1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 21]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 26 mrt 2009.

?

Wie wint de champions league?

1. Barcelona

45,6%
  2. Liverpool

16,8%
  3. Manchester United

16,0%
  4. FC Porto

1,6%
  5. Chelsea

8,0%
  6. Arsenal

4,8%
  7. Bayern Munchen

3,2%
  8. Villarreal

4,0%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    idd, als Van der Vaart terug zou komen (wat me een beetje vroeg lijkt) zal dat denk ik toch ten koste gaan van of aissati of suljemani en dat zijn toch volgens mij net de 2 spelers waar ajax nog wel wat van kan verwachten qua ontwikkeling.

2. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie eerder van der Meyde terug komen.

Die heeft het op z`n zachtst gezegd niet erg naar zijn zin daar. Transfer prijs als die er al is zal ook wel meevallen

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Je kan uiteraard wel 4-4-2 spelen met mickey en suarez in de spits en daarachter variërend van der vaart en aisatti. Geef die 2 de vrijheid en je hebt de creativiteit die je de afgelopen 4 jaar miste :)

@ego: van der meyde is een buitenspeler.....die hebben we al :+ en dan vind ik Elia een betere investering, ook al is die een stuk duurder.

Die goal in het kratje was prachtig toentertijd _O_

Was tegen Roma nietwaar (aan het einde van het filmpje):
    [yt]2iwggKmtH0A[/yt]

Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  4. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Nah jah zeg ook niet dat het nodig is. Maar als er dan toch iemand terug komt is hij een stuk reëler dan van der Vaart

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Exact hoe ik het ook in gedachten had. VdVaart is toch meer een echte 10 dan Aissati, die dan op links of rechtshalf kan. Daarachter twee brekers(Gabri en Enoh).

Maar ja, zou niet echt logisch zijn voor VdVaart om nu naar Ajax te gaan, de man is 26 en speelt nu in de Europese top. Ik zie het dan ook niet gebeuren, maar het blijft voetbal waar vanalles mogelijk is.

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Abidal heeft dit seizoen gewoon te wisselvallig gepresteerd. Ik vind het een prima vent maar hij laat (behoudens de eerste 5/6 wedstrijden van het seizoen) niet zien wat hij de supporters van Lyon wel voorschotelde. Zijn begin van het seizoen was erg sterk maar daarna ging het bergafwaarts. Over de helft van het seizoen heeft hij zich wel weer herpakt maar zo goed als het begin van het seizoen of bij Lyon heb ik het niet meer gezien. Ik zou het een geweldige wissel vinden voor ons en dan kan Sylvinho, die over de jaren méér dan een zeer bruikbare kracht is geweest, na een geweldig seizoen met pensioen. Als die slim is gaat hij er niet nòg een jaar aan vast plakken. Zeker niet als er een extra linksback bij gaat komen.

Abidal is nog geen 30. ;)

Barça wilt Abidal dan ook voor zover ik weet niet kwijt, ze zijn alleen op zoek naar een nieuwe basisspeler als je de geruchten mag geloven. De namen van Cashley Cole (alsjeblieft niet:'-(, draak van een vent zonder enige vorm van clubliefde) en Philip Lahm vallen. Maar de reden om hem uit de basiself te verwijderen heb ik nu al eerder genoemd. Bovendien is er dit seizoen niet ècht sprake van een basiself, Pep heeft redelijk gewisseld en gerouleerd. De hele voorhoede, Xavi, Iniesta en VV hebben allen wel een gegarandeerde basisplaats. Voor de rest heeft het erg gewisseld. Zelfs Puyol heeft een aantal wedstrijden van de bank moeten toekijken omdat Pep andere mensen prefereerde in de desbetreffende wedstrijden. Maar ik ben het met je eens dat je nu natuurlijk een geweldig lopend elftal hebt dat als groep een eenheid is. Door nieuwe spelers in te brengen kun je die eenheid verstoren.

7. MM90

MM90 -xxx-

Leuk Bevonden:
    0
    Ancelotti nu vanochtend al gepresenteerd bij Chelsea.:9

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Met Jol bij Ajax en de mogelijke schoonmaak bij Real weet je het nooit. Ik zou het fantastisch vinden, maar de kans is natuurlijk klein dat besef ik ook wel.

Ben sowieso geen fan van 4-4-2, maar mocht je dit gaan spelen is Sulejmani dan eigenlijk wel een spits? Ik dacht meer een 10 of buitenspeler??? Sowieso als Vd Vaart niet zo komen (kans is natuurlijk groter dan dat hij wel zou komen) kan Sulejmani misschien erachter mocht het geen spits zijn. Ik ben nou altijd een beetje in de war met wat zijn ideale positie is.

Onzin. Ajax moet al helemaal in de Eredivisie het spel kunnen maken, vooruit kunnen voetballen. Als je aanvalt kan je tegenstander niet scoren dus hoef je ook niet te verdedigen ;). Tevens heb ik zeer veel vertrouwen in Gabri. Ik vond Gabri voor zijn blessure echt een stille en altijd betrouwbare kracht binnen Ajax. Om nog even een voorbeeld te geven, kijk naar het beste elftal van Europa en misschien ook wel de wereld: Barca. Die spelen ook met Iniesta - Xavi en Touré, waarom zou Ajax dat niet kunnen met VdVaart - Aissati en Gabri in de eredivisie.

En om even op de filosofische tour te gaan: Als je kijkt naar Sulejmani het afgelopen seizoen was het enige wat hij wel goed deed hard werken en was hij ook vaak verdedigend te vinden dus als je die op de flanken zou zetten samen met Emanuelson heb je ook nog meeverdedigende kwaliteiten op de flanken. Ik ga er overigens vanuit dat Sulejmani zich komend seizoen zal revancheren en dan zal ik hem maar even vergelijken met Litmanen die zijn eerste seizoen doorbracht in het tweede van Ajax :+

Dit is natuurlijk uitgaande van 1 enkele transfer (vdVaart) eventuele andere aankopen zal dit natuurlijk helemaal kunnen veranderen. Ik denk overigens niet dat Ajax echt meer nodig heeft dan misschien 1 klassebak en een goede verdediger misschien nog. Doelstelling nummer 1 moet de selectie verbeteren d.m.v. ontwikkelen zijn en niet uitbreiden imo. Ook beunhazen als Sno wegwerken lijkt me geen kwaad kunnen :+

9. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Sulejmani's ideale positie is voor mij een spits in een 4-4-2 systeem, die de vrijheid heeft om rond de linksbuiten en spits-posities te zwerven. Zelf speelt hij het liefst centraal dacht ik, wat hij niet onverdienstelijk deed de laatste wedstrijd tegen Twente(Douglas werd helemaal gek). Ook bij Servie speelt hij centraal.

Het verschil is wel dat Iniesta en Xavi ook heel veel verdedigend werk oplossen. Eigenlijk verdedigt het hele team mee bij Barca, het is een eenheid. Op dat gebied verschilt Barca met Ajax waardoor dat middenveld voor ons te licht is denk ik.
    Denk ook dat Sulejmani gaat opleven in zijn tweede seizoen, maar dat is even afwachten natuurlijk.

AZ zit trouwens in Pot 2 van de CL-loting:

Pot 1:
    Barcelona
    Liverpool
    Chelsea
    Manchester United
    AC Milan
    Arsenal *
    Sevilla
    Bayern München

Pot 2:
    Olympique Lyon *
    Internazionale
    Real Madrid
    Shakhtar Donetsk *
    CSKA Moskou
    FC Porto
    Sporting Lissabon *
    AZ

Pot 3:
    Juventus
    Panathinaikos
    Glasgow Rangers
    Olympiakos Piraeus *
    Olympique Marseille
    Dinamo Kiev
    Girondins Bordeaux
    Besiktas

Pot 4:
    FC Kopenhagen *
    Slavia Praag *
    Levski Sofia *
    Partizan Belgrado *
    VfL Wolfsburg
    Standard Luik
    Rubin Kazan
    Unirea

10. Sognare

Sognare Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Napolitaan in hart en nieren !!

Laatst bewerkt: 1 jun 2009
  11. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Leuk voor Napoli, jammer dat hij niet meer bij Udinese zit met Fifa volgend jaar 8)

12. Chef Legan

Chef Legan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Az heeft het zwaar. Olympique Lyon, Inter en Real nou daar komen ze echt niet langs!!

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Uit iedere pot wordt 1 team gekozen en die vormen (4 in totaal) één poule. Iets ander systeem dus dan wat jij denkt. ;)
    Ze komen dus juist NIET tegen de clubs die in dezelfde pot zitten. Maar de tegenstanders uit pot 3 en 4 zijn nog steeds geen eitjes.

14. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Die loten ze ook niet. Ze loten een team uit een van de andere potten.

15. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Verrassend. Benieuwd of Zidane een beetje goed kan adviseren. ;)

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

je zal maar Juventus en Wolfsburg loten uit 3 en 4 :|

17. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    En Barcelona en Juventus erbij xD

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien hopen op:
    1. Bayern München
    2. AZ
    3. Olympique Marseille
    4. Unirea

Marseille heeft wel iedere Nederlandse ploeg uitgeschakeld, maar echt fenomenaal was het niet. Bayern München vanwege Van Gaal en omdat Fortuna gister best had kunnen winnen van ze. :+
    Unirea lijkt me de minste van pot 4.

19. MegaHerz

MegaHerz Vitesse Arnhem 1

Leuk Bevonden:
    0
    Clubs uit pot 3 en 4 moet te doen zijn voor AZ

20. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat gaat vies tegen vallen. Zitten bijna alleen maar goede clubs in de champions league, behalve een paar clubs uit pot 4.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina