1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 36]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    goed man, ga schelden. _0/

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    True, de supporters van een club zien een zinkend schip. Zij blijven supporter van die club, ook in de toekomst. Ze beseffen niet dat het voor spelers anders werkt, het is je werk. Als jij het gevoel hebt dat je stilstaat, of dat nou qua salaris is of qua ontwikkeling, dan moet je toch echt een keuze maken.

Waarom zou een profspeler alleen maar van een club kunnen houden als hij er ook daadwerkelijk speelt? Wat moet je doen? Blijven? Terwijl je zelf ook ziet dat het niet goed gaat komen met je club de komende jaren? Want tja, je houdt van je cluppie toch? Jammer voor je eigen loopbaan, had je je club maar kampioen moeten maken.... Dan 'gunnen' wij, de supporters, je een overgang naar een veel betere club voor een veel beter salaris.

Als speler zou ik daar hartelijk om lachen, om die emotionele zogenaamde supporters. Nee, Wijnaldum heeft gelijk. PSV is 4x zo goed en hij verdient een hele hoop poen meer. Bij Feyenoord gaat hij stil staan, hij heeft niemand waaraan hij zich kan optrekken, en dat is nu net wat hij nodig heeft om stappen te kunnen maken. Dat het pijn doet bij de achterban van Feyenoord, tja, daar komen ze wel overheen, het is Wijnaldum maar, zo geweldig belangrijk is hij nou niet geweest de afgelopen jaren. Toch?

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    De eerdere onderbouwing voor die loze kreten had ik ook gelezen, maar die stelde weinig voor.

Ik zeg niet dat hij het o zo moeilijk heeft, maar ik zeg dat hij moeite had met een beslissing en in dat interview geeft hij duidelijk de afweging aan (net als Fer). Vervolgens slaat mijn opmerking dat de meeste mensen de VI wel niet zullen lezen op het feit dat dit besluit als een schok kwam voor hen/jullie.

Waan van de dag ging niet over Vlaar, maar over het juichen van Wijnaldum waar jij het zo moeilijk mee had. Vlaar heeft twee jaar geknokt om fit te worden en heeft dit seizoen dan eindelijk goed gepresteerd. Ik persoonlijk vind het moreel gezien niet kunnen om dan na een jaar, als steunpilaar, een club die het moeilijk heeft te verlaten. Drie jaar salaris vind ik dan niet afwegen tegenover dit ene seizoen. Maar daar mag jij het best mee oneens zijn hoor, het is natuurlijk slechts een moreel argument met weinig onderbouwing.

Laat ik het hier maar bij laten.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Volgens mij is Mars gereïncarneerd .....

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Over het te hoog inschatten wat mensen volgens hem deden. Dat komt dus uiteindelijk neer op het gebrek aan finesse en overzicht om op de 10 te spelen wat mensen over het hoofd zien.

Siem de Jong is overigens de grootste fout van FdB in mijn ogen. Hij ziet hem echt als rechtshalf en vrees dat hij zijn oogappeltje (heb een beetje het gevoel dat Siem dat is) de voorkeur geeft over Anita. En dat Anita dus het slachtoffer wordt van de aankoop Janssen.

In dit geval was ik het wel met ze eens. Het rendement van Wijnaldum kwam ook meer van het spelen als tweede spits dan echt als nummer 10.

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het ging mij even om de vergelijking kantoor met voetbalclub. Je kan toch geen fan zijn van een kantoor? Het klopt gewoon niet. Staan er wekelijks duizenden mensen te juichen buiten een kantoor waarmee je echt een band kan krijgen? Nee. Daarom ben ik ook geen fan van echte bedrijfsventjes in het bestuur en ben ik blij met de huidige richting waar Ajax op gaat.

Verder ben ik het wel met je eens, vanuit de speler wordt het vaak wel als 'werk' gezien.

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je kunt zeker wel gehecht zijn aan je collega's, bedrijf en baas. Daarnaast staat daar wel meestal in het contract dat je niet bij de concurrentie mag werken ;)

8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Weet je wie er nou een harteloze grandioze lul is? Van Nistelrooy, dat is nou pas een vieze geldwolf. PSV was de club die hem al die tijd gesteund heeft, na zijn blessure alles voor hem heeft gedaan zodat het knulletje toch nog naar ManU kon gaan. Hij kwam terug, vertelde hij met een trillende lip en een hangende treurwilg tussen de benen. Want die warmte van PSV, dat zou hij nooit vergeten.... En na een prachtige carriere kwam PSV langs. Die hadden het zwaar, konden Ruudje wel gebruiken. De cirkel is rond, PSV heeft nu Ruudje nodig, de man kon zijn cluppie eindelijk terugbetalen. Want die miljoenen, die heeft hij al binnen.... Dus nu kon ons Ruudje zijn belofte inlossen...

Het ging ongeveer zo:

Duitsland, 14 april 2011

Een trillende handje reikt naar de bel en na enig aarzeling wordt er aangebeld. Ik zie hem al staan, onze Ruud. In zijn achtertuin van 40.000 vierkante kilometer. Gaat die verdomde bel ook nog en de hond heeft een grote boodschap in de tuin gedaan... CHANTAL!!!!! CHANTAL!!... Waar is die hoer van een huishoudster nou weer? Moet hij verdomme nog zelf open doen ook. Kutzooi. Niet te geloven, Na 5 minuten weet Ruud hoe de deur open moet en rukt hem open....

"Wat moeten jullie hier?" spuugt onze Ruud met moeite uit.....Met een betraand gezicht, een koelkastcontract in de hand en een vaantje van PSV legt de delegatie van PSV wat ze komen doen.... Ze komen Ruudje meenemen... Ja, dat kwamen ze doen..Want PSV had hem nodig, de grote verlosser. Als de Berlijnse muur nog fier overeindstond, dan was deze omgedonderd na de bulderende lach van Ruud........Als reactie laat Ruud zijn HSV trainingsbroek zakken, haalt Goliath uit zijn broek en zeikt zo over de delegatie van PSV heen. Wegwezen…hup, opzouten roept hij ze na… Vieze zwerfhonden, dit is een nette buurt….. En loopt weer naar binnen, geïrriteerd dat hij zelf de deur open moest doen. Zijn ze helemaal van de pot gerukt….. Terug naar PSV….. Wet denken ze wel niet zeg…. Ruud moet centjes verdienen….

Die Ruud, dat is pas een zak…… Een echte geldwolf… Daar hoor ik niemand over, terwijl een Wijnaldum helemaal wordt afgebrand, terwijl die het nog moet gaan verdienen. Morgen kan hij een ongeluk krijgen, dan is het over. Ruud niet, Ruud kan 10x PSV kopen……

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Maar het is wel zoals Shin zegt iets wat dan meer van jezelf is. Je hebt geen trouwe schare supporters die alles volgen wat je doet

(tenzij je bij Bungie of Blizzard ofzo werkt)

Ik snap wel dat die jongens in de eerste plaats aan zichzelf denken. En geloof daarnaast ook wel dat er nog zoiets als clubliefde is. Het komt alleen altijd op de 2e plaats.

Uiteindelijk is het eigenbelang altijd groter. (Behalve voor Del Piero, dat is de laatste echte trouwe clubheld wat mij betreft)

10. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Haha schud je dit nou even uit de losse mouw. :lol: Geniaal.

11. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444

En Gerrard en Totti dan?
    En Giggs en Scholes?

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  12. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    wat een slap gelul, je klinkt een beetje als een gefrustreerde supporter. Spelers zeggen wat supporters graag willen horen. Sommige zijn nou eenmaal zo dom om ze nog te geloven ook. Zeker ook vergeten dat ManU 30 miljoen euro (?) betaalde voor v.Nistelrooij

Kijk naar vBronckhorst, die kwam terug naar Feyenoord .. echt een (sportieve) toptijd heeft ie daar nog gehad ( 8) ), terwijl hij waarschijnlijk zo naar elke andere (sub)topclub in het buitenland kon. De eredivisie is gewoon niet interessant genoeg als je van de Europese top komt

13. Shin David

Leuk Bevonden:
    0
    Die zijn niet gedegradeerd met hun club.

14. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Maldini! _O_

Weliswaar al gestopt.. maar toch!

Del Piero is natuurlijk wel een ekte baas, want die bleef inderdaad bij Juve zelfs toen ze degradeerden (lees: teruggezet werden).

Laatst bewerkt: 30 jun 2011
  15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    LOL

Komt hij volgens jaar terug is hij voor iedereen weer een held daar!

Slap gelul allemaal hoor.

16. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    £19 miljoen.

17. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
  18. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
  19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Uit dat artikel:

Dat zou ik dan wel eens gespecificeerd willen zien, heeft iemand dat?

Zijn dat investeerders, is dat gerekend met de huidige inkomsten van de transfers, is dit puur door saneringen?

Afgezien van de specificatie is het een goed teken aan de wand voor Feyenoord natuurlijk.

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij zonder de inkomsten van deze transferperiode, als ik goed begrijpend kan lezen.

Ik hoop dat Feyenoord dit door kan zetten, 20~ miljoen is een geweldig resultaat natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina