1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shin David, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    't Is dat ik je niet persoonlijk uit mag schelden, anders had ik je een klapmongool genoemd...

    Laat gaan joh, die knuppel is zo met z'n status als supporter begaan dat ie zelf niet doorheeft dat ie belachelijk redeneert. Zegt wel genoeg dat je juist zo min mogelijk voor de beste ploeg wil zijn omdat men je anders successupporter zou kunnen vinden. Dát is pas triest.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Achja ik vind het prachtig dat de club voor wie ik altijd ben geweest al deze namen kan aantrekken. Wat ik wel jammer vind is dat het nu gewoon een bij elkaar gekocht zooitje is en we moeten kijken of Real echt een hecht team kan worden. Al die hysterie over de bedragen vind ikzelf wel meevallen, ze hebben alles ingecalculeerd kwa kosten en inkomsten.

    De prijzen blijven stijgen vroeger bood bijvoorbeeld Barca astronomische bedragen voor Cruyff, Schuster, Maradonna en Ronaldo, of neem Inter die deed dat ook met Vieri en Ronaldo. Dat Real het voetbal kapot maakt vind ik belachelijk, enkel en alleen maar omdat ze zoveel inkopen nu en zulke hoge bedragen geven. Het is altijd zo geweest dat de prijzen omhoog bleven gaan in de voetbal wereld.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Kom op zeg, ik weet niet wie dat incalculeerd, maar Real heeft dikke schulden. Echter, zo lang ze de rente kunnen betalen kraait er geen haan naar.
    En proberen dit koopgedrag niet goed te praten, want er is nog nooit een club geweest die meer dan 100 miljoen euro uitgaf nog vóór 1 juli, en Real zit al op 200 miljoen. Dat kun je echt geen natuurlijke stijging van de prijzen meer noemen hoor,
     
  4. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Nee, ze hebben geen dikke schulden en ze hebben een inkomen van rond de 450 miljoen, wat dit seizoen zeker zal stijgen. Daarnaast hebben ze niet meer dan 200 miljoen uitgegeven voor 1 juli want enkel Kaka. C.Ronaldo en Albiol zijn voor die tijd aangetrokken, maakt het enigsinds ook maar iets uit of ze dit voor die tijd uitgeven of in de komende maand?
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.038
    Leuk Bevonden:
    9.591
    Ok, meer dan 200 miljoen voor 2 juli dan :emo:. Die dag maakt natuurlijk veel verschil.
    Ik vind 212 miljoen gewoon ziek veel.

    En Real heeft dikke schulden man! Door die 450 (zijn er maar 400 hoor) miljoen inkomsten heft het elkaar op, maar er moeten gewoon regels komen waardoor clubs niet een schuld mogen hebben waar een Afrikaans land nog bang van wordt.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  6. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Vertel mij dan eens een reden waarom zoveel mensen uit niet omgeving Noord-Holland voor Ajax zijn? Waarom heeft Ajax de grootste aanhang van Nederland? Niet vanwege het succes, dream on!

    En je kan ook gewoon normaal reageren in plaats van meteen weer op beledigen over te gaan. Of nee, anders ben je niet stoer? Ga verdomme even ergens anders tof lopen doen.

    Ik heb mezelf nooit een supporter genoemd. Ik had altijd een voorkeur voor AZ, omdat ze het leukste voetbal speelde. Nu ze echt alles begonnen te winnen was het mooie er een beetje af, toen kwam er 'saai' voetbal.
     
  7. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    heyhey, beetje rustig tegen mijn clubje hé! :mad:
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat is wat anders. Je zei net dat je geen andere reden kunt bedenken waarom mensen voor Ajax kunnen zijn. Nu zeg je dat je het anders niet kunt begrijpen dat ze de meeste supporters hebben. Klein verschil, vind je niet?

    En ik hoef niet te schelden om stoer te zijn, dat ben ik al namelijk.

    Maar hoe dan ook, de mensen die nu voor Ajax zijn zijn geen successupporters, dat lijkt me duidelijk. Dat Ajax veel te danken heeft qua grootte van haar achterban aan haar succesvolle verleden lijkt me evident. Dat geldt voor alle clubs; hoe succesvoller/groter, hoe meer supporters.
     
  9. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hetzelfde geldt voor die club uit Rotterdam.
     
  10. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus zijn het wel degelijk een soort successupporters, maar met het oog op in het verleden behaalde resultaten, en ze zullen hoogstwaarschijnlijk in de toekomst ook nog goede resultaten gaan behalen.

    Ik heb verder niets tegen die clubs, wat ik ook nergens zeg, dus jullie hoeven je niet aangevallen te voelen. Ik vraag me gewoon af wat te reden is, terwijl jullie altijd zo fel reageren over successupporters.
     
  11. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Successupporter in de breedste zin van het woord misschien. Maar er zijn genoeg redenen om supporter van de club te worden. Je ben vaak al vanaf jongs af aan fan van een club, en dan heeft succes weinig met je keuze te maken. Maar komt het vooral door invloed van je omgeving, je vader, vriendjes, familie. Ook de sfeer kan je fan maken voor een club. Ik weet nog dat ik als klein jongetje in de Kuip kwam, geweldig gewoon.

    Wat is er mis mee? Je moet je keuze ergens op baseren, en dat is vaak niet alleen het succes, maar ook de ligging, en je omgeving. Succes supporters zijn mensen die puur op het succes voor een club zijn, zoals ineens al die "fans" van AZ de laatste jaren die overal en nergens vandaan komen, dat zijn succes supporters. En dat is niet altijd iets fouts, natuurlijk hebben succesen invloed op hoeveel supporters een club krijgt. Maar waar het om gaat is dat er mensen opduiken die voor AZ zijn sinds ze succes hebben(slechts een voorbeeld), en die waarschijnlijk weer verdwijnen zodra het weer slecht met AZ gaat. DAT zijn succes supporters, mensen die alleen in goede tijden supporter zijn en zodra het slecht zijn weer nergens te bekennen zijn, of weer ineens voor een andere club zijn.

    Als je in tijden van succes fan van een club wordt, maar dat ook voor altijd blijft ook in mindere tijden, dan vind ik dat geen succes supporter. Hoe raar het ook klinkt.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  12. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Niets aan toe te voegen :thumbs:
     
  13. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    En jij bent zeker voor de plaatselijke amateurclub zodat je geen successupporter bent?:+
     
  14. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Zo is het net. In mijn geval. Toen ik jong was, kon je er niet omheen dat Ajax de beste club ter wereld was op dat moment. Twee CL-finales op rij, een wereldcup, drie seizoenen op rij de landstitel etcetera. Heeft dat mij supporter gemaakt? Het is ongetwijfeld één van de invloeden geweest. Toen ik elf was ging ik voor de eerste keer naar Ajax. Ik woonde in Oost-Groningen op dat moment, dus omdat ik nogal ver woonde (en de rest van mijn familie niet echt zo voetbalgek zijn) kwam het er pas van in 2000. Ondanks het slecht het Amsterdam Tournament was, was het voor een elfjarig jongetje overweldigend. Hoewel ik daarvoor altijd wel fan was van Ajax, en mij cluppie op het schoolplein moest verdedigen tegenover de Groningen- en Feyenoordfans, was dat moment het definitieve moment waar ik van fan naar supporter ging. Ik ga nu naar elke wedstrijd van Ajax als het mij uitkomt wat betreft geld en reizen. Vooral de laatste vijf jaar is dit het geval. Soms in mijn eentje, soms met wat andere. Maar ondanks de slechte resultaten van de afgelopen jaren blijf ik gaan. Op één of andere manier voel ik mij dan steeds meer verbonden met de club. Paar jaar geleden verloor Ajax bijvoorbeeld in de Arena met 1-4 tegen FC Utrecht. Ik kon wel door de grond zakken toen. Maar de dag daarna kocht ik meteen een kaartje voor de volgende thuiswedstrijd.

    Tuurlijk is succes uit het verleden en de imago van de club invloed geweest voor mij als Ajax-supporter. Maar een verbondenheid met zoveel mensen, ook in slechte tijden, daarvoor komt de clubliefde.
     
  15. Danny-DH

    Danny-DH Active Member

    Berichten:
    2.987
    Leuk Bevonden:
    26
    Ben het ook totaal met je eens, maar vind het altijd triest dat ik door ajax/feyenoord fans uitgelachen word als ado verliest. Altijd flauwe grapjes terwijl hun nooit gaan en ik er altijd zit. Zo is mijn haat ook een beetje ontstaan voor feyenoord en ajax ;). Zelfs de afgelopen seizoenen bleven ze het vol houden. Dus laat az of psv komend seizoen kampioen worden en den haag niet degraderen dan is mijn seizoen weer goed.
     
  16. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik had juist als Ajax supporter veel sympathie voor Ado dit jaar. De jaren daarvoor was dat minder en interesseerde het me ook niet, en van mij hoefde ze ook niet te degraderen. Maar dit jaar speelde ze leuk voetbal en was het in het stadion ook normaal.
     
  17. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Voetbal zou maar een saaie sport zijn zonder de rivaliteit en grappen onderling.
     
  18. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm iedereen heeft een taak bij voetbal, het komt uiteindelijk neer op samenspel, een taak van een keeper is het doel schoon te houden en niet bepaald scoren, of wel? Doe maar niet alsof jij wel expert ben in voetbal en alles. Want je lijkt me meer een persoontje die 24/7 achter pc, commentaar moet hebben op bijna iedereen. En in het echt zo'n iemand bent die geen mening heeft. En je bent de enige nu die zegt dat ik er geen verstand van heb als doel ervoor te zorgen dat andere hetzelfde zeggen.

    En ja, het is moeilijk Real de hele tijd te verdedigen waar iedereen bijna anti-Real is. Maar ik blijf ze verdedigen, dat is wat ik doe als supporter.
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2009
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij is de nu offline dus 24/7 klopt al niet. :+
     
  20. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Supporten = sowieso goed..

    Ik vind het alleen jammer dat er clubs tussen zitten die een miljard euro kunnen/mogen uitgeven en dat sommige clubs nauwelijks hun begroting op orde kunnen krijgen zonder 1 nieuwe aankoop..

    Ik vind het verschil te groot geworden. Misschien in zekere zin wel comeptitie (al dan niet internationaal) vervalsing. Het lijkt wel of ze bij Real een bos geldbomen hebben staan. ;)

    Maar goed, dit zullen supporters van de échte kleinere clubs wel langer zo ervaren. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina