1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 22]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Shin David, 4 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Spaanse en Italiaanse media melden dat Samuel Eto'o waarschijnlijk bij Barcelona blijft. De spits zou worden betrokken in de transfer van Zlatan Ibrahimovic naar Barça, maar daar heeft de Kameroener geen trek in. Alleen als de Nerazzurri hem een gigantisch aanbod doen, wil Eto'o nadenken over een transfer naar Milaan. Indien Inter niet aan zijn financiële wensen wil voldoen, dient Eto'o liever zijn nog één jaar doorlopende contract uit in Catalonië.

Dit zou dan misschien nog wel het beste zijn. Liever Eto'o nog een jaar dan een Zlatan die ik nog een stuk minder mag dan Samu en die bovenal niet bewezen is in La Liga. Toch zou het jammer zijn als Barcelona helemaal geen geld voor hem zou vangen. Ik hoop wel dat hij dan in dat laatste jaar gewoon zijn best doet.

2. HansSpijker

HansSpijker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eto'o wordt zo enorm onderschat, ik kijk er elk jaar van op dat Barca deze speler gewoon wil laten vertrekken. Hij scoort gemakkelijk +20 goals en is ook een aantal keer erg beslissend geweest voor Barcelona. Bijvoorbeeld in de CL-finale, die actie uit het niets waaruit de 1-0 kwam. Gewoon behouden.

3. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Nee. Hij wordt niet onderschat. Period. Je moet verder kijken dan je neus lang is.

Echt belachelijk dit. Ze hebben ook geen ballen daar bij de UEFA. Oh, het spijt me zo. Ik zal het nooit meer doen. Goed zo jochie, we halen er een wedstrijdje vanaf. Bah.

4. Flinter

Flinter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een Barcelona avatar en je bent duidelijk bevooroordeeld. FC Barcelona had enorm veel mazzel in die wedstrijd, zo veel dat het haast geen toeval meer kan zijn. Als Chelsea speler voel je je zo genaaid dat ik het zo gek nog niet vindt hoe ze reageerden, tuurlijk het hoort niet maar je moet je voorstellen dat een Champions League finale door je neus wordt geboord door een scheidsrechter.

5. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Waarom in godsnaam die eerste 2 zinnen. Die slaan echt als een lul op een drumstel. Gaan we die koeien nog eens ff lekker uit de sloot trekken? Feit is dat die spelers zich ronduit hebben misdragen en dat hiervoor een sanctie was opgelegd. Mind you, het was zeker voor Drogba een milde. En dat ze die nu ineens gaan inkorten is echt typisch. Wat de omstandigheden toen ook waren, het doet er niet toe. Dit is gewoon een sanctie die ze totaal onnodig minder hard maken.

6. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Pfff, als ik mij ergens aan dood heb geërgerd was het die halve finale wel van Barcelona. Ze werden tactisch compleet ontkracht door Hiddinks team, geen enkel schot op doel tot die winnende, onterechte, treffer van Iniesta. De UEFA had de scheidsrechter moeten schorsen, niet Drogba, zijn reactie is namelijk volledig begrijpelijk, ze werden zeker tot twee keer toe keihard genaaid door die mongool van een scheidsrechter, en dan ben ik nog soft, want er waren meer randgevallen van mogelijke penalty's. Nee, in die halve finale was Barcelona een heel vervelend elftal, Messi die zich meer ging bezighouden met zijn frustratie uitleven op Chelsea spelers dan met voetballen, en er waren nog meer van dat soort gevalletjes, ik kan mij er nog steeds boos om maken. Deze verkorting is een goede zaak en wat dit betreft ben je inderdaad ietwat bevooroordeeld, zou je je net zo druk maken over een verkorting van een schorsing als het een speler van Barca betrof?

Verder kijken dan je neus lang is? Geef eens argumenten, ik wil graag horen waarom Eto'o niet goed genoeg is voor Barcelona, ik kan namelijk geen echte reden bedenken.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik ben het met je eens dat Chelsea beter was dan Barca, en dat eigenlijk Chelsea had moeten doorgaan. Dat Pascal bevooroordeeld was, bleek die avond toen wel :p.
    Maar dat betekend niet dat Drogba dan opeens de scheids mag volschelden. Het is lullig ja, maar de straf was terecht.

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik begin eerst met die laatste zin van je. Als je de laatste 20 posts (o.i.d.) had gecheckt, had je gezien dat het niet alleen maar om de doelpunten gaat. Eto'o heeft een flinke ego en zorgt voor onrust in de kleedkamer. Bovendien heeft hij geen hart voor de club. Stop eens met alleen maar kijken naar de statistieken.

Ik ga nog 1x in op op geleuter over die wedstrijd en dan ben ik er echt helemaal klaar mee. Moet dit eigenlijk al niet doen, maar als ik toch aan het reageren ben... Over je zogenaamde onterechte treffer, boohoo. Shit happens. Dat is gewoon pure skill en helemaal niets onterechts aan. Chelsea was zeer effectief bezig met verdedigen en hield Barça volledig van de kansen af. Het was een zeer effectieve tactiek. Maar als je dan begint te verslappen in de halve finale van de CL terwijl je een dodelijk team als Barça tegenover je hebt, dan ben je gewoon de lul. Zeker als de aanvallers van Chelsea meer bezig zijn met vallen bij zeer lichte on zelfs niet bestaande overtredingen (rode kaart voor Abidal, ja die was echt terecht:emo:) dan gewoon blijven staan en die bal op doel rammen. Bovendien lijk je wel heel makkelijk te vergeten hoe Barcelona de eerste halve finale wedstrijd mooi werd bestolen van de overwinning toen er geen penalty werd toegekend na de overduidelijke overtreding op Henry. Barcelona heeft over die wedstrijden verspreid zelf ook genoeg onterechte rotzooi over zich heen gekregen. Moet ik de rode kaarten nog eens opnoemen? Dat jij het begrijpelijk vindt betekend nog niet dat het goed is. Zou een grote klerezooi worden op de wereld als iedereen zich zo zou gedragen. Er zijn nu eenmaal regels en het uitschelden van de scheidsrechter dient gewoon hard bestraft te worden. Chelsea was dan ook een zwaar vervelend elftal met dat simpele geduikel en dat gejank wanneer ze geen penal kregen. Wees eens een vent en probeer op de been te blijven i.p.v. de tegenstander kaarten aan te naaien. En natuurlijk zou ik me er minder druk om maken. Jezus, doet moet wel een retorische vraag geweest zijn. Maar uit puur objectief oogpunt is er geen enkele reden te bedenken waarom de straf verminderd zou moeten worden. Dat iemand anders zijn werk niet goed deed rechtvaardigt een belachelijke reactie nog niet. Die blijft belachelijk.

9. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Met Ibrahimovic koop je nou niet bepaald een rustig ventje, en men had het vorig seizoen telkens over het dodelijke drietal bij Barcelona. Ik weet daarom niet of het wel zo slim is om die Zweed voor Eto'o in te ruilen, wellicht is de harmonie tussen de drie (Henry, Ibra en Messi) minder, we zullen het zien.

Ik wil eerst even reageren op mijn zogenaamde retorische vraag, je draait het nu namelijk een beetje om. Ik bedoel eigenlijk dat je je hier niet zo druk om had gemaakt als het niet tegen jouw geliefde Barcelona was geweest ("het fucking disgrace roepen). Okee, de reactie van Drogba was natuurlijk niet goed, een bestraffing is dan wel te begrijpen, maar in weze had hij wel gelijk:x. Ik vind een strafvermindering gewoon op zijn plaats, hij was toen erg opgefokt, terecht en nu biedt hij, oprecht of niet, zijn excuses aan. Voor jou kan ik dan precies hetzelfde zinnetje gebruiken, bohoo, shit happens, wat maakt het jou nou uit, jouw Barcelona zal Chelsea in alle waarschijnlijkheid toch niet treffen in de eerste Europese wedstrijden.

Ik ben het eens met de eerste wedstrijd, wat betreft kansen en verkeerde beslissingen, feit was wel dat het nemen van verkeerde beslissingen van de scheidsrechter er toen niet zo dik bovenop lag als in de tweede wedstrijd.

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik heb ook al meerdere keren in deze thread aangegeven dat ik vanwege zijn ego niet achter het besluit sta om Ibracadabra aan te trekken. Ik snap ook de beredenering van Laporta en Pep niet helemaal al heeft het vermoedelijk te maken met het verkopen van Eto'o te maken. Inter is geïnteresseerd en staat open tot de verkoop van hun grote spits. Dat hij naar verluid (want eerlijkheidshalve zullen weinigen bij Barcelona hem persoonlijk kennen) een flinke ego heeft nemen ze dan denk ik op de koop toe. Who knows. Maar de reden om Eto'o te willen verkopen is vrij duidelijk.

Met betrekking tot de retorische vraag. Natuurlijk zou ik het alleen maar mooi vinden als een speler van Barcelona een vermindering krijgt van een opgelegde straf. Dat lijkt mij nogal erg logisch. Ik support die club. Maar Drogba had niet in weze gelijk. Zijn uitlatingen stroken niet met de werkelijkheid nu hij het doet overkomen alsof de beste man alleen maar in het voordeel van Barcelona floot. Drogba ging over de scheef, hij kon zijn woede niet in bedwang houden, hij moet op de blaren zitten. Simple as that. En vervolgens betrek je mij en Barcelona er weer bij zoals ook onze grote vriend Flinter dat wist te presteren. Maar je mist het gehele punt. Het gaat mij er niet om dat het een wedstrijd betrof waarbij Barcelona betrokken was. Dat insinueer jij wel mooi. Er was hier laatst een filmpje van een debiel die op iemand intrapte als een gek. Ook dat heb ik toen hevig afgekeurd, net zoals veel anderen hier. Het gaat er dan ook niet om of Barcelona in het begin van haar komende Europese avontuur de mannen van Ancelotti tegen zal komen. Het gaat er om dat een speler belachelijk tekeer gaat tegen een scheidsrechter en dat hij hiervoor flink bestraft moet worden. In wat voor wedstrijd is irrelevant. En als een speler dan met een pruillipje en puppy ogen sorry zegt dan rectificeert dat niet zijn daden. Een instituut als de UEFA zou juist scheidsrechters moeten beschermen en geen concessies moeten doen what so ever. Maar een huilerig gesprek achter gesloten deuren is voldoende om de straf te verzachten. Sorry zeggen zorgt er niet voor dat al je fouten verdwijnen. We zijn geen 5 jaar oud meer. Dus boohoo wat maakt het mij uit? Ik wil gewoon dat spelers hard worden aangepakt bij wangedrag. Dat maakt het mij uit.

En het lag er voor jou misschien dikker op maar dat had te maken met allerlei feitelijke omstandigheden. Ten eerste werden de Barça spelers niet helemaal leip en gingen ze niet als een gek tekeer tegen de scheidsrechter (heeft Ballack eigenlijk nog een straf gekregen? Zal wel weer niet. Typical.). Bovendien was het niet dè wedstrijd waarin beslist werd wie er door ging naar de finale. Als Chelsea had gewonnen hadden de gesprekken juist gedraaid om die beslissingen die juist ten nadele van Barcelona hadden plaats gevonden. Maar het is zo gelopen zoals het gelopen is.

11. HansSpijker

Leuk Bevonden:
    0
    Naja, ik blijf erbij dat ik het 'typical' vindt dat je uitgerekend het gevalletje Drogba quote, als Barcelona fan zijnde, ik ga er niet van uit dat je in het verleden een andere strafvermindering wat betreft voetbal hebt gequote en je daar over hebt uitgelaten. Maarja, er is weinig discussie te voeren, want ik denk niet dat wij het eens zullen worden hierover... ik heb dan ook meer sympathie voor Real Madrid dan voor Barcelona, dus wellicht speelt dat ook een klein rolletje:9.

Ook denk ik niet dat de rollen omgedraaid zouden worden... daar was de wedstrijd en zelfs de eerste wedstrijd er niet naar, Barcelona werd niet uitzonderlijk benadeeld. Maar dat zou jij vast en zeker ook weer anders zien, hehehe, ik bedoel het niet negatief ofzo, maar misschien bekijk ik de wedstrijden uit een ander perspectief, zeker als voetbalkijker met een lichte antipathie voor Barcelona.

Overigens is er nog steeds sprake van een schorsing, dus zijn gemaakte fouten blijven bestraft. Zie het als een vervroegde vrijlating bij een gevangene die zich goed gedraagt.

12. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Die zich goed gedraagt tijdens wat? Hij heeft sindsdien geen enkele wedstrijd meer gespeeld. ;) Maar zo zie je maar weer dat ik hier wordt beschuldigd van partijdigheid, terwijl je zelf nu aangeeft dat bepaalde factoren jouw oordeel hebben beïnvloed.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Toch triest dat de oefenwedstrijdjes van PSV en NEC zo zijn verlopen...
    Bij Germinal was er bekend dat er 50 skinheads tussen zaten, die een beetje onschuldigen in elkaar gaan trappen. Idioten. En bij Sivasspor was het helemaal zielig, dat volk heeft een ventje van 3 (!) in elkaar getrapt. Stom volk.

Ik zeg: geen oefenwedstrijden meer tegen Turkse of Marrokaanse clubs. Altijd hetzelfde liedje.

Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Daarom blijf ik het toch altijd een wonder vinden dat als een het Nationaal elftal moet spelen alles bij de supporters kan. Best vreemd. Ik walg van zulke acties en vooral als onschuldigen erbij betrokken worden.

15. dodonkey

dodonkey Droog & Dodelijk !

Leuk Bevonden:
    0
    jaa kut ''supporters'' van Germinal Beerschot. Beetje onschuldige mensen in elkaar trappen, schade aanrichten etc. Door jullie is deze oefenwedstrijd niet doorgegaan met heel veel gevolgen van dien en de oefenwedstrijd tegen Kv Mechelen gaat ook niet door door deze ongeregeldheden. Neerschieten die lui!

16. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, dan ben je geen haar beter dan die idioten ;).

Wtf, wat was er gebeurt dan :eek:. Ik had wel iets gezien in de headlines met 'Sivasspor Schandaal' maar had geen zin om het door te lezen. /gaat zoeken

17. dodonkey

Leuk Bevonden:
    0
    @ Alizor, je weet tog best wat ik bedoel... Gewoon hard aanpakken die lui, ze dus oppakken en stadionverbod ofzo (alhoewel de meeste van die lui dat al hadden) of iets in die richting maar idd ook geweld tegen hun gebruiken lost niks op.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Wedstrijd gestaakt omdat er allemaal Turkse jongentjes de reclameborden gingen slopen :emo:

Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Daar ligt het probleem nou juist. Deze oefenwedstrijden worden gespeeld op sportparken van amateurclubs. PSV speelde in Zutphen, NEC in Groesbeek. Daar is geen strenge kaart- en persoonscontrole. Je gaat naar het loket, je koopt een kaartje voor een tientje of wat en je kan naar binnen lopen. De vijf stewards en de platte pet heeft dan geen weet wat voor gespuis zich dan momenteel op het sportpark rondloopt. Dat is het risico van deze wedstrijden.

20. dodonkey

Leuk Bevonden:
    0
    jaa, maar hoe moet je die oefenwedstrijden dan laten spelen... ? Als je het in het stadion speelt dan kun je de uit-supporters wel in een uitvak duwen maar dan komen er gewoon veelte weinig mensen kijken om winst uit die wedstrijd te halen. Dusjaa wat moet je dan doen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina