1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 34]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 23 mrt 2011.

?

Wie wordt er kampioen?

1. FC Twente

40,7%
  2. Ajax

59,3%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Leuk wat Cruijff allemaal wil, maar dat gaat dus echt niet gebeuren.

In de eerste plaats omdat Ajax een beursgenoteerde onderneming is en op de 2e plaats dat Ajax niet zijn achtertuin is, waar de plantjes met 1 handeling worden verplaatst/verwijderd.

Kom op zeg, die man wordt een beetje seniel, waarom zijn hier zo veel mensen die hem steunen? De man wil alle beslissingen maken, maar geen verantwoordelijkheid nemen. Dan ben je toch klaar?

Er zijn i.m.o. maar 2 mensen die weg moeten bij Ajax: vd Boog en Slop; vd Boog omdat hij alle geloofwaardigheid is kwijtgeraakt en Slop omdat de financiele wanprestatie de afgelopen jaren volledig aan zijn zicht voorbij is gegaan. Belachelijk als CFO zijnde en veel te laat geherstructureerd.

Exit die 2, kost je 2 miljoen aan ontslag vergoeding, maar dan heb je wel schoon schip.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    De uitspraak 'Ajax is een beursgenoteerde onderneming' is misschien feitelijk juist, maar de praktijk ligt mijn insziens totaal anders. Stel maar eens de vraag: Wanneer gaat het goed met Ajax? En wanneer gaat het goed met een NV? De twee antwoorden verschillen wezenlijk. Houden wij ook de laatste vraag aan voor Ajax, dan doet Van den Boog het inderdaad goed. Ajax redelijk uit de slechte cijfers geholpen, veel inkomsten, niet veel uitgegeven, salarissen ingekort.

De realiteit is echter dat het sportief verre van geweldig gaat. Martin Jol bleek een verkeerde keus, VdBoog heeft het rapport totaal links laten liggen, heeft deze zomer alleen maar naar de trainer geluisterd, stelde wat maanden later een andere trainer aan, liet de sterspeler vertrekken(en verkocht daarmee in feite het seizoen) en liet er niemand voor terugkomen. Ontsloeg de hoofdscout zonder reden. En voor geen van dit alles heeft hij ook maar enige verantwoordelijkheid genomen. Nee, wat hij deed, was draaien draaien draaien en liegen.

Wat dat betreft kan je idd niet verwachten dat Van den Boog verantwoordelijkheid gaat nemen voor Cruijff. Dat wil hij nog geen eens voor zichzelf. Maar de vergelijking met elke andere beursgenoteerde onderneming gaat voor mij niet op in ieder geval.

Cruijffs handelen vind ik verder ook verre van netjes. Maar het moet maar. Cruijff heeft het voordeel van de twijfel gezien zijn verleden. Het is niet de eerste keer dat hij een club er weer compleet bovenop brengt. Het lijkt me verder ook niet iemand die er nog behoefte aan moet hebben om macht en roem te verkrijgen door bij Ajax de dienst uit te gaan maken. Ik ben ervan overtuigd dat hij Ajax er puur bovenop wil brengen en niet zichzelf daarboven stelt. Hij ziet gewoon dat zijn club naar de klote gaat en wil dat stoppen.

Laatst bewerkt: 26 mrt 2011
  3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    waarom wordt dit weer allemaal in de media uitvochten

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Omdat je anders geen druk uit kunt oefenen.

5. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
  6. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Delgado, Forlan en Wattamaleo

7. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Jij bent toch voor Ajax? (serieuze vraag, niet bedoeld als sarcasme ofzo hoor) Dan begrijp ik niet hoe Johan Cruijff in hemelsnaam seniel durft te noemen. Onder de beursgenoteerde NV is de vereniging Ajax namelijk het kopstuk; de voetbalclub (volgens mij tenminste, dat kan ik fout hebben). Feit is in ieder geval dat zonder het voetbal de NV niet kan functioneren. JC doet dit vrijwillig! Hij krijgt er niks voor en wil zelf ook alleen het technische gedeelte bepalen; ook nog eens samen met ongeveer elke grote 'Godenzoon' van de succestijden die er nog rondlopen. De onervaren Jonk, Bergkamp en de Boer worden dus in alles bijgestaan door het voetbalnetwerk van oud-spelers, hierdoor zullen zij officieel de verantwoordelijkheid krijgen. De gezondheid en vrouw van JC laten het niet toe om zelf een functie op zich te nemen en er is voor hem ook geen reden om verantwoording af te moeten leggen aan een stel falende 'jonkies'.

@Shin; over dat teruglopen van de salarissen zijn ook verschillende geluiden en de zwarte cijfers zouden vooral veroorzaakt zijn door de CL, die salarisposten en dergelijke verbloemen.
    Zie ook niet in wat er niet netjes is aan Cruijff's aanpak (de uitspraak van Rikkie dat Blind moet oprotten, wordt tegengesproken door de Telegraaf) er moet rigoreus worden ingegrepen, want het alternatief is doorgaan op de weg van de afgelopen 15 jaar.

@Seh: Zwartkijken. In de succesjaren hadden andere clubs ook een grotere begroting en toch liet Ajax ze "alle hoeken van het spel zien". Organisatie is belangrijker dan miljoenen; kijk naar een club als City of Real van de afgelopen jaren, wel geld, geen beleid; dus geen succes. Er zijn genoeg spelers die een paar jaar bij Ajax zouden willen spelen (types Eriksen, Suarez) en als er eer te behalen valt genoeg spelers die op hun 30e terug zouden willen keren (Heitinga, Vd Vaart, Maxwell). 95/96 is nog altijd mogelijk.

8. Seh

Seh Guest

Dit kleine stukje verpest heel je verhaal.:emo: In de realiteit is juist te zien dat dit zo goed als onmogelijk is/gaat worden.. Real die geen goed beleid voert volgens jou, maar wel veruit de meeste omzet heeft van alle voetbalclubs, speelde Ajax aan het begin van het seizoen nog helemaal van de mat. En ja dat was ook gebeurt met een Heitinga, van der Vaart en Sneijder van 32+.. Er zijn inderdaad genoeg spelers die voor Ajax willen spelen, maar ik denk dat Suarez een enorme uitzondering was, een speler met zulke kwaliteiten zou normaal gesproken al eerder vertrokken zijn denk ik. Maar goed, de toekomst gaat het uitwijzen.

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mrt 2011
  9. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ervaring inbrengen van een speler van exceptionele kwaliteiten is altijd een goede. Maar momenteel blijven de toppers van de afgelopen jaren gewoon in het buitenland. Dus daar hebben we weinig aan.

10. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Wat ik probeer aan te geven is dat de groep jonge talenten, aangevuld met de 'routiniers' gewoon nog te vormen is indien je perspectief kan laten zien als club. Ik noemde Real ook van de afgelopen jaren omdat nu Mourinho er is en die staat vrijwel garant voor succes. Neemt niet weg dat Real in de groepsfase allesbehalve topvoetbal speelde.
    Ook jouw opmerking over 11 Messi's gaat aan mijn punt over techniek voorbij, hij heeft extra uitzonderlijke klasse en techniek, maar waar ik op doel is gewone een fijne basistechniek die in de opleiding moet worden bijgebracht zodat spelers als Busquets, Xavi, Iniesta, Pique daar niet eens meer over hoeven na te denken en hun andere speciale kwaliteiten als inzicht en lezen van positiespel boven kunnen komen. Bij bijvoorbeeld de Jong ontbreekt de techniek om een bal normaal aan te nemen, waardoor hij veel tijd kost om controle te hebben en het spel vertraagt. Ik heb het idee dat er nu onder De Boer koortsachtig aan wordt gewerkt want er is sprake van verbetering, maar als je in het eerste van Ajax komt hoort hij over al die techniek al lang te bezitten:).

11. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat wel dat we de ergste 'wegkoop'-tijden wel gehad hebben. Bouwen gaat denk ik wel makkelijker gezien een aantal ontwikkelingen:
    - De verslechtering van de Eredivisie(door het vele wegkopen) heeft ook een averechts effect. Veel buitenlandse clubs denken wel 2x na voordat ze een speler die excelleert in de Eredivisie kopen aangezien het zo'n flutcompetitie is geworden. Spelers blijven dus langer in de Eredivisie.
    - Aantal spelers in Nederland die te vroeg zijn weggegaan en mislukt zijn bij de Europese top. Sneijder is dan de uitzondering, maar je hebt daartegen Pranjic, Braafheid, Huntelaar, Babel, Drenthe, Elia die het allemaal niet maken. Ook hierdoor denken Europese topclubs wel langer na dan eerder.
    - Slechtere financiele situatie van de Europese top. Behoudens Manchester City en Real zijn nog weinig clubs bereid om hoge bedragen op te hoesten en moeten ook zij steeds meer gaan bezuinigen.
    - De financial fair play die de komende jaren gaat ingevoerd worden helpt erbij dat de Europese top niet langer zomaar gaat kopen kopen kopen en meer beleid gaan voeren.

Misschien dat hier een hoop wishful thinking bij komt kijken maar ik zie deze ontwikkeling weldegelijk en denk dat Ajax, en in het algemeen Nederland, nog wel een rol van betekenis kan gaan spelen in Europa als wij onze spelers langer vast kunnen houden. Als Ajax dan ook nog commercieel gaat met hun televisie-inkomsten dan is dat weer een stapje dichterbij.

Sowieso ben ik waarschijnlijk 1 van de weinige die denkt dat een Nederlandse club nog de Champions League kan winnen. Kijk nou naar een Lyon of Porto die de voorgaande jaren in de halve finales stonden. Dit door 2x mindere ploegen te loten en 1x een topclub. Van die 2 mindere kan je echt wel op kwaliteit winnen, dan heb je nog 1x een goeie dag nodig tegen een echte topclub en dan sta je gewoon in de finale. En in een finale kan alles gebeuren. Ik sluit het dus zeker niet uit.

12. Viktortje

Viktortje Rest in pieces!

Leuk Bevonden:
    11
    Wat een zwaar misleidend kopje bij VI.

'De Boer denkt aan 12 punten genoeg te hebben'

Klik je erop, gaat het over de trainer van Almere City..

13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ugh, daar heb ik altijd zo'n hekel aan. Gebeurt ook te vaak bij Voetbalzone.

14. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    Bij voetbalzone zetten ze in de tittel niet eens van wie de quote is. Zwaar irritant.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Beide willen 'zieltjes' winnen en hopen dat die hun steunen.

16. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
  17. GoDz ViSioN

GoDz ViSioN .

Leuk Bevonden:
    7
    VERKOPEN! Wat een debiel zeg. :emo:

18. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden: