Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met dat van het genre Suarez er bij Ajax elk jaar 2 doorbraken, maar ik ga ervan uit dat je bedoelt dat er elk jaar bij Ajax 2 spelers van het kaliber van Suarez doorbraken? Dat zouden ze wel willen bij Ajax
.
Je hebt gelijk, Suarez heeft geen concurrentie bij Ajax, hij is de beste speler. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij zelfs een van de beste voetballers in de Eredivisie is. Nee echt, ik denk dat echt. En ik denk niet dat ik daarin de enige ben.
Je hoeft geen Ajacied te zijn om te erkennen dat Suarez een van de beste voetballers in de Eredivisie is, hij is een van de spelers die de Eredivisie nog wat kleur geeft. Als je dat onderkent dan denk ik eerlijk gezegd dat je zelf niet echt objectief bent in je mening. Of je nu Ajacied (en dus niet Ajaxied, dude, dat is echt irritant) bent of niet, de feiten wijzen simpelweg uit dat hij een van de beste spelers is.
Dus nee, je kijkt niet naar voetbalkwaliteiten. En Ajax heeft inderdaad heel veel spelers zelf opgeleid in het verleden, die voldeden echt niet allemaal aan het TIPS systeem. Of wilde je beweren dat Patrick Kluivert veel had met de P in TIPS? Suarez zou in het Ajax van het verleden echt niet hebben misstaan. Hij is geen Bergkamp of Kluivert, maar die jongens speelden in een heel andere tijd.
Klik om te vergroten...