1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 38]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Siemenn, 4 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Een grote naam, Arteta is perfect op dit moment.. je kunt wel 40 miljoen uitgeven maar dan komt er nog steeds geen GROTE naam tegenwoordig.. ze hebben er alles aan gedaan om Hazard en M'Vila te kopen maar dat is niet gelukt.. Je kunt niet altijd een grote naam krijgen, dit is op de korte termijn de beste oplossing, je huurt Benayoun als backup en hebt Arteta voor het middenveld, we zochten creativiteit en hebben dat nu. Grote kans dat in de winterstop er nog een middenvelder bij komt; Honda, M'Vila, Hazard zijn denk ik de grootste kanshebbers.

    En je zegt dat ze de transferperiode hebben verkloot? Ze hebben geïnvesteerd in de verdediging, hebben de rotte appels uit de selectie verkocht of verhuurd.. hebben wat aankopen gedaan die er toch wel mogen wezen? En Park bijv heb je nog niet eens zien spelen dus kan je al helemaal niet oordelen of ze het echt hebben verkloot of niet ;)
     
  2. Seh

    Seh Guest

    Arsenal verdiend alleen maar respect. Zelfs in deze moeilijke tijd vertikken ze het om giga bedragen te betalen voor weet ik 't hoeveel spelers. Iedereen zeurt altijd als Real Madrid of Manchester City weer eens honderden miljoenen uitgeeft aan spelers, maar als een club als Arsenal het niet doet is het ook weer niet goed. Wat de neuk wil je nou? :+
     
  3. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Arteta is een groot risico, met zijn blessuregevoeligheid (alsof we daar nog niet genoeg van hebben) en leeftijd. Ben zelf altijd wel gecharmeerd van hem geweest, maar er zijn veel mensen die klagen dat hij inmiddels over the hill is. We gaan zien hoe het uitpakt.

    Ik klaag over de manier van handelen in het algemeen en niet per se over Arteta, ik hoop dat hij het hartstikke goed gaat doen. Punt is wel dat je het met de selectie van vorig seizoen niet hebt gered en vervolgens raak je Nasri én Fabregas, twee van de beste spelers, kwijt en besef je pas na een pak slaag van 8-2 dat er werk aan de winkel is. Dan kom je vervolgens uit op namen als M'Villa, Martin (kost overigens maar 12mil schijnt), Hazard en Götze (die 40 miljoen werd overigens al gemeld toen er nog helemaal geen sprake was van een bod, hoeveel er een uur voor de deadline daadwerkelijk geboden werd weet niemand), maar die clubs zijn ook niet gek en houden zo vlak voor deadline gewoon hun poot stijf. Dan kan je wel lullen dat je je best gedaan hebt, maar je bent gewoon veel te laat tot het besef gekomen dat we er met de verkoop van twee sterspelers weleens op achteruit kunnen zijn gegaan. Dan kom je uiteindelijk uit op een Arteta, wiens prijs ook omhoog is geschoten wegens de naderende deadline en een Benayoun.

    Zeker we zijn er achterin op vooruit gegaan, maar we hebben op het middenveld erg veel ingeleverd en van Gervinho ben ik ook nog niet onder de indruk. Als er naast de eerder genoemde namen ook nog geruchten/lijntjes zijn naar Montolivo, Vargas, Fellaini en dergelijke, heb je gewoon een mager resultaat gehaald deze transferperiode.

    Bovendien snap ik waarom ze zo lang moesten wachten met de aankoop van Santos en Mertesacker. Clichy is al een tijdje weg en deze spelers staan niet direct in verband met de verkoop van Nasri of Fabregas.

    Als je begint met een budget van 40 miljoen en het transferbudget op 1 september significant hoger is dan dat bedrag, terwijl je er significant op achteruit ben gegaan, is er iets mis.
    Ik vraag niet om spelers met absurde prijskaartjes, maar als je ziet dat je zelfs met Nasri en Fabregas in de gelederen tekort komt om mee te doen om de titel, en je raakt ze dan vervolgens ook nog eens kwijt. Dan moet er wel actie ondernomen worden, en dat hoeft dan niet perse in de zin te zijn van 45 miljoen betalen voor een 19-jarig talent, maar wel in de zin van gerichte specifieke aankopen. Marvin Martin heeft bijvoorbeeld een clausule van 12miljoen, Montolivo heeft een 1-jarig contract, Vargas speelt bij een club die 9e of 13e werd oid. En ja een eenmalige grote aankoop in de zin van een Hazard/M'villa had ook gewenst geweest. Dan moeten die wel 20-30 kosten (als je op tijd had gereageerd en niet 2uur voor de deadline), maar zo'n aankoop is wel goed voor het moraal en de voetballende kwaliteiten staan buiten kijf.

    Bovendien het verschil met een City, Real of Barcelona is dat wij wel degelijk een heel groot positief saldo op de bank hebben staan en zelfs 60-80 miljoen verantwoord kunnen investeren mocht dat nodig zijn (met de verkoop van Fabregas en Nasri). En dat was in dit geval nodig. Met de huidige aankopen + een van de eerder genoemde goedkopere spelers + een ster-aankoop had je gewoon serieus mee gedaan, nu is het een grote gok.

    Pffff, het zat diep, dit moest er even uit :+
     
  4. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    mwa ze zwichten wel voor het grote geld, ipv dat ze sportief succes willen halen. Tottenham verkoopt toch ook Modric niet voor 45 miljoen terwijl hij wel graag wilt
     
  5. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat vind ik geen zwichten voor geld. Die spelers wilden gewoon weg. Spelers met tegenzin behouden is het domste wat je kunt doen.

    Het is wel leuk dat ze weigeren grote bedragen te betalen, maar daardoor winnen ze ook nooit iets. Het blijft altijd net niet op deze manier. Wil je structureel meedoen om de titel (en soms winnen), dan moet je meer degelijkheid inbouwen én meer toppers halen. Het is niet anders tegenwoordig.
     
  6. Seh

    Seh Guest

    Is zo, maar Wenger vertikt het om daar in mee te gaan. Knap en goed wat mij betreft.
     
  7. dakar

    dakar Juve Forever

    Berichten:
    545
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat een niveau bij Jong Oranje zeg
     
  8. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Blind blinkt wel uit.

    JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA _O_

    Wat een draak van een wedstrijd zeg :emo:
     
    Laatst bewerkt: 1 sep 2011
  9. | QuickneZ |

    | QuickneZ | Ik ben sexy

    Berichten:
    544
    Leuk Bevonden:
    0
    Fabregas was ook blessure gevoelig, was de helft van het seizoen eruit, dus dat maakt niet uit. Ach we zullen zien hoe het gaat, hopelijk gaat het lopen en kunnen we in de winter nog versterken met een spits en een goede middenvelder. Zie Arsenal toch liever 4-4-2 spelen eigenlijk..
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    wat vind je een realistische plek om te staan in de winterstop?
     
  11. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
  12. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    1. Man Utd
    2. Man City
    3. Chelsea
    4. Liverpool
    5. ?
    6. ?
    7. Tottenham
    8/9 Arsenal
     
  13. Don Juan

    Don Juan Do The Moonwalk

    Berichten:
    3.475
    Leuk Bevonden:
    32
    Denk idd dat de titel in Manchester gaat blijven. Alleen verwacht ik veel van city. Die hebben echt een monsterlijk team nu. Chelsea als 3, liverpool Arsenal 4/5 Tottenham valt er net buiten.
     
  14. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Verwachting van mij
    1.Man United
    2/3 Chelsea/Man City
    4.Liverpool
    5.Arsenal
    6.Spurs
     
  15. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
    Vitesse - Volendam is 6-6 geworden na het 6-2 voor Vitesse stond 8)
     
  16. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    En Gijp kapt tijdelijk met VI. Reden, get this: oververmoeid.

    8)
     
  17. Seh

    Seh Guest

    Kan het wel begrijpen, is niet alleen die twee avondjes wat lullen he. ;)
     
  18. Shin David

    Shin David Ajax Amsterdam

    Berichten:
    3.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee het is vooral om 10 uur opstaan en een beetje voetbalwedstrijden kijken elke dag. Verder helemaal niemand om je heen hebben, 1x in de week je kinderen bezoeken. Gijp was wel de laatste waarvan ik dacht dat ie ooit oververmoeid zou raken.
     
  19. Seh

    Seh Guest

    Je weet dat hij een periode heeft gehad dat hij niet eens zijn huis meer uit durfde/kon? Je weet niet wat er speelt, neefje van hem is een maat van me. Hij ziet hem iets van 5x per jaar en op verjaardagen e.d is hij echt niet zoals die op tv/in de media is. Hij is psycholigsch niet helemaal het zelfde als een gemiddeld mens, om het zo maar te zeggen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 sep 2011
  20. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Dus?

    Vd Gijp overwerkt, heel raar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina