1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    haha ja beetje te simpel idd. Als PSV winst maakte per jaar was het niet zo'n ramp, ze hadden alleen over seizoen 09-10 een verlies van 17,5 miljoen, weet niet of 2010-2011 al bekend is, maar zal ook niet best zijn. Als je deze gaten niet kan dichten met transfers, kunnen ze over 3 jaar weer naar de gemeente :+

2. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Eindelijk mooi nieuws in Eindhoven:)!

Morgen Mertens en Strootman laten tekenen en deze week nog Wijnaldum halen.
    Dan rest alleen nog een spits en wellicht een centrale verdediger.

--------------Isaksson---------------
    -Manolev-Bouma-Marcelo-Pieters-
    ------------Strootman---------------
    ---------------Hutchinson------------
    Lens-------Wijnaldum-------Mertens
    ---------------Zeefuik----------------

Zeefuik zal wel heel vet als die dit seizoen zou kunnen gaan knallen maar vrees dat PSV iets te hoog voor hem is.

3. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Dus moet je heel je team maar verkopen, geen goede spelers terughalen, vervolgens geen Europees voetbal meer halen, minder interessant worden voor investeerders/sponsoren en in een zowel sportieve als financiële neerwaartse spiraal terechtkomen? ;) Beetje een doemscenario, maar als je naar Feyenoord kijkt is dat nu wel de situatie waar ze inzitten (ook al zie ik ze op den duur wel weer terugkrabbelen).

PSV koopt nu in om bovenin mee te blijven draaien. Ze spelen qua transfergelden straks ongeveer quite dit jaar en zullen op termijn dat gat van de afgelopen jaren dichten. Het geld van de gemeente en het bedrijfsleven stoppen ze in een herstructurering van de organisatie, wat structureel minder kosten en meer opbrengsten moet opleveren.

Daarna komt het beleid om meer te verkopen dan in te kopen en dat is prima, maar daar hoort ook een goede sportieve basis bij anders heeft niemand interesse om die spelers voor veel geld te kopen. Ze leggen Mertens en Strootman ook langdurig vast, dus ze houden er al rekening mee om ze niet zomaar de deur uit te laten lopen. De jeugd stroomt ook steeds meer door en ze kopen nu in om Europees voetbal structureel te kunnen blijven halen. Op zich drie factoren, naast de herstructurering, die dat verlies op termijn wel goed kunnen maken (I hope :+). :)

Ik breng het nu trouwens nogal als een mooi weer praatje misschien, maar ik denk dat dit de gedachte achter alles is. Het is natuurlijk afwachten of ze het ook allemaal halen, maar ik bedoel dit alleen maar om te stellen dat die transfers en de kosten daarvan zo gek nog niet hoeven zijn.

Laatst bewerkt: 28 jun 2011
  4. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Haha, die Wijnaldum, wat een sukkel. Die kan bij de volgende Feyenoord-PSV op een mooie ontvangst rekenen als ie daadwerkelijk naar PSV gaat.

5. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Geen Toivonen?

6. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    edit:
    Zou wel mooi zijn, gewoon stand houden en meteen signaal afgeven dat ook al is er geld, Vitesse niet aan belachelijke transferprijzen gaat doen. Ben zeer benieuwd of dit echt het "einde" is of dat ado uit wanhoop toch nog gaat zakken, want aan "NSB" vd Brom hebben ze lijkt mij weinig meer.

Laatst bewerkt: 29 jun 2011
  7. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Verwacht dat die weggaat. Zou wel mooi zijn als die blijft. Dan Wijnaldum op de vleugel en Lens in de spits:)!

8. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Of gewoon Toivonen in de spits... Die gast kan prima meevoetballen met die gasten om hem heen. Zou een prachtige viermans (inclusief Wijnaldum) aanval zijn in ieder geval.

9. Boertje_PSV

Leuk Bevonden:
    11
    Toivonen in de spits hebben we al een keer geprobeerd en dat was totaal geen succes;).

10. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Toen Toivonen net bij PSV zat speelde hij volgens mij in de spits en deed hij het uitstekend. Correct me if I'm wrong.

11. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Vond 'm daar wel altijd kop sterk toen :)
    Die verdedigende linie van PSV kan echt niet trouwens :emo:

12. Wooffa

Wooffa Deus Ex Machina

Leuk Bevonden:
    3
    Hij wil graag in de spits en ziet zichzelf ook als spits, maar toen hij daar in het begin stond was het niks bijzonders. Miste ook behoorlijk veel kansen en is uit de spits gehaald. Later heeft hij daar nog wel eens gestaan en toen ging het beter (bijvoorbeeld vier goals tegen ADO).

In het Eindhovens Dagblad staat vandaag trouwens dat PSV toch nog op zoek gaat naar een andere spits en eventueel nog een nieuwe verdediger. Staat trouwens ook meer uitgelegd over het plan van aanpak op financieel gebied.

13. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Wijnaldum voor 5 miljoen naar PSV blijkt dus al 18 Miljoen (if i'm correct) aan nieuwe aankopen.

Vind het wel verbazingwekkend dat ik lees dat ze hulp nodig hebben van de gemeente en dan zoveel spenderen aan spelers waar je denk relatief niet heel veel aan kan verdienen, wanneer je ze doorverkoopt. Ah volg hele transfer en dat met de gemeente niet helemaal dus moet me er eerst maar eens in verdiepen, al denk ik met al Wijnaldum een prima aankoop zal zijn.

14. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    De Zeeuw naar Spartak

15. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vrees voor PSV dat dit het begin van het einde is. Zonder direct als doemdenker te willen optreden zitten ze nog steeds met een niet sluitende begroting. Zelfs de verkoop van 2 topspelers (Affelay & doedelzak) was niet voldoende om het afgelopen jaar sluitend te maken. Vervolgens krijgen ze een handreiking van de gemeente en in plaats van dit geld te gebruiken om een sluitende begroting te maken, investeren ze voor miljoenen. Ik neem ook aan dat de salarissen van de aankopen geen zakcentjes zullen zijn. Zouden ze niet eerst eens wat grootverdieners die verder weinig presteren (lees Engelaar) proberen te dumpen?

Ik vind het trouwens sowieso bizar dat Wijnaldum ervoor kiest naar PSV te gaan, ik was echt in de (utopische) veronderstelling dat hij genoeg clubliefde bezat om iig naar het buitenland te vertrekken. Als ik de berichten mag geloven was er ook wel buitenlandse belangstelling.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Lijkt me ook niet, als de transfer van Afellay maar 3 miljoen was he. :9

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ja nogal, je vergeet alleen dat al de leningen ook gewoon afgelost moeten worden (wel gunstigere voorwaarden dan nu waarschijnlijk) en als ze op dezelfde voet door blijven gaan als de afgelopen jaren ga je gewoon failliet. Psv maakt amper grote transfers, leidt amper eigen jeugd op, wie staat er nou in de basis uit eigen jeugd?

..
    btw kan vdBrom geen rechtzaak afdwingen, als die afkoopsom echt buiten proporties is (waar ik niks over durf te zeggen). Ado is wel hard aan het bluffen

18. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Nah die belangstelling was niet concreet genoeg en zeker niet voor een 5 miljoen, en van wat ik las dat liegen van hem klopt ook niet helemaal. Tuurlijk wist ie al van een grote kans weggaan, maar als je al gaat zeggen van ''wil weg'' en gaat verkeerd dan ben je ook klaar in iedereen zijn ogen. Het enige slimme wat je kan zeggen is dat je er nog niet uit bent, verder als feyenoord fan vind ik het jammer dat ie weg is maar heel erg dat ie naar psv gaat vind ik niet. Die jongen wil gewoon beter worden en zo hoog mogelijk komen dan is het een logische stap, heeft niks met clubliefde te maken maar met een topsporter willen zijn.

Dat over die schulden van psv, snap er ook echt niks van wat ze nu willen proberen, als ze geen CL halen word het denk heel cruciaal voor ze.

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Vorig jaar heeft PSV alles of niets gespeeld. Ze moesten kampioen worden, las ik overal, Tiny Sanders kon het niet vaak genoeg benadrukken. Uiteindelijk werd de Champions League niet eens gehaald. Toen dacht ik: van PSV hebben we niet veel meer te vrezen want ze hebben niets nu. Maar nu gaan ze gewoon wéér alles of niets. Dat verbaast me gewoon. Van PSV-kant is het natuurlijk te begrijpen, maar het klinkt als een wanhoopspoging. Het doet denken aan Feyenoord in 2007. Alleen zijn de aankopen van PSV wel een stuk beter dan die van Feyenoord(Hofland, Makaay, De Cler etc) dus wie weet slaagt de wanhoopspoging.

20. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Clubliefde is helaas zeldzaam.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina