1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 25]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Cookie, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik vind het een geval dat zich op het randje bevind. Het was natuurlijk geen penalty, maar hij werd wel licht getoucheerd en ging gretig neer. Onder een schwalbe versta ik echt een situatie waarbij iemand neergaat bij geen enkel contact of wanneer iemand al valt voor er contact is geweest. Als iedereen het nou had over een onterechte penalty, dan was ik het er gewoon mee eens. Maar de nadruk wordt weer gelegd op de "schwalbe van Suárez". Dat is het treurige.
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Anders ga je huilen joh....


    Natuurlijk, er was maar licht contact. Het was ook imo geen penalty waardig. Een onterecht penalty, helemaal juist. Dat Suarez zich graag laat vallen weten we allemaal wel. Had de verdediger ook kunnen weten.... Pech gehad, maar jah, dat is voetbal.

    Als wij middels een onterechte penalty winnen lig ik daar absoluut niet wakker van. Als we erdoor verliezen eigenlijk ook niet. Dat is voetbal, zo gaat dat nu eenmaal. Natuurlijk, ik irriteer me ook vaak aan swalbes van Suarez. Dan denk ik weleens "Rot op, blijf gewoon staan mietemans". Vooral als de scheids er niet voor fluit. Als de scheids wel fluit dan wil ik nogal weleens vergeten dat het eigenlijk gaar is om zo een goal te maken.

    Ik word wel onzettend moe van dat Calimero Syndroom van sommige niet Ajax fans. Alsof Ajax altijd alleen maar voordeel heeft en de scheids altijd en alleen maar in het voordeel van Ajax fluit.

    Als dat zo was dan had Feyenoord afgelopen zondag zonder punten van het eigen veld gestapt. Ajax had een penalty moeten krijgen, kregen ze niet. Lig ik niet wakker van, zo is voetbal. Hadden ze maar gewoon een goal meer moeten maken.

    Roda verloor van Ajax, Ajax had geluk. So what? Volgende week hebben we misschien minder geluk en verliezen we onterecht. So what? Dat maakt voetbal juist zo mooi.
     
  3. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.328
    Schandalig, dat Ajax zo moet winnen.

    Als het normaal niet lukt gaan er kaarten en pingels gegeven worden. 4x die jankbal, dat is nog wel het ergste.

    Je moet iemand niet aanraken in het penalty gebied, helemaal gelijk killaz. Maar hij kan moeilijk z'n been los schroeven en uit de weg van Suárez gaan. Bah, hij gaat altijd liggen als het niet lukt. Misselijk ventje..
     
  4. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Amen _O_
     
  5. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit slaat natuurlijk nergens op. Die jongens zijn op vroege leeftijd naar Ajax gekomen van een club die samenwerkte met Ajax. Of kunnen jochies in jouw ogen pas écht rood-wit zijn als ze vanaf de F-jes bij Ajax in Amsterdam spelen?

    Tegenwoordig scout élke club jongens door heel Nederland, ook op latere leeftijd. Het blijkbaar romantische beeld wat jij hebt bij jongens uit Amsterdam die al heel hun leven bij Ajax spelen bestaat simpelweg niet meer.

    Ik snap dan ook nog steeds niet hoe je kunt beweren dat Jol geen "rood-witte jochies" durft te laten spelen.

    Ik snap je punt in zekere zin wel, alleen je beargumenteert jezelf veels te ongenuanceerd en met argumenten waaruit blijkt dat je verre van veel weet over de situatie bij Ajax.

    Edit, nu hou ik er ook over op, ik zie dat de discussie al over andere dingen gaat, excusez moi
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  6. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    voetbal is toch een contact sport. ook in de 16 meter. Voortaan in de 16 swalbes gewoon rood. Ik snap dat dat sommige verdedigers geen contact zoeken met spitsen om zo een penalty te voorkomen maar dat is eigelijk de wereld op z'n kop
     
  7. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Hoe kan iets dat altijd al zo is geweest in hemelsnaam de wereld op zijn kop zijn? Voetbal is altijd zo geweest. Bij contact in de zestien kan er een penalty volgen. Het kan ook niet. Als je schiet kan het een goal zijn. Het kan niet zo zijn.
     
  8. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    wat lul je nou stom man!!! moet je is kijken hoe ze in engeland voetballen. daar zijn de regels qua fysiek spel hetzelfde alleen voeren ze het daar ook goed uit. En ik doel op het feit dat tegenwoordig bijna elk licht contact in de 16 een penalty is. Je ziet dat verdedigers daardoor inhouden met actie's. Ik vind dat zo idioot worden. Bij voetbal mag je gewoon een een schouderduw geven slidings maken. maar door een stel idioten die zich laten vallen kan dat niet meer. Omdat er vaak penalty voor veel te lichte overtredingen worden gegeven. Je ziet de laatste paar jaren dat spelers bij elk contact vallen. Kijk naar vroeger daar vielen ze pas als je echt naar de grond werd getrokken. Nu vallen spelers al als ze ook maar iets voelen
     
  9. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach, ik weet niet of je afgelopen zondag in het voetbaltopic hebt gekeken, maar daar waren alle Ajacieden aan het huilen over de schwalbe van Tomasson. Dus ook zij hebben last van een eierdop op hun hoofdje dan ;)
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Wat heeft dat met Calimerosyndroom te maken? Dat was toch ook een schwalbe? Net zoals die schwalbe van Suárez gisteravond een schwalbe was, en daar zeikt de tegenpartij weer over.

    Kansloos gedoe. Zelden werd zo duidelijk, binnen vier dagen nog wel, dat je de ene keer de scheids mee hebt en de andere keer de scheids tegen, en allebei de partijen denken er hun gelijk uit te kunnen halen. Hoe fucking triest is dat zeg.
     
  11. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Cursusje omgaan met mensen iets voor jou? Even normaal doen gast, anders ga je je mond maar even spoelen met water en zeep. Jaaaah, zo ging dat vroeger, gewoon water en zeep.

    Ontopic dan maar weer:

    Laten we nou niet doen of schwalbes een fenomeen zijn van het hedendaagse voetbal. In welk land dan ook. De "Stervende Zwaan" is niet van gisteren hoor. In Engeland fluiten scheidsrechters zowieso minder snel voor fysiek contact. Dat is dus een beetje een loos argument.

    Ik kijk al heel lang voetbal, ik heb nu niet het gevoel alsof er meer penalties worden gegeven dan pakweg 10 jaar terug. Schwalbes zijn er al eeuwenlang, je kunt je beter afvragen of het niveau van de scheidsrechters in Nederland niet is afgenomen. Dat discussiepunt heeft meer nut dan het hebben over het vallen van spelers. Want spelers die graag en gretig vallen zullen altijd blijven bestaan. Scheidsrechters kun je tenminste nog opleiden. Dan heeft deze discussie meer nut.
     
  12. Jorrit010

    Jorrit010 Ech wel!

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    1
    True. Het wordt hier inderdaad wel steeds gezelliger de laatste tijd. Zal wel komen omdat er geen uitsupporters meer naar de Klassieker mogen, dan zoeken ze hun heil maar op XBW :+
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    [​IMG]
    Held. :D
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  15. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Hell yeah! _O_
     
  16. mk katti

    mk katti Active Member

    Berichten:
    2.583
    Leuk Bevonden:
    0
    kort door de bocht killaz, ik blijf natuurlijk wel discussieren en omdat jou dat niet zint omdat het over het heilige huisje ajax gaat is jou probleem.

    Ik beargumenteer voldoende wat ik vind, als je daar niet mee eens bent, ok.

    Maar jullie(ajaxieden(ik maak zelf uit hoe ik dat schrijf)) willen altijd maar kappen met discussies als het te heet onder jullie voeten wordt.

    Dan discussier ik niet meer, ik stop ermee, laatste wat ik zeg.

    Omdat er een keer hard uitgehaald word naar een club die de mooiste en beste jeugdopleiding van Nederland had, en nu dat door wanbeleid totaal vernietigd heeft ?

    Er zijn er zat die mij zwart-wit vinden in discussies, so what ?

    Ik vind gewoon dat jullie met z'n alle geilen op een spits (nu Suarez :+ ) omdat dat nog het enige is waarop jullie kunnen geilen.

    Kampioen worden is een grote drempel geworden voor ajax, mede omdat de jeugd niet veel meer voorstelt, en dat terwijl er talent zat is


    Ajax besteed z'n geld liever anders, en dan krijg je dus dit
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Je komt niet vaak op het forum lijkt me want deze discussies zijn iedere week met steeds een ander persoon. :)
     
    Laatst bewerkt: 4 feb 2010
  18. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat probeer je nou eigenlijk te bewijzen?
    Iedereen hier zal toegeven dat Ajax de laatste jaren een falend beleid heeft gevoerd. Het is niet dat wij allemaal geilen op Suarez hier maar iedereen die op een objectieve manier naar het Nederlandse voetbal kijkt ziet ook dat hij de beste voetballer in de eredivisie is.

    Dat we nu Suarez hebben in plaats van een speler uit eigen jeugd die de beste uit ons team is wilt niets zeggen over slecht beleid. Hij is gewoon een geweldige aankoop geweest en jij snapt natuurlijk ook wel dat geen enkele club op zichzelf jaar in jaar uit zo'n speler uit de jeugdopleiding kan voortbrengen.

    Dus wat is in godsnaam nou je punt?
     
  19. Marciiano

    Marciiano Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zegt nu wel dat de jeugd niet veel voorstelt maar een Eriksen die 17 jaar is en zijn debuut heeft gemaakt bij Ajax die vanuit de jeugd is gekomen daarnaast staan er nog heel wat spelers uit de jeugd op het veld. Stekelenburg Emanuelson van der Wiel Anita laatste twee wedstrijden dan niet Vertonghen Alderweireld ga zo maar door. Dus je moet nu niet komen zeggen dat de jeugd niet veel meer voorstelt want deze jongens zijn allemaal doorgestroomd vanuit de jeugd. En daarnaast staat een Castillion en een Rodney Sneijder ook vooraan om te gaan komen voor het eerste.

    Al zou het met Sneijder nog heel even wachten worden die speelt net wat wedstrijd met Jong Ajax mee.
     
  20. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit vraag ik me al sinds het begin van deze discussie af.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina