax:+

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    KNVB gaat licentie Fortuna Sittard intrekken

VI.

Gelukkig zag niemand dat aankomen.

7. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Daar gaat mn cluppie...

Ongeloof, woede en verdriet... ik weet niet wat er overheerst.

Fortuna was zekerweten op de goede weg terug, maar wie een hond wilt slaan, vind altijd wel een stok...

Waarom alleen deze club dan weg? Als Fortuna weg moet, wat hebben Fc Eindhoven, Haarlem, Top oss, Telstar, dan nog te zoeken in het betaald voetbal? Die clubs hebben al zeker geen bestaansrecht.

Feyenoord met een schuld van 20 miljoen of meer, daar doen ze geen fuck mee..

Lekker als je club waar je al 12 jaar heen gaat, kapot is.

Bedankt KNVB!

8. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0

Allemaal de schuld van de KNVB he? Beetje simpel om hun de schuld te geven.
    Fortuna had gewoon geen vooruitzichten dat weten we allemaal wel.

En de KNVB doet genoeg tegen de andere clubs, ook tegen Feyenoord.

Fortuna had gewoon geen bestaansrecht meer.

Je noemt Feyenoord, de 2e club van Nederland qua supporters aantallen (geloof ik, misschien wel grootste) Elke week zitten er weer 50 duizend man in de Kuip. Feyenoord heeft de schuld al enorm weten weg te werken, KNVB heeft ze heel lang extra in de gaten gehouden, ze zijn zelfs onder curatele geweest. Maar het gaat steeds beter, elk jaar is de schuld weer minder.

Dus om nou te zeggen dat de KNVB de pik heeft op Fortuna is onzin.
    Vind het jammer van je club maar om nou de KNVB de schuld te gaan geven vind ik beetje onzin.

De KNVB zit namelijk als een van de weinige bonden echt op het financiele gedeelte van de clubs. Wordt allemaal goed in de gaten gehouden in Nederland. In tegenstelling tot de meeste landen waar clubs spelers kopen en vervolgens niet betalen, en elk jaar toch een licentie krijgen, clubs met bijna een miljard schuld die toch elk seizoen voor tientallen miljoenen euro's spelers kopen.

9. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Natuurlijk, Feyenoord heeft zeker bestaansrecht. Hun krijgen wel een hele tijd om alles op orde te krijgen, want de schuld van Feyenoord is niet iets wat pas net aan de orde is.

Waar baseer jij het op dat Fortuna geen bestaansrecht heeft? Kijk je dan alleen naar de schuld? Als je ziet dat de nummer 15 van de Jupiler league, zoveel sfeer heeft, en als het ook maar even goed gaat, zitten er zo 7000/8000 man in het stadion.

Je bent het toch wel met me eens dat als je Fortuna eruit gooit, je jezelf toch gaat afvragen, waarom Fc eindhoven bijvoorbeeld niet? Daar zitten nog geen 1000 man in het stadion. Ben er de afgelopen 2 jaar geweest in het uitvak bij Fc eindhoven - Fortuna. Wij zaten met 600 man in het uitvak. Als ik zo om me heen keek, waren wij met meer man daar, dan het hele thuisvak.

Ook was Fortuna erg goed op de weg terug toen de directeur ontslag nam (die deed niks voor fortuna), en de stichting Trots Op Fortuna (tof) in het betuurd kwam. Ze hadden op 1 maand tijd, al 600.000 euro bij elkaar gekregen. Had TOF nog iets meer tijd gegeven, en iedereen weet dat het goed zou komen.

Verder is er nog door TOF heel veel geld op tafel gekregen en het einde van de tunnel was in zich

Mark van Bommel, afkomstig van de Fortuna (heel wat jaren gespeeld) wou iets terug doen voor fortuna, en heeft aan Bayern Munchen gevraagt voor een oefenwedstrijd. Die oefenwedstrijd vind 30 mei plaats, en de kaartjes kosten 15 euro tot 17,50. De voorverkoop is al bezig, en er zijn al 6000 kaartjes verkocht. Weet zeker dat het stadion vol gaat zitten (12,500).

12,500 x €15,- = €187.500 ongeveer.

Er staan nog heel veel dingen op de planning waardoor de schuld gewoon makkelijk weggewerkt kan worden, en fortuna begint weer te leven. Alleen is het zo dat wij daar geen tijd voor krijgen.

10. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk, maar Fortuna is ook niet iets wat pas net aan de orde is, het gaat al jaren slecht met fortuna.

Ik kijk vooral naar de schuld ja, voor zo ver ik weet lopen de schulden alleen maar op (vergeef me als ik het fout heb, volg het niet extreem)

Ben het zeker met je eens over Omniworld, Eindhoven en dergelijke, maar ik weet bijna wel zeker dat de KNVB ook op hun let, ik denk echt niet dat ze Fortuna haten of iets dergelijks.

Dit is allemaal rond de Fusie besprekingen gebeurd als ik het goed heb. Dat waren voor zover ik weet allemaal eenmalige dingen, geld inzamelen en dat soort dingen om de Fusie te voorkomen. Maar dat bied nog geen garantie voor de toekomst, dat geld wil nog niet zeggen dat ze het elke maand voor elkaar krijgen om 600.000 euro bij elkaar te rapen. Er moet een concreet plan zijn om de schulden te laten verdwijnen en blijkbaar is dat er niet volgens de KNVB. Ik denk echt niet dat ze dit zonder goede reden zouden doen.

Zoals ik al zei dit soort dingen bieden geen garantie, het zijn allemaal eenmalige inzamelingsacties die tijdelijk de schulden kunnen verlichten.
    Maar ik moet toegeven dat ik me er niet super in verdiept heb. Maar we zullen dalijk van de KNVB horen wat precies de redenen zijn. Ik heb nog redelijk vertrouwen in de KNVB en ik denk echt niet dat ze dit zouden doen tenzij het echt noodzakelijk was.

Vind het erg jammer van je club, en hopelijk komen ze ooit nog terug.
    Dit is wat ik denk, wat de echte redenen zijn zullen we straks te weten komen.

11. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Het zijn eenmalige inzamelingsactie's, dat klopt. Dit is allemaal wat er nog bij komt aangezien er natuurlijk ook met sponsors gesprekken lopen. Er was een plan uitgestippeld waardoor fortuna dit jaar nog schuldenvrij zou zijn, en er zouden geen schulden bij komen. Jammer dat we hier geen tijd voor krijgen.

Denk dat er na Fortuna nog wel een paar gaan volgen.

Het enige wat we kunnen doen is in hoger beroep gaan bij een rechter.

it ain't over till the fat lady sings.;)

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    hm iemand meer info ?

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    [yt]_Vfc4fxz__E&feature=related[/yt]
    Mooi doelpunt van hem. :)

14. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
  15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Wat vinden jullie?

16. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Als linksback hebben we in mijn ogen nog altijd Vertonghen als beste optie zoals vorig seizoen en begin dit seizoen. heb nooit begrepen waarom Marco hem en Thomas van plaats wisselde.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Vertonghen is een middenvelder. Altijd al geweest. Was altijd een noodoplossing om hem linksback te zetten.

18. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    De ArenA gaat zoals het er nu naar uitziet uitbreiden.

optie1: gatenvullen, waarnaar de capaciteit ongeveer uitkomt op 55.000, ook wel 'inbreimodel' genoemd.
    (Heb nog geen tekeningen gezien, maar mij lijkt het lelijk)

Dan is er ook nog een ‘tussenmodel’, waarin een gedeelte van het dak wordt gelift en de Amsterdam ArenA een stadion wordt voor 65.000 bezoekers.

En je hebt ook nog een model met een 3de ring waar de capaciteit uitkomt op ongeveer 85.000.

Ik zou het model van 85.000 het mooist vinden. Maar de vraag is natuurlijk of je het hele stadion vol krijgt anders is het ook weer niet mooi vind ik. En door de prestaties van Ajax de laatste tijd willen de mensen minder snel graag naar de ArenA.

Ach ja, Feyenoord krijgt geloof ik ook een groot stadion van 75.000/85.000 toeschouwers?:p En die presteren de laatste tijd helemaal slecht.

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief/Nieuws-artikel/De-ArenA-groei-versus-realisme.htm

19. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Dat kan best zo zijn, maar hij is de beste linksback van de selectie (en naar mijn mening ook van Nederland) en we hebben imo nogal een drukbezet middenveld.

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Daarom zoekt Ajax dus ook naar een linksback (blijkbaar) :9 Overigens vind ik dat Vermaelen het daar ook prima doet hoor. En het middenveld is zonder vertrouwen toch bijzonder breekbaar gebleken...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina