1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 mrt 2011.

?

Wie wordt er kampioen?

1. FC Twente

40,7%
  2. Ajax

59,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dan ben je wel blij :)

2. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Als een algemeen directeur zegt dat we dit seizoen weer geen kampioen gaat worden, zie ik hem liever de dag ervoor vertrekken. Oprotten met zo'n pannenkoek.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Met zo'n redenering ga je natuurlijk niet ver komen. Puur doemdenken. Omdat we nu niet zulke goede spelers hebben, moeten we maar genoegen nemen met matige toevoegingen :emo:. Zie je daar zelf nou niet het scheve in?

Laten we de ambities van Ajax stellen op het strijden om en behalen van de tweede plek in de groepsfase van de Champions League, structureel meedoen om het kampioenschap en minimaal één keer in de drie jaar kampioen worden.

Als we uitgaan van het vertrek van Stekelenburg, Van der Wiel, Vertonghen en Mounir dan moet je daarvoor een centrale verdediger terughalen en een spits. En de andere posities vul je op met Vermeer (die zijn kans wel zal krijgen, al ben ik in principe voor een aankoop) en een jeugdspeler (Ligeon bijvoorbeeld). Persoonlijk zie ik dan nog graag een exceptionele buitenspeler, eentje zoals ik beschreven had. Een kwelling voor de tegenstander, actie en net dat extra waardoor hij wedstrijden kan beslissen. Als je dat invult met Boerrigter zal zo'n speler niet meer aangetrokken worden. Boerrigter zie ik dat ook niet hebben. Begrijp me niet verkeerd hoor, die jongen heeft een aantal kwaliteiten, en als die spits kan koppen zal hij ook nog wel assists op zijn conto krijgen, maar voor de ambities die we nastreven denk ik dat hij tekort komt. Hij heeft in dat opzicht ook nog eens zijn leeftijd tegen, want ik denk niet dat er nog heel veel rek in zal zitten.
    In mijn ideale scenario ziet de selectie er dan volgend jaar zo uit:
    Vermeer (Verhoeven)
    Ligeon (Toivimaki) - Alderweireld (Denswil/Ooijer) - Chivu/Aankoop (Boilesen) - Boilesen/Aankoop (Jeugd)
    Anita (Van der Heijden)
    Eriksen (Jeugd) - Lodeiro (Seedorf/Janssen)
    Sulejmani (Jeugd) - Aankoop (Castilion) - Aankoop (Özbiliz)​

In een scenario dat wat meer realistisch is moet ik waarschijnlijk dus Boerrigter, Blind, De Zeeuw, De Jong en eventueel Enoh inpassen. Seedorf/Janssen zie ik als uitzonderingen, anders hoeft er niets gehaald te worden op het middenveld. In dit scenario zou die plek dus opgevuld kunnen worden door De Zeeuw of De Jong. Mijn voorkeur gaat dan uit naar De Zeeuw, maar daar kan misschien nog een goed bedrag voor gevangen worden gezien de eerdere geruchten.

Vijf aankopen is misschien ook aan de hoge kant, maar als je echt wilt doorgroeien moet je de bovengenoemde spelers (en niet genoemde spelers als Cvitanich, Oleguer en in mindere mate Ebecilio) laten lopen.

Met dit in gedachte zal de selectie er wel ongeveer zo uitzien:
    Vermeer (Verhoeven)
    Ligeon (Toivimaki) - Alderweireld (Ooijer) - Aankoop (Boilesen) - Boilesen (Blind)
    Anita (Van der Heijden)
    Eriksen (Jeugd) - Lodeiro (De Zeeuw)
    Sulejmani (Ebecilio/Jeugd) - Aankoop (Castilion/De Jong) - Boerrigter (Özbiliz)​

Laatst bewerkt: 17 apr 2011
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Misschien gaan ze volgend jaar toch die Thulani Serero van Ajax Cape Town in de spits zetten. Het zou misschien een goedkope optie kunnen zijn. Volgens Foppe is het een enorm talent en ik heb al van een enkeling gehoord dat het een erg goede spits is.

5. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wie zie jij dan graag komen als 'exceptionele' buitenspeler met wat extra's? Ik denk dat Mertens dat wel zou kunnen, al presteert hij ook maar matig sinds hij in de belangstelling staat van Ajax en andere clubs. Verder heb je nog De Bruyne, die naam zal je ook wel bekend voor komen. Niet echt een buitenspeler maar ook dusdanig exceptionele kwaliteiten dat hij die positie uitstekend in zou kunnen vullen. Verder weet ik het eigenlijk niet zo goed.

De spitspositie is ook wel een interessante positie aangezien die heel belangrijk gaat worden. Frank heeft hoge eisen gesteld. Ik dacht zelf aan Mandzukic maar die is mogelijk onhaalbaar. Zohore zou ook wat zijn al is het de vraag of hij al op korte termijn kan presteren. Serero is voor zover ik weet meer een middenvelder dan een spits trouwens.

Laatst bewerkt: 17 apr 2011
  6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Neymar Jr uit Brazilie halen :+

Kostte mij 18 miljoen met Fifa 8)

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ik heb echt geen flauw idee welke buitenspeler Ajax zou moeten halen. Sulejmani doet het tegenwoordig weer goed, maar we missen inderdaad aan die andere kant een goede buitenspeler. Ebicilio is gewoon niet goed genoeg en Ozbiliz moet nog groeien. Die laatste zie ik overigens nog wel het Ajax-niveau halen. Maar voor volgend seizoen, pff... Ik zou het echt niet weten.

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Schijnt toch een linkshalf/aanvallende middenvelder te zijn?

Ninja-edit :+

Een exceptionele buitenspeler, ja dat is wel een lastige. Kijk het woord exceptioneel zorgt er natuurlijk al direct voor dat er weinig opties zijn. Ik ben wel gecharmeerd van De Bruyne inderdaad. Narsingh laat de laatste tijd ook goede dingen zien en wat je zegt over Mertens denk ik ook. Die jongen presteert al een tijd matig en heeft een hoog prijskaartje. Dat moet je natuurlijk ook in je afweging meenemen, want als je gaat afwegen wie je koopt zou ik eerder 6-7 miljoen neerleggen voor De Bruyne denk ik.

Moet zeggen dat ik me er de laatste tijd ook niet heel druk mee bezig heb gehouden, dus denk niet dat ik degene moet zijn die met namen komt :+

Qua spitsen positie vind ik die Kardec overigens wel interessant (die stond in de belangstelling van PSV ofzo?) en Zohore ook. Frank heeft inderdaad hogen eisen gesteld voor die positie dus erg veel opties zullen er niet zijn.

9. Lizza11

Lizza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het viel me vandaag op dat Ebecilio volgens mij helemaal geen goede conditie heeft. (Hij wordt bijna altijd in het laatste kwartier gewisseld) maar je zag hem vandaag ook de laatste 10 min. echt sukkelen, beetje wandelen, geen acties meer doen (deed ie toch al de hele wedstrijd niet ;)) en wordt daarna gewisseld. Ozbiliz is in mijn ogen veel dreigender, met een hele goede voorzet en passeerbeweging, maar heeft nog erg veel pech in zijn acties.

10. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Echt vreselijk jammer dat Ajax vandaag geen punten heeft laten liggen, want dat had het allemaal toch wat makkelijker gemaakt. NEC had in het eerste half uur al met 3-0 voor moeten staan, eigenlijk. :cool:

11. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Nja hij zei dat voor Groningen thuis en niemand had verwacht dat PSV en Twente thuis punten gingen laten liggen, toen waren ze nog niet in zo´n kutvorm namelijk (Twente had een winstreak en PSV een 4 win en 1 loss streak if i remember) en niemand had het toen verwacht. Het is niet echt fair om hem op een realistische uitspraak te beoordelen.

12. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Berg had ook niet moeten scoren.. ;)

13. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Een algemeen directeur met hart voor de zaak doet op zo'n moment niet zo'n uitspraak. Helemaal niet op de toon waarop hij het uitte.

Daarnaast is dat natuurlijk niet de enige uitspraak waarom hij weg mag wat mij betreft :)

14. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, ik ben blij dat draaikont Van der Boog oprot, die eraan dacht om Bergkamp en Jonk op non-actief te zetten, mongool. Nu ligt de weg open voor Cruyff.

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    PSV had vandaag de drie punten ook niet echt verdiend.

16. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Waarom is er nog geen poll voor wie 1e wordt in de Eredivisie? :cool:

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308

Had hem er zelf graag bijgehouden maar misschien is speeltijd bij NAC opdoen wel beter.

18. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Waarschijnlijk wordt Bonevacia ook verhuurd. Is wel mooi want kunnen ze mooi ervaring op doen.

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Prima toch, josefzoon heeft de pecht dat er net een paar andere jonge jongens zicht iets sneller hebben ontwikkeld op die positie.

Maar hij heeft talent genoeg om hem te houden dus lekker verhuren en ervaring op laten doen

20. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Zo breed is onze selectie nou ook weer niet. Had 'm er daarom graag bijgehouden. Punt is dan wel dat hij minder speeltijd krijgt, waardoor ontwikkeling minder zal zijn.
    Voor hem persoonlijk zou het wel een goede stap zijn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina