1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 24]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Last in wat voor zin? Ik herinner me mijn laatste vakantie nog, waar mijn ontbijt jus een passoa jus was.. 8)
    Ik heb de avond dat ik thuis kwam om 8 uur me bed opgezocht, en de volgende ochtend was ik kiplekker.. Ben die maandag zelfs wezen fitnessen als ik het me goed herinner :+

Goed, nou speel ik niet op een dergelijk hoog niveau voetbal, en dan zou ik het ook niet doen, maar toch, ik kan me niet voorstellen dat een persoon die gewoon fit in z'n lichaam zit, daar last van kan hebben.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Je zal het in een normale vakantie niet merken nee, maar als je echt op topniveau gaat trainen is het niet echt verstandig.

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mooi mooi. Zeven jaar geneeskunde gestudeerd? :thumbs:

4. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Nee zit pas in mijn 5e jaar :thumbs:

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Jezus, zat gisteren even Jong Italië te kijken... Wat een kutteam. Jezus, op zo'n leeftijd al zo verpest voetbal spelen. Werd er echt onwel van.

6. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    wat is het geworden?
    De hongaren stonden meteen al voor..

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    3-2 voor Hongarije.
    4 rode kaarten in totaal (3 voor Italië)

8. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Over Hongarije gesproken, ik verwacht dat iedereen ze vanavond wel even gaat aanmoedigen :cool:

9. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Straks eerst even Rusland aanmoedigen:+

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik heb 2 euro op Portugal ingezet :lol:

11. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie al weten is DSB onder curatele gesteld:

Op de korte termijn geen gevolgen dus, maar het lijkt me dat dit betekent dat AZ gewoon weer af gaat zakken naar de lagere regionen van de Eredivisie.

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Denk dat het wel mee zal vallen. In ieder geval zoals de situatie er nu voor staat en wat er naar buiten is gekomen heb ik er alle vertrouwen in dat er ook volgend jaar gewoon weer een begroting zal staan boven de 20 miljoen. AZ huurt wel het stadion van DSB en DSB is shirtsponsor, maar sinds vorig jaar stopt DSB geen extra geld meer in AZ voor spelers en dergelijke. DSB geeft als shirtsponsor 4-5 miljoen, dus dat zou met een andere sponsor wel op moeten zijn te vangen en als het stadion wordt verkocht kan dat ook gewoon weer gehuurd worden door AZ neem ik voor het gemak maar even aan.

We zien het wel de komende tijd, ik hoop in ieder geval dat er snel duidelijkheid is.

13. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt me wel lastig te worden voor AZ..

Ik schat in dat er na dit seizoen nog wel een aantal belangrijke spelers zullen verdwijnen, zonder geld voor nieuwe, weet dan maar is een goede sponsor te vinden in tijd van recessie.. Ze krijgen echt niet een grote bang ofzo achter zich..

Wat het stadion betreft, wanneer dat gevaar loopt zal de gemeente wel ingrijpen neem ik aan. Voetbal is wat dat betreft wel belangrijk voor de stad Alkmaar gok ik.

14. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ach ja, als AZ geld nodig heeft dan halen wij Dembele wel ff op voor 7 miljoen ofzo. Geen probleem. :cool:

15. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    niet voor de gemeente Alkmaar hoor

16. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Lastig voor AZ valt wel mee volgens mensen die er dichtbij zitten. Helaas is er weer geweldige stemmingsmakerij door mensen die DSB/AZ graag zien vallen.

'Voor schaatsers erger dan voor AZ' WOGNUM - Topman Dirk Scheringa van de DSB Bank geeft per jaar ongeveer 12 miljoen euro uit aan sportsponsoring, waarvan het meeste gaat naar voetbalclub AZ. De huidige situatie bij de bank, die maandag onder curatele werd geplaatst, heeft geen gevolgen voor het voortbestaan van AZ. Voor de schaatsploeg is de onzekerheid rond de bank vervelender, zo stelt Frank van den Wall Bake.

„Mocht DSB in het meest extreme geval omvallen, is dat voor AZ zeker niet prettig”, legt de sportmarketingdeskundige uit. „Maar AZ is een eigen BV met een eigen financiële huishouding. De club moet op zoek naar een nieuwe hoofd- en shirtsponsor, dat is niet fijn. Als Philips omvalt, is het met PSV natuurlijk ook niet meteen gedaan. De verwarring ontstaat in dit geval doordat Dirk Scheringa ook voorzitter is van AZ. Maar de situatie is in feite niet heel anders.”

De begroting van AZ is ongeveer 40 miljoen. Van den Wall Bake denkt dat daarvan zo'n 5 miljoen van DSB komt. „Scheringa is echt niet zo dom om de BV AZ in de financiële huishouding van DSB mee te nemen. Het DSB-stadion zal ook een aparte BV zijn, net als zijn museum, zo vermoed ik. Dat is niet zo onverstandig.” AZ verduidelijkte maandag een langdurige huurovereenkomst te hebben met betrekking tot het DSB Stadion. „De hypotheekverstrekker is niet de DSB Bank, conform de richtlijnen van De Nederlandsche Bank. De huurgelden zijn opgenomen in de begroting van AZ”, zo stelt de Alkmaarse voetbalclub.

Naast het voetbal geeft Scheringa van die 12 miljoen euro geld uit aan schaatsen, wielrennen en judo. Voor de langebaanschaatsploeg kan de situatie bij de DSB Bank grote gevolgen hebben, zo meent Van den Wall Bake. „Voor de schaatsers is het allemaal heel wat pijnlijker. Die ploeg is qua inkomsten voor ongeveer 80 procent afhankelijk van DSB. Zij vallen als het ware helemaal onder de paraplu van DSB.”

De woordvoerder van de schaatsploeg van DSB wilde maandag nog niet reageren

Bron: Telegraaf

Helaas voor alle AZ-haters/jaloerse mensen, maar zoals al vaak genoeg gezegd is AZ een bedrijf opzich en zal het hoogstwaarschijnlijk niet omdonderen als DSB failliet gaat. Het kan natuurlijk wel, want ik weet ook niet hoe het precies achter de schermen gaat en alles geregeld is. Dirk heeft ook nog flink wat eigen vermogen dus die overleefd dit ook wel.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Stadion kan overgenomen worden door bijvoorbeeld een investeringsmaatschappij. Daar heeft AZ dus geen last van.
    Een shirtsponsor vinden moet ook geen probleem zijn lijkt mij, zeker gezien de sportieve prestaties de laatste jaren.
    De jeugd gaat binnenkort ook zijn vruchten af werpen.

Nee ik denk niet dat AZ in de problemen komt, ik kan het mij echter wel voorstellen dat sommige supporters billenknijpen, maar laten we eerlijk wezen: Dirkie dacht er 2 keer eerder aan om de stekker er uit te trekken nietwaar?

18. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Tuurlijk is het billenknijpen. Als er enigszins ergens een kans bestaat dat je clubje naar de klote gaat zit jij ook niet lekker. Echter zeggen ze bij AZ (en Dirk zelf ook) al een paar jaar dat AZ zonder de hulp van DSB ook goed kan overleven en dat ze redelijk zelfvoorzienend zijn dus in principe was ik daar ook wel gerust op. Het probleem is dat bij voetbal niet alleen puur de zakelijke kant meespeelt, maar ook veel emotie.

edit: Wat ik overigens wel vreemd vind is dat de gemeente alkmaar eerst niks wilde weten van een uitbreiding van het stadion en een nieuw jeugdcomplex, maar nu Dirk 'ten onder gaat' staan ze vooraan om te zeggen dat het er komt. Opzich helemaal prima natuurlijk, want dit heeft AZ echt nodig om ook de komende jaren bij de eerste 5 te blijven.

Laatst bewerkt: 12 okt 2009
  19. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Je gaat me niet vertellen dat Scheringa maar 5 miljoen in AZ stak elk jaar. Ik lees dat hij rond de 75 miljoen heeft uitgegeven aan AZ de laatste jaren, en dat valt nu weg. Dat ga je dus wel voelen.

Al met al denk ik dat jullie voor volgend jaar in ieder geval wel een begroting van 20 miljoen kunnen behouden, (ik neem aan dat de CL-inkomsten ook wegvallen maar je weet het nooit natuurlijk), maar dan zullen ook spelers willen vertrekken en zal AZ geleidelijk steeds meer zakken.

20. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Die 5 miljoen is de shirtsponsoring, wat tevens ook het enige is wat hij dit jaar heeft gesponsord/gefinancieerd. Die 75 miljoen komt onder andere door de selectie die er nu staat waar hij veel geld in gestopt heeft, maar ook vooral door het stadion en het trainingscomplex wat ook wel logisch is want dat kost flink wat duiten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina