1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 25]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Suarez zou het in de wereldtop ook goed doen. En Boulahrouz is niet nodig, want hij komt vast niet om op de bank te zitten. Als hij komt, moet Vertonghen of Alderweireld op de bank zitten wat hun ontwikkeling in de weg staat. Ook is de verdediging van Ajax niet zo slecht. Dat ze Mido niet hebben gekocht is verstandig als je op je 26e al bij 9 (nu 10) verschillende clubs hebt gezeten is er toch echt iets fout met je...
     
  2. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Fout, Ajax wilde wel maar kon ze niet betalen
     
  3. JoJo

    JoJo ☆☆☆

    Berichten:
    1.309
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat ze het niet wouden betalen heeft ook wel met zijn reputatie te maken. Het geld konden ze anders echt wel ergens vandaan halen.
     
  4. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    En de meeste goeie voetballers kwamen van Ajax, uit de ajaxschool.


    Duidelijker kon je niet zijn, Dank je
     
  5. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    En dan laat je Lugano voor een half miljoen schieten :lol:


    Wake up, De financiele wereld wankelt in het betaalde voetbal, inclusief Ajax en PSV (Feyenoord wisten we al)
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    En waar komt Suarez vandaan? Niet uit de Ajax school nee :emo:

    Waarom zou een voetballer die door Groningen gehaald is niet uit kunnen groeien tot de beste voetballer van Ajax? :emo:

    Ik quote je even:

     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  7. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik zeg alleen dat het een drama voor ajax is dat juist hij de beste moet zijn, ze kunnen hem beter verkopen, vangen ze nog een paar euro voor hem

    Suarez brengt ajax niet verder, ga nou niet de sentimentele voetballiefhebber uithangen

    Het is een nare voetballer

    En nee Luis Suarez komt niet uit de Ajax school

    En ja, er kunnen wel topvoetballers bij andere betaalde clubs vandaan komen.

    Ajax kon Sulaymani eerst kopen voor een half miljoen maar vonden hetm niet goed genoeg, hij ging daarna naar heerenveen om als topaankoop het shirt van ajax aan te trekken voor heel veel miljoen. Dat is tekenend voor ajax

    Dus je kan me wel gaan citeren, maar voorlopig zijn dat voor ajax helaas wel waarheden. Het gaat er niet om wat jij vindt aangaande mido,boulah ect. het gaat erom dat er geen geld is en dat ajax ze graag had willen hebben. Dus verkoop die pipo en haal 3 a 4 goeie ajax spelers
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  8. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    je hebt vast niet de tv show over suarez gezien? Alles behalve een naar gastje.
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee hij heeft het juist bij het goede eind, het is mooi dat Ajax voor deze spelers geen geld vrij kan maken, omdat een Mido en een Boulahrouz niet noodzakelijk zijn (miss Boula op de bank) en Lugano ging niet door wegens geldgebrek, Ajax bood zelfs een hoger salaris dan Lazio. Die Rudolf is dan in transfersom wel goedkoop, maar die vent wil waarschijnlijk ook een behoorlijk salaris opstrijken.
    Vervolgens noem je de Ajax school, nou dat betekent dus dat ze de goede voetballers zelf moeten opleiden en geen middelmatige buitenlanders halen. Probleem is alleen (als je naar Keizer en Cruijff luistert) dat de jeugdopleiding sterk verbeterd moet worden, dus laat ze daar het geld maar insteken.
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Kijk jij überhaupt wel naar voetbalkwaliteiten?

    Genoeg verdedigers vinden Suarez 1 van de beste spitsen op de Nederlandse velden.....Dan is het toch geen schande voor Ajax?
     
  11. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg ook niet dat hij er niks van kan,

    Maar van het genre Suarez braken er elk jaar bij ajax twee door

    Dus is het niet zo gek dat ik tegen de verheerlijking van Suarez ageer

    Het beleid van ajax heeft gefaald, daarom is Suarez nu een van de betere spitsen, in Jip en Janneke taal : hij heeft geen concurrentie

    Niet omdat hij zo goed is, maar omdat ajax geen betere levert.

    Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je de geschiedenis in duikt zie je dat ajax heel veel spelers heeft begeleid en opgeleid. Dat begon met gedragsregels. Wat suarez heeft gedaan, gebeurde en kon toen niet omdat het in de opleiding zat verweven om in alle tijden respect voor elkaar te hebben, ook voor de tegenstander !!

    Wel eens gehoord van de eeuwenoude T.I.P.S van Ajax ?

    Die zijn bij Suarez niet in balans, en bij de opgeleide talentjes van de f-jes tot de A1 wel, zoniet verkopen of verhuren ze je

    Dus ja, ik kijk wel naar voetbalkwaliteiten

    En als je Lugano uitgerangeerd vindt dan zie je dat op z'n zachts gezegd helemaal verkeerd. Hij kan de bal idd net 2 keer hooghouden, maar het is een harde prof die z'n werk doet en is overal geliefd, waar hij ook heeft gespeeld.
     
  12. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Dus elk jaar braken er 2 ajacieden door die net zo veel scoorden als Suarez en Huntelaar?

    Onzin, dat weet je zelf ook. Ik denk dat jij een beetje te veel hangt naar het gouden jaar. De enige topscoorders de afgelopen 15 jaar bij ajax waren:
    Jari, Klaas-Jan en Suarez is nu hard bezig.

    Wat Suarez doet, botst maar tegen 1 letter op in je T.I.P.S. systeem: Die van Persoonlijkheid.
    Techniek, Inzicht en Snelheid heeft hij namelijk wel degelijk.

    Daarnaast leg jij te veel nadruk op de spitspositie, aangezien de afgelopen jaren alleen maar verdedigers en middenvelders de deur uit zijn gewandeld met een goede "Status". Sneijder, Van der Vaart, Heitinga, Pienaar, Vermaelen (kwam van belgie, oke) etc. etc. --> Die kan je toch niet vergelijken met Suarez? :emo:

    De laatste spits was i.m.o. Babel.
    Castillion brengt het nog niet, Bodul heeft weinig discipline.

    Over dat laatste: Oleguer en Wielaert werken ook....:emo:
     
  13. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat lul je nou, ik heb het over talenten die uit de ajaxschool kwamen, kom jij aan met namen die deze niet eens de originele opleiding hebben genoten, vermaelen pienaar en huntelaar

    Je zal toch met me eens zijn dat die tijd snel terug moet komen dat de ajaxschool weer vrucht zal dragen en dat aankopen zoals idd wielaert oleguer luque ogararu kennedy ect tot het verleden behoort

    Zolang er geen Ajaxtalent uit die school komt zullen spelers zoals Suarez altijd de beste blijven en dat is triest,omdat ajax veel en veel beter kan krijgen met hun taktisch en technisch gedachtegoed


    En btw wat veel mensen vergeten is dat het ajax-systeem er van jonge leeftijd in zit, die jochies denken en ademen rood wit, komt er weer zo'n gekke buitenlander die zijn stijl wil gaan spelen, moet ajax niet meer intrappen.
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Man, met jou kan je ook niet discussiëren, zelfs als ik mijn "keuze" nuanceer lees je nog verkeerd :emo: Waar zeg ik dat Huntelaar uit de Ajax jeugd komt?
    Waarom denk je dat ik die toevoeging doe bij Vermaelen?

    Pienaar geen Ajax school? :emo:?
    Ajax Cape Town is inderdaad iets totaal anders dan De Toekomst ja.....man Cape Town hanteert diezelfde systemen als De Toekomst :emo:

    Jij geilt duidelijk op Ajax-talenten in de spits, terwijl ik aangeef dat we net een enorm goede lichting hebben gehad en er weer een lichting aankomt.

    Het probleem tegenwoordig is dat deze jochies er meteen moeten staan:
    Bodul, Castillion, Martina, Goossens en Sarpong: Allemaal enorm goede spelers in hun jeugd maar kunnen niet tegen de druk die er bij Ajax is. Die druk was vroeger stukken minder, al zijn er uiteraard uitzonderingen. (Kluivert stond er ook met de punt van zijn schoen, dat weten wij allemaal nog)
    Wat jij doet is Suarez onderuit schoppen en hem vergelijkt met toppers van vroeger: Litmanen, Bergkamp en Marco van Basten. Logisch dat Suarez het niet haalt bij hun --> dat waren onze beste voetballers de afgelopen 20 jaar. :emo:

    En die "jochies" ademen niet rood wit, zie van der Wiel, Elia en meerdere die weggestuurd worden omdat ze niet in het T.I.P.S. systeem passen. Toch zijn de eerste 2 prima profs......Is Elia momenteel niet de beste buitenspeler die we hebben naast Robben?
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2010
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Dit is wat Jol doet met spelers die niet fit zijn:
    [yt]gwmIZoweLSk&feature=player_embedded[/yt]
     
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Jammer dat je je eigen post niet even inkopt, want je roept aan de ene kant dat Suárez vroeger bij lange na niet zo op zou vallen als nu (waar je gelijk in hebt) en aan de andere kant weet je dondersgoed dat we in Nederland amper knaken hebben vergeleken met het buitenland. Vroeger was dat verschil minder groot en daarom vertrekken onze grootste talenten nu eerder en zijn we in Nederland niet in staat om er kwaliteit voor terug te halen.

    Wat je punt is ontgaat me dan ook volledig. Volgens mij gewoon weer de zoveelste poging om even flink na te trappen naar Ajax. Dat kan ik me best voorstellen, maar je argumenten slaan helemaal nergens op. Dat Ajax jarenlang wanbeleid heeft gevoerd weet iedereen, alleen is Suárez nou juist een van de producten van dat wanbeleid die wél fatsoenlijk functioneert.
     
  17. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Als ik zie hoe ze die trap af lopen snap ik wel waarom ze niet bij de selectie zitten.
     
  18. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    Door de jonge jongens niet te brengen of een basisplek te geven/gunnen verhoog je die druk idd

    Ik trap Suarez inderdaad onderuit omdat ik hem niet speciaal vind(mijn mening)

    Maar over 1 ding zul je het eens zijn met mij, Dat de beleidbepalers van Ajax volkomen mis zitten.

    Martin Jol is namelijk geen Ajaxtrainer, dus hij zal in overleg met de directie nooit die roodwitte jochies durven brengen. hij kiest liever voor kennedy :confused:

    Wat is er mis om te concluderen dat het management ervoor gezorgd heeft de halve jeugdopleiding om zeep te helpen.

    Miljoenen euros betalen voor nieuwbakken buitenlanders terwijl de eigen kweek er maar bekaaid af komt.

    Geld verdienen ? , ga dan maar weg lijken ze wel te zeggen....

    Wat een elftal had ajax kunnen hebben als ze die spaanse mafkees geen miljoenen betaalde en Sulaymani geen 150000000 kostte plus salaris en zo zijn er nog zoveel voorbeelden van te dure spelers met te grote salarissen.

    Het begon toendertijd met een der grootste talenten die ajax heeft gehad, hij koos voor het grote geld ipv vervolgopleiding in het eerste

    Hadden ze Dhr Tarek Oulida maar wat meer guldens gegeven. Had het misschien nog goed gekomen met hem, nee meneer moest gaan voetballen met ene D.A. Maradonna.

    Toen is het broodvoetballen bij Ajax begonnen en dat hadden ze naar mijns inziens kunnen voorkomen, maar ja er zijn natuurlijk ook van die verwende kereltjes die het narcisme aanhangen, helaas
     
  19. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik denk niet dat Ajax en Suárez daar veel aan kunnen doen. Tuurlijk is er te veel gekocht, maar als je ziet hoe snel de talenten die wél zijn doorgebroken verkocht werden is de conclusie voor de hand liggend dat die talenten te weinig tijd hebben om nog echt impact te hebben op de ambities van Ajax. Bovendien zijn de talenten een stuk spaarzamer, en dat heeft in mijn ogen meerdere redenen (minder aandacht voor de eigen jeugd, meer spelers halen, spelers worden uit de jeugd geplukt door buitenlandse clubs, Ajax is niet meer oppermachtig op het gebied van jeugd (de oorzaak daarvan is natuurlijk weer een gevolg van het beleid), gewoon een 'mindere' lichting talenten), enzovoorts.

    Suárez is nu de beste voetballer in Nederland, dus het heeft weinig zin om hem en Ajax daarop aan te vallen. Hij is juist degene die je NIET aan moet vallen.

    Ja, dat ben ik met je eens. Is ook overduidelijk dat ze al jaren alles vrijwel verkeerd doen.

    Bij Ajax? Is dat niet een internationale trend, denk je? Nu Ajax niet meer bij de Europese top hoort wil men sneller naar het grote geld. En dat Ajax niet meer bij de Europese top hoort heeft ook externe invloeden zoals ik al zei (de toename van commercie in het voetbal). We hebben in Nederland nou eenmaal een kleine markt.
     
  20. House

    House Literear Terrorist

    Berichten:
    1.161
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe je het ook wend of keert, suarez is de beste speler in de eredivisie, hij is de topscoorder en als Suarez niet (goed) speelt, speelt ajax slecht. conclusie, ze hebben suarez heel hard nodig.

    en waarom Katti, is hij niet speciaal dan? is hij geen revelatie in de nederlandse eredivisie? de beste man kan overal spelen in de voorhoede en er komt altijd dreiging van hem uit. Je kunt hem niet meer vergelijken met Marco van basten etc, want als die nu waren doorgebroken speelde ze ook niet meer bij ajax, maar hadden ze ook al veel eerder de overstap gemaakt. vroeger was het nederlandse voetbal meer dan nu.

    Wanneer moet Suarez zich dan echt bewijzen? Nou, op het WK bijvoorbeeld als hij daar goed speelt weet je dat het een goede is, of als hij zijn transfer krijgt naar een europese topclub. bij Ajax kun je jezelf niet bewijzen zoals vroeger.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina