1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je moet nog wel met een team komen wil je CL spelen volgend jaar.

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Precies, daarnaast is volgens de hoogte van het totale krediet 43 miljoen. Naast die lening zijn er een aantal investeerders bereid gevonden om een directe lening van 30 miljoen met PSV aan te gaan.

Over de 43 miljoen kun je lang discussieren, maar dat is een bedrag wat de WOZ waarde van de verkochte activa op de balans van PSV vertegenwoordigd. Weinig risico, aangezien projectontwikkelaars wel staan springen om de grond op te kopen.

Daarom is het leuk dat je meteen van dit soort reacties krijgt:

Blijkbaar heb je je amper in de materie ingelezen. Het begint al met het feit dat je Feyenoord met PSV vergelijkt.

Maak het sommetje maar eens: 43 (gemeente) + 30 (lening) + 15~18 (totale transferopbrengsten) = 88 ~ 91 miljoen.

Daarvan wordt een groot gedeelte gebruikt om de gaten in de begroting te dichten die zijn ontstaan door het mislopen van de CL.

De 13 miljoen wordt gebruikt voor Mertens en Strootman, waarvan ik Mertens niet eens zo'n slechte aankoop vind als je net je beste man verkocht hebt die op dezelfde positie speelde.

Het blijft boekhoudkundig schuiven met getallen, maar ga niet onzin verkondigen dat het staatssteun is en dat PSV er niets voor hoeft te doen.
    Om over competitie vervalsing maar te zwijgen.....

3. Seh

Seh Guest

Maar ze hebben toch bezit verkocht ''toevallig'' aan de gemeente. Het is niet zo dat de gemeente zegt; hier heb je geld om spelers te kopen we hoeven er niets voor terug, fijne dag nog!

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Je snapt zelf hopelijk ook wel dat het een gunst is van de gemeente.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Waarom? Ik vind dat Mark een heel goed punt heeft. Een club krijgt 43 miljoen euro van de belastingbetalers om hun financieel wanbeleid op orde te krijgen. Maar tegelijkertijd geven ze wel 13 miljoen uit. Ik zeg niet dat ze dat doen van de steun, want daar gaat het helemaal niet om. Ik ben wel benieuwd wat ze hadden gedaan zonder die steun...

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het is natuurlijk geld dat je terug krijgt. Daarnaast is het natuurlijk nooit geheel belangeloos. De gemeente zal ook wel voordeel hebben dat er een grote club voetbalt.

7. Seh

Seh Guest

Natuurlijk, maar de gemeente Eindhoven is er niet bij gebaat om PSV af te laten glijden. Werkgelegenheid gaat er op achteruit, cafés rond het stadion gaan minder omzet draaien en het is een uithangbord van de stad. Vind het niet heel erg wat ze nu gedaan hebben. :) En dat zeg ik als Feyenoorder.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Je zit niet wel ERG op micro niveau te praten :emo:
    Voor 40 miljoen kun je echt wel betere werkgelegenheid creeëren dan 2 cafeetjes en 3 stewards hoor :lol:

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Niets, dat is wat Sanders ook heeft verklaard, echter zorgde die 43 miljoen euro er voor dat PSV de 30 miljoen lening ook kreeg. Die lening zorgde er voor dat de gaten gedicht konden worden en de begroting weer op orde kwam.
    Was die lening (de 30 miljoen, niet de 43 ) er niet gekomen, zou de transferinkomsten niet aan nieuwe transfers gespendeerd worden, maar aan de gaten in de begroting.

10. Seh

Seh Guest

Ken de details niet van de reden achter de investering/lening. Maar het lijkt mij vrij duidelijk dat Eindhoven er niet bij gebaat is als PSV afzakt. ;) Daarbij is het aannemelijk dat PSV doordat ze in ieder geval hun selectie op pijl kunnen houden ze de komende jaren gewoon weer mee doen om de bovenste 2 plekken.

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en dan vertrekken er weer spelers. Moet PSV dan weer een lening krijgen om de selectie op peil te houden? Ze leven gewoon boven hun stand door de CL inkomsten standaard mee te rekenen in hun begroting, dat zal een lening niet oplossen. Ze moeten nu structureel een oplossing vinden.

12. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Al ze hun hele vermogen op unibet hadden gezet op 10-0 tegen Feyenoord waren ze wel even safe.

13. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ze gewoon beter zouden voetballen hadden ze dit probleem ook niet. Ik zie ook niet in hoe deze aankopen voor een impuls moeten gaan zorgen. Vind het geen van alle topaankopen die de club gaan dragen. Betwijfel dan ook of ze dat geld ooit terug gaan zien.

14. Seh

Seh Guest

Salarisplafond van 1 miljoen gaat ook ingesteld worden, in de huidge selectie zit daar alleen Engelaar boven las ik. Denk dat die ook nog wel weg gaat. Je kunt niet in 1 zomer alles omgooien, dan stort je als nog in. Ze doen het in ieder geval goed qua spelers inkopen. Spelers die nog een restwaarde hebben na een jaartje of wat, het zijn toch wel heel talentvolle spelers hoor die ze nu hebben rondlopen. Verder vind ik die relnicht van een Toivonen ook een hele goede, als die verkocht gaat worden zullen ze ook nog wel flink wat centjes krijgen.

Vind niet zo veel mis met wat ze nu aan het doen zijn hoor, maar dat kan aan mij liggen.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Unibet heeft hele lage limieten ;)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Ik denk dat het niet een 100% serieuze opmerking was...

17. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk het wel. :cool:

Hoe je het ook wend of keert je moet uiteindelijk natuurlijk wel drie volwaardige buitenspelers hebben, wil je 4-3-3 spelen. Als het een bescheiden huursom is, lijkt me dit de beste én makkelijkste oplossing om deze bezetting te bewerkstelligen.

Alsof een beetje concurrentie de ontwikkeling van een talent in de weg staat...Ik vind het wel heel simpel geredeneerd dat deze aankoop Cabral zo enorm in de weg gaat zitten dat het een onwenselijke situatie is. Cissé noemde ik overigens, omdat het Feyenoord bestuur (weet niet meer wie) hem erbij betrok als optie op de flanken. Het was iets in deze trend: Ja we weten nog niet of we Miyaichi moeten halen, want we hebben natuurlijk al Cissé en Cabral.

Aissati :+

Wat betreft PSV is het gewoon heel simpel. Vooralsnog hebben ze 18 miljoen besteed en ze hebben aangegeven dat ze nog een spits en een verdediger zoeken. Laten we het zeer bescheiden houden: 22 miljoen totaal. Dat is voor een Nederlandse club in elk scenario gewoon geen gezond bedrag. Toen Ajax opeens een overvloed aan liquide middelen had gingen ze ook 36 miljoen investeren. Wat je daarvan kan leren is dat het op de lange termijn gewoon niet goed uitpakt om zulke bedragen uit te geven. Na jaren van financieel wanbeleid zou je toch je lering moeten trekken, maar het geld brand in hun handen.

Ze hebben twee(drie) zeer belangrijke spelers verloren en moeten op vijf posities versterken om volgend jaar voor Champions League te gaan. Dan vind ik het wel heel makkelijk om drie opgehypte spelers uit de Eredivisie te halen voor gemiddeld 6 miljoen per stuk. Daar spreekt weinig fantasie uit. Als ze een beetje creatief hadden gescout had het me nog wel interessant geleken wat ze volgend jaar konden bewerkstelligen, maar dit vind ik gewoon wel heel makkelijk. Als je zoveel geld gaat uitgeven, omdat je toevallig een zak geld hebt ontvangen spreekt dat niet van gezond beleid.

Kleine opmerking nog, jullie strepen wel heel makkelijk 17 miljoen inkomsten aan 17 miljoen uitgaven weg. In de echte wereld is het geen fifa, dat gaat zo makkelijk niet. Je hebt te maken met balansen, afschrijvingen, geld dat in termijnen binnenkomt en dergelijke.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Nog steeds begrijp je mijn punt niet. In principe heeft Mark gelijk met dat bepaalde clubs wel steun krijgen van de gemeente en andere niet. Of dat nu wordt gebruikt om spelers te kopen, schulden te lossen of andere leningen te verkrijgen, het is en blijft geld en dat kan IEDERE club gebruiken.

19. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    De Boer wil twee spitsen nog inlijven voor het seizoen van start gaat. Ben benieuwd wie ze allemaal op oog hebben naast Sightorsson.

Ik vind Matavz nog altijd een goede optie, als dat financieel haalbaar is natuurlijk.

20. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze gaan nooit 2 spitsen halen van dit niveau, Matavs krijg je niet voor minder dan 7 miljoen, Sightorsson niet minder dan 4miljoen denk ik. dan ga je toch geen 11 miljoen of meer betalen voor 2 spitsen die eigenlijk beiden in de basis moeten staan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina