1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Voetballers zijn toch ook gewoon mietjes? :+

2. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    Het is compleet irrelevant of iemand bang was of niet. Punt is dat de Arena de veiligheid niet goed voor elkaar had. Voor hetzelfde geld had die vent een mes bij zich en lag Estaban nu op de IC in datzelfde Amsterdam. Het is mijns inziens dan ook meer dan logisch dat de wedstrijd wordt overgespeeld, aangezien het een fout van de Arena (en dus Ajax) was.

3. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zat aan die kant op de 1e ring, de stewards zaten gewoon op de trap de wedstrijd te kijken. Snap ook de meerwaarde niet dat ze aan die kant de gracht hebben dichtgemaakt, nergens voor nodig.
    Maar het is sowieso de schuld van de Arena/Ajax, dus ik neem aan dat we mits we winnen gratis naar gvvv mogen :F:

maar als de KNVB gewoon had gezegd 11 tegen 11 in een leeg stadion vanaf de 37e min had ook iedereen het prima gevonden denk ik. Wel zo fair toch?

Als er nu bij een uitwedstrijd vuurwerk op het veld knalt en je niet voor staat, kun je dus als trainer je spelers van het veld halen omdat de veiligheid niet naar behoren is en je spelers bang zijn en kun je de wedstrijd overspelen vanaf minuut 0 =(

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Met een stand van?

Anyways, ik begrijp het gewoon echt niet. Als men nu eens niet als fan denkt, maar gewoon als mens, dan snap je toch wel dat Verbeek zijn spelers van het veld heeft gehaald? Het is geen vuurwerk, het is een aanval op een speler van een supporter. Dat is en blijft toch echt iets heel anders, zeker gevoelsmatig.

Jouw voorbeeld is ook niet correct, het klopt niet. Als dat namelijk zou gebeuren, dan zal de wedstrijd verder worden uitgespeeld. Er is immers niets van buitenaf geweest dat een directe invloed op de wedstrijd heeft gehad. De rode kaart van de keeper door die supporter heeft een directe invloed op de wedstrijd en die kaart is geseponeerd. Dus kun je moeilijk met 11 tegen 11 vanaf de 37ste minuut gaan spelen. Op het moment van de rode kaart was de wedstrijd officieel nog gewoon aan de gang en was het een spelsituatie.

Ze hadden Ajax gewoon uit het toernooi moeten halen, zo simpel is het.

Iedereen heeft het over de reactie van Verbeek, maar laten we eens bij die supporter blijven. Daar gaat het om. Het voetbal wordt verkracht en wij maken ons druk om de uitgedeelde straf aan de betreffende clubs en of een wedstrijd nu wel of niet vanaf het begin moet worden overgespeeld.

Laatst bewerkt: 28 dec 2011
  5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0

Als je de wedstrijd had gezien was het toch vrij duidelijk dat er voor verbeek eerst amper wat aan de hand was, maar na de rode kaart hij woedend alle spelers terugtrok.

Verbeek is de enige die lacht nu.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb de wedstrijd gezien. Ik had mijn chips nog niet eens op :D

Het is simpelweg niet relevant of Verbeek vond dat er eerst iets aan de hand was. Hij was woedend over die rode kaart, omdat een supporter van Ajax zijn keeper aanvalt en zijn keeper dan rood krijgt omdat hij zichzelf verdedigt. Ik ontken nergens dat Verbeek niet slim gebruik heeft gemaakt van de onstane situatie, dat heeft hij weldegelijk. Maar dat neemt niet weg dat de fans en de spelers het slachtoffer zijn geworden van 1 enkele supporter en dat alleen Ajax en de supporter zelf hieraan schuldig is en niet AZ of Verbeek.

Ajax mag blij zijn dat ze uberhaupt nog mogen meespelen in het toernooi.

7. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    met een stand van 1-0 natuurlijk, dat was de stand voor het incident. De knvb bepaalt toch de regels dus dan kunnen ze ook gewoon met 11 tegen 11 beginnen

maar Ajax uit het toernooi halen is niet zo simpel en kan niet, niet door dit (wel al zouden ze achter staan). Dan zou je als Ajax-supporter, verkleed gaan als een supporter van een andere club en vervolgens je eigen keeper kunnen aanvallen en ben je door :+

maar wat ik wilde zeggen, als je bij een wedstrijd vuurwerk naar je gegooid krijgt zou je om de zelfde redenen van het veld kunnen stappen, als de stand je niet aanstaat.

ik snap wel dat Verbeek zijn spelers van het veld heeft gehaald, en terecht.

maargoed dit incident was blijkbaar weer nodig om mensen wakker te maken m.b.t. veiligheid en die waardeloze politiek die gewoon die voetbalwet is moet invoeren, in Engeland gaat het ook prima

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Dat snap ik wel, maar daar heb je als club niet zoveel aan. Want de wedstrijd wordt dan gewoon verder gespeeld op een ander tijdstip met dezelfde stand. Maar dat kon nu niet vanwege die rode kaart die is teruggedraait. Verder gaan is dan lastig, omdat de situatie op het veld anders is geworden dan tijdens de wedstrijd. Maar goed, ik ben de enige die zo denkt, dus ik denk dat het aan mij ligt.

Ik vind het gewoon jammer dat alles zich richt op de actie van Verbeek, terwijl de supporter en de club Ajax schuldig zijn aan deze zaak. Natuurlijk, ik baal ook als Ajacied dat die zakkenwasser het veld op rent. Maar ik koester geen wrok tegen Verbeek en vind deze oplossing ook voor Ajax prima.

9. Seh

Seh Guest

Ajax krijgt een grotere straf (0-0) en AZ en Ajax samen krijgen de straf dat er geen publiek van beide meer mag komen. Zo word Verbeek toch ook een (heel) klein beetje gestraft?:+

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Zou in dit geval niet gelden omdat de man een Ajax CC had/heeft.

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Hoezo? Als uitspelende club is het niet zo erg dat er geen 50.000 fans van de thuisspelende club in het stadion zitten toch? Daarbij hoeft zijn keeper nu ook niet op zijn hoede te zijn, tenzij de Boer zelf hem zal aanvallen, maar dat verwacht ik niet.

12. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Lekker bezig, Luis. :9

13. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    maargoed hopelijk is het een motivatie voor Ajax om nu 2x van AZ te winnen :)

Ik vraag me nog wel af wat Ajax (of KNVB) gaat doen tegenover de supporters die een kaartje hadden gekocht. Ze moeten wel iets doen want met de prijzen tegen ManU is ook niet iedereen echt blij :)

14. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Idd. Even zo door gaan en dan hoeft hij na de winterstop niet meer te spelen :lol:

KNVB niks die leggen het bij Ajax neer.

15. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als het aan Wesley ligt, komt dat helemaal goed.

16. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Wat een vreemde beslissing. Blijkbaar vond de KNVB ook dat het meest logisch was dat de wedstrijd gewoon werd uitgespeeld met 11 tegen 11, maar dat kan niet omdat de regels dat niet toelaten. Verander die regels dan, uilskuikens :{

Nu is Ajax de dupe van de regels van de KNVB.

De straf voor Ajax lijkt me verder logisch. Vind hem nog licht eigenlijk. 10000 euro en een voorwaardelijke straf is minder dan ik had verwacht.

17. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    als suarez al 25.000 moet betalen voor een middelvinger is het wel lachwekkend idd :D

18. Seh

Seh Guest

Licht? Tegenstander mag weer met 11 man voetballen en een doelpunt is volledig weg. Kleine geld boeten en een voorwaardelijke straf. Misschien dat er nu voortaan geen podium meer over de gracht word gedaan. :+

Ook AZ heeft wat supporters he. Verder is het natuurlijk nooit hun schuld dat zo'n gozer het veld op komt en heeft Verbeek er gewoon het beste van gemaakt/gehoopt. De KNVB stelt hem dus blijkbaar in zijn gelijk.

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, licht. De straf is die geldboete + een wedstrijd voorwaardelijk. Het uitspelen van de wedstrijd heeft verder niets met de strafmaat te maken, lijkt me. En die beslissing over het opnieuw spelen vind ik belachelijk.

20. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb ondertussen 400 berichten geschreven met dezelfde strekking als wat jij nu zegt moppie..... Mij hoef je dus niet te overtuigen :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina