Eens! Het maakt me op zich niet zoveel uit hoeveel ze die kerel aan salaris bieden zolang ze hem maar binnen halen. De verdediging op het moment is gewoon zwaar onder de maat. Daarbij komt ook nog dat 2,5 miljoen of meer per jaar aan salaris voor een speler ook niets nieuws is voor Ajax.
k zou er blij mee zijn als ajax zulke salarissen kan uitkeren, daarmee kan je namelijk ook andere spelers over de lijn trekken die anders wel in italie/spanje/engeland/duitsland gaan voetballen.
Ik hoop echt dat die Atouba hoge ogen kan gooien. Dan hebben we aan onze backs wel twee goede met Greg er nog bij. Maar het centrum. Ik vind dat zo moeilijk. Oleguer zou toch niet echt zo'n slechte verdediger zijn. De man is jarenlang een hele nuttige schakel geweest in de defensie van Barça onder Rijkaard. Maar hoe die man dekt, dat is echt janken met de pet op.
Ik hoop dat Suarez dit seizoen niet zo belachelijk veel kansen verspilt. Natuurlijk scoort hij veel maar als je ziet wat voor een kansen die mist, niet gezond. Geef hem 5 1 op 1 kansen en hij schiet er misschien 1 in. Dat moet gewoon veel beter dit seizoen, heeft Ajax het vorige seizoen te veel punten gekost, imo.
ja precies, snap dat ook niet van oleguer. Over de backs ben ik idd ook tevreden als atouba het goed doet (ben zelf aardig fan van Van der Wiel). Het liefst heb ik er nog een sterke cv bij die duels niet schuwt. Niet weer een slapjanus á la Oleguer/Wielaert
Op één tegen één is Suarez niet een topschutter zoals Huntelaar dat wel was. Hij verprutst dat altijd. Maar schieten na een indivudele actie en in de kleine ruimte is hij de koning.
ja en 70% van de kansen die hij krijgt creert hij ook wel zelf, wat erg handig is in een wedstrijd waarin het nauwelijks loopt. Dan had je namelijk niks aan Huntelaar
Op het AT heb ik toch weer veel kansen verprutst zien worden. Wat dat betreft miste ik toch een Huntelaar, iemand die ze erin knalt. Misschien dat Cvitanich dit nog gaat worden, maar een Keirrison was best wel handig geweest op dat gebied. Cvitanich en Suarez is denk ik wel het beste duo ja, je moet nooit 2 van dezelfde soort spitsen opstellen(Suarez en Sulejmani). Betekent helaas wel dat Sulejmani geen plek heeft in de basiself.
Vind ik eigenlijk wel meevallen. Heb het nooit een super spits gevonden omdat hij te veel fouten maakt. Hij deed vorig seizoen veel dingen zelf waarvan je wist dat het niet ging lukken en vaak wanneer er een man goed vrijstond. Hij creëert veel kansen maar hij probeert het ook veel te vaak vind ik. Dit viel in de oefenwedstrijden mee moet ik zeggen en ik denk ook wel dat Jol dit soort zaken wel door heeft genomen met zijn aanvoerder. Mvb zal daar de ballen niet voor hebben gehad, als je bijvoorbeeld ook hoorde hoe aardig hij was na al die domme kaarten van Suarez. Ik wacht het allemaal maar af maar ik blijf erbij dat Suarez op belangrijke momenten tekort komt. Over de verdediging begin ik maar niet meer, blijft tergend helaas.
Slim beredeneerd van het AD! Maar misschien is het geld tot 7,5 miljoen wel op een andere manier bij AZ terecht gekomen, je weet maar nooit.
De man is m.i. altijd al zwaar onder de maat geweest. bij Barça moest hij het juist meer hebben van zijn aanvallende intenties dan van zijn verdedigende kwaliteiten. Jammer van Keirrison...
Oleguer aanvallende intenties? Dacht dat het gewoon de bal inleveren was bij Xavi. Dat van De Zeeuw dacht ik ook al aan ja, komt het AD wel laat mee trouwens. Was met Aissati toen ook zo, ging Genee roepen dat hij wel eens 7 miljoen had kunnen kosten, maar Ajax had toen ook geen melding gemaakt van het bedrag. Maar misschien is de pure transfersom van De Zeeuw wel lager dan 6,5 miljoen maar komt het uiteindelijke bedrag op 7,5 miljoen neer. Denk niet dat de VI zomaar wat roept.
Oleguer was een beetje een manusje van alles. Soort van Theo Lucius van Barça. En het was zeker niet alleen inleveren bij Xavi. Hij had soms wel van die rushes tot het 16 meter gebied van de tegenstander. Liep alleen vaak uit op balverlies. Zag er wel soms spectaculair uit. Echt goed verdedigen heeft hij nooit gekund. Voordat hij naar Ajax ging was hij inderdaad rechtsback. Ik denk dat hij bij Ajax ook het beste zou renderen als rechtsback. Probleem voor hem zou dan alleen zijn dat Greg beter is.
Kunnen we good old Hatem Trabelsi niet opgraven? Waar zit die knakker eigenlijk? Hij had toch gedonder met de fiscus? Je zal het waarschijnlijk wel beter weten dan ik. Baseer het slechts op cijfers en wat wedstrijden in de CL die ik van Barça toen had gezien. Maar goed, het verdedigende punt is altijd lastig. Waar haal je een echte topverdediger voor weinig geld? De Toekomst spuwt al jarenlang mondjesmaat echte goede verdedigers uit. Daar moet echt een keer goed naar gekeken worden. Het is allemaal wel leuk al die middenvelders (aanvallers zie je tegenwoordig ook zelden), maar alleen Alderweireld is een echt verdedigend talent.