De Grote Voetbaldraad [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shin David, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Munsterman is geen gekke henkie...maar wel een hypocriete lul
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Bron: RTV Noord-Holland die het van Hans Nijland hebben gehoord, lijkt me eerder..

    Ik denk dan dat die geluiden niet voor niks klinken. Er zal heus wel wat aan de hand zijn.
     
  3. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een BS van Munsterman zeg over Ten Hag, als je bij de top wil horen moet je je ook eens fatsoenlijk gaan gedragen..

    In het voetbal is het gebruikelijk dat je hier gewoon aan meewerkt.. hij verzet zich tegen alles wat normaal is in de voetbalwereld.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waar moet je met Berg wel 4-4-2 spelen en waarom is Berg geen Ajaxspits? Wat zijn dat voor 'n bizarre statements?

    En @ Hoosie: Twente en Elia hebben geen bedrag afgesproken. Alleen dat Elia een flink salaris krijgt als ze hem niet verkopen.
     
  5. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Ten tijde van die onderhandelingen meen ik wel vernomen te hebben bij VI of Studio Voetbal dat ze mondeling iets over die 9,6 miljoen hadden afgesproken. Verder weet ik er niets van.

    Liever Berg voor 10 dan Elia voor 9 overigens. En Matias Fernandez en Obradovic :+
     
  6. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    wrom schrijft iedereen meteen cvitanich af? Hij heeft afgelopen seizoen 9 keer gescoord in 18 wedstrijden. Hij speelde niet groots maar Zlatan deed dat in zijn eerste jaar ook niet. Ik zie in cvitanich geen echte topper oid maar ik denk zeker dat hij kan slagen bij Ajax.
     
  7. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Enige wat Berg kan is scoren. Het is echt een afmaker. Een Ajax-spits moet ook anderen kunnen laten scoren door zijn meevoetballende en balvaste kwaliteiten. Nou staat Berg niet echt bekend als een aanspeelpunt die goed kan kaatsen. Bovendien is Berg ook niet constant genoeg, zo scoort hij een paar keer en zo scoort hij hele wedstrijden niet en is hij onzichtbaar.

    In een 4-4-2 spits wordt minder van een spits verwacht, wat ideaal is voor Berg. Hierbij kan hij met de neus naar de goal spelen ipv met de rug naar de goal zoals bij Ajax.
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ten eerste is Berg een betere voetballer dan Huntelaar (die het als pure afmaker vrij aardig deed in 4-3-3 ) en ten tweede kan een goeie spits in beide systemen spelen.
     
  9. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Berg is voetballend misschien wat beter dan Huntelaar, maar Huntelaar heeft veel meer scorend vermogen. Huntelaar deed het daarom inderdaad aardig, maar er werd toen niet als in een klassieke 4-3-3 gespeeld waar we toch weer naar toe willen. Als je echt 4-3-3 wil spelen heb je toch echt een meevoetballende spits nodig. In de tijd van Huntelaar werd er naar mijn mening ook niet echt 4-3-3 gespeeld zoals het behoorde te zijn.
     
  10. Sognare

    Sognare Active Member

    Berichten:
    1.096
    Leuk Bevonden:
    0
    Welke idioot Twitter als bron wil gebruiken:

    Honda vandaag:

    zal vast wel een man van in de 50 zijn die al in het weekend z'n account aanmaakt om in de week erna lekker lol te trappen in z'n eentje.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  11. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Geloof daar dus ook geen klap van. Brr ik zou wel eens duidelijkheid willen.
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Waarom zeg je dan dat Berg alleen kan scoren? Die gast is gewoon een uitstekende, complete spits. En spitsen moeten scoren.

    En we gaan nu wel 'klassiek' 4-3-3 spelen? In een goed draaiend 4-3-3 kunnen zowel Berg (een vrij complete spits) en Huntelaar (pure afmaker) uitstekend fungeren. En ik heb Jol helemaal nergens horen zeggen dat hij weer 'terug wil' (whatever that may be) naar klassiek 4-3-3.

    Zoals ik al zei; een goeie spits (wat Berg is in mijn ogen) kan in allebei de systemen uitstekend uit de voeten. En we weten nog niet eens hoe Jol de pionnen neer gaat zetten, dus jouw geopperde klassieke 4-3-3 variant slaat sowieso nergens op (al is het alleen al omdat er amper nog klassieke buitenspelers zijn die de achterlijn halen en een voorzet geven).
     
  13. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was misschien wat overdreven ja, maar ik vind hem niet dusdanig goed in meevoetballen dat ik hem een 'voetballende' spits wil noemen. Dat jij hem een uitstekende complete spits vind, oke, daar ben ik het gewoon niet mee eens. Zoals ik al zei is hij vaak onzichtbaar, is hij niet constant genoeg en mist hij de meevoetballende kwaliteiten.


    Jol heeft volgensmij in zijn persconferentie gezegd dat hij, als hij naar het spelersmateriaal kijkt, in de beginperiode 4-4-2 wil gaan spelen. Daarmee suggereert hij dus dat hij na die beginperiode terug wil naar het 4-3-3. Niet helemaal duidelijk natuurlijk, was ook een beetje vaag toen hij het over spelsystemen had.

    De klassieke 4-3-3 variant kan nog weldegelijk, zo hebben we Sulejmani die de achterlijn kan halen(heb ik hem bij Heerenveen weldegelijk zien doen) en is Ajax nog bezig met Elia, toch wel een echte buitenspeler. Ook hebben we een aanvallende rechtsback Van der Wiel, is Ajax bezig met Obradovic die ook een aanvallende back is en hebben we met Aissati een echte 10(die nog wat meer voor de goal moet komen, dat wel). Vertonghen kan, naar mijn mening, uitgroeien tot een echte '4' zoals Frank de Boer en dan hebben we eigenlijk alleen nog een Ajaxspits nodig. Dat is Berg voor mij niet, dus snap ik niet dat Jol hem wil halen.
     
  14. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Jol heeft nergens gezegd dat hij terugwilde naar het klassieke 4-3-3. Ik neem aan dat je het dan over de persconferentie hebt bij zijn presentatie;)
    Hij heeft toen gezegd dat hij de speelwijze zou bepalen aan de hand van de selectie en of dat dan 4-4-2 of 4-3-3 zou zijn dat maakte hem niets uit.
     
  15. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij zei dat het huidige spelersmateriaal misschien meer voor 4-4-2 geschikt is en dat hij daarom op korte termijn 4-4-2 wil spelen. Daarmee zegt hij dus dat hij na de beginperiode iets anders wil spelen; dat lijkt me dan 4-3-3.Bovendien zei hij ook groot fan te zijn van Cruijff en het Ajaxsysteem.
     
  16. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, PSV wordt dit seizoen weer gewoon kampioen hoor ;) Nog een goede spits erbij en Lazovic eruit flikkeren en alles komt goed
     
  17. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ze hebben een nog slechter team dan afgelopen seizoen dus ik zie ze geen kampioen worden.
     
  18. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Brechet is weg maar Engelaar en Ooijer zijn gekomen. Lijkt mij toch niet dat PSV daar zwakker van is geworden of zijn er nog meer belangrijke spelers weg gegaan?
     
  19. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Dacht dat Salcido en Mendez ook weg moeten?

    Had engelaar inderdaad even niet meegerekend. Wel een aardige aankoop.
     
  20. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Salcido en Mendez waren altijd in de clinch met Stevens, maar ik weet niet wat Rutten met ze van plan is. Volgens mij blijven ze.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina