Gelukkig heeft een selectie maar 11 spelers. Eriksen is uiteraard een groter talent, maar concurrentie is geen slecht fenomeen om in je selectie te hebben hoor. Sowieso als je met de punt naar achter speelt zou je kunnen zeggen bijvoorbeeld dat je Lodeiro, Eriksen, Aissati én hopelijk Seedorf (anders Demy als je die niet weg krijgt) voor die twee posities hebt. Daarachter dan Jan-Arie en Bonevacia. Dan heb je sowieso het beste middenveld van Nederland, welke bezetting je ook bedenkt.
Toen hij erin kwam onder Van Basten zette hij meteen het spel naar zijn hand met als hoogtepunten de wedstrijden in Europa (Fiorentina en OM?). Onder Jol is het er niet echt van gekomen, hij dribbelde te veel én voelde zich wellicht niet comfortabel in zijn nieuwe rol als "scorende middenvelder". Nu hij het goed doet bij Vitesse (echt onzin wat je zegt dat dit zijn eerste goeie wedstrijd is) zie ik niet waarom je een slag om de arm kan houden wat betreft deze jongen.
Overigens: “Ik werd gebeld door iemand van de club, maar ik versta geen Engels”, zei voorzitter Maurizio Zamparini.
Laatst bewerkt: 2 feb 2011