1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Seh

Seh Guest

Echt?:eek: Ik zie liever Real en Barca die 0-0 spelen dan RKC en NEC die met 4-4 de kleedkamers in gaan hoor.

2. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, want ik kijk voetbal om vermaakt te worden door doelpunten. Veel doelpunten, veel kansen=veel emotie. Dat vind ik het mooiste. De reeks Classico's van eind vorig seizoen vond ik werkelijk geen ene reet aan. Veel geschop, veel gemekker en maar twee doelpunten per wedstrijd. Kan me niet schelen wat voor grote namen daar op het veld staan dan.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmm ik weet het niet. Het moet wel spannend zijn en op en neer gaan qua kansen. Als ze er dan net niet in gaan maakt niet uit maar een doods tactisch steekspel haak ik ook snel bij af.

Maar als het spel maar op en neer gaat en er veel te beleven is kan 1-1 wel net zo spannend zijn als 6-4

4. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    Maak je een punt natuurlijk. Maar wel is het vaak zo, en zeker bij de Champions League of iets dergelijks, is dat het wel vaker richting een tactisch steekspel gaat worden, wat dan onderbroken wordt door twee doelpunten. En daar kan ik niks mee.

5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Lol?
    Die El Classico's van april dit jaar waren echt zo enorm KUT.

6. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Meer dan eens zijn het ook de wedstrijden tussen Europese toppers die zo verlopen. Het gaat immers om veel geld. Dan kun je inderdaad beter naar een op papier mindere wedstrijd kijken, die uiteindelijk veel aantrekkelijker is.

Neem de wedstrijden van de CL bij de NOS als voorbeeld. Ze kiezen vaak voor de op papier leukste wedstrijd tussen 2 toppers, maar 99% van de tijd is het een bloedsaaie wedstrijd, terwijl andere wedstrijden die avond veel spectaculairder bleken.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Klopt. Maar dat komt volgens mij vooral omdat het geen knockout systeem meer is vanaf het begin (en dat komt dan weer door alle belangen die er spelen qua $$$ en ze het risico dat Barca of Man UTD er meteen uitvliegt niet durven nemen)

8. Mtthz

Leuk Bevonden:
    38
    De CL is een commercieel gedrocht. Dat is inmiddels al iets meer afgekapt nadat ze na drie seizoen stopten met het de tweede groepsfase (goed voor Ajax had dat in 2003 veel voordeel opgeleverd en schitterende wedstrijden, maarja.) Een knock-out systeem met open loting is veel leuker natuurlijk. Niks geen geplaatste ploegen maar meteen erin knallen. De dood of de gladiolen.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben voor. Enige concessie op commercieel gebied die ik nog wel wil doen is Pot 1 voor ekte landskampioenen en de rest in Pot 2 bij de loting :+

Zou het allemaal weer veel boeiender maken

10. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Kijk liever naar een wedstrijd waarin een zware underdog op voorsprong komt en het dan moet verdedigen.

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Handbalomsingeling kan leuk zijn maar er gaat voor mij toch niks tussen een open wedstrijd tussen 2 teams die willen winnen. En niet waar 1 van beide alleen niet wil verliezen (of nog erger, 2 ploegen die alleen maar niet willen verliezen)

12. Seh

Seh Guest

En toch kijk ik er liever naar dan een willekeurige middenmoter vs een degradatie kandidaat in de Eredivisie. Ik kijk voetbal niet alleen voor de goals overigens, dan keek ik wel basketbal!:+

13. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Eens, ik kijk het al een tijdje amper nog.

En ook ik geniet veel meer van een VVV - De Graafschap dan van een Arsenal - Barcelona, ik heb helemaal niets met die buitenlandse clubs.

Daarom hoop ik ook dat er nooit een Europese competitie zal komen, de nationale competities moeten gewoon blijven zoals ze zijn, verder die financial fair play plannen keihard doordrukken, en dan zien we over 10 jaar wel weer.

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.735
    Tijd voor Lodeiro en Bulykin dan maar.

15. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Gelukkig is Serero ook op de weg terug, samen met Özbilic. Wel erg jammer dit, zeker gezien de CL.

16. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zo! Heb me ook mateloos zitten ergeren tijdens die potten, het leek godverdomme wel judo. Iedereen lag te rollebollen en maar janken tegen die scheids. Daarom blijft de Engelse competitie voor mij het mooiste. Het is mooi dat namen als Aguëro nog naar Engeland komen (tuurlijk, geld) maar de sfeer blijft ook zonder hen het beste. De wedstrijden tussen Liverpool, Chelsea, United en Arsenal onderling zijn echt zelden saai.

Dat betekent trouwens niet dat ik niet van Barça kan genieten. Wat zij de afgelopen 4-5 jaar gedaan hebben is echt ongekend. Ploegen van verschillende tijdperken vergelijken vind ik vrij zinloos, maar dit team zal iedereen nog wel even bijblijven, denk ik.

17. Seh

Seh Guest

Ik had btw net zo goed City vs United (al was dat nu wel een pot met veel goals) of Inter vs Milan kunnen zeggen hoor. Kwaliteit > goals imo.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    City - United was echt een andere pot dan Inter - Milan dude 8)

Ik snap gewoon je hele punt niet. Kwaliteit gaat voor goals maar jij doet net alsof er een negatief verband tussen zit. Barca - Real was echt een kut wedstrijd, niet alleen qua resultaat maar al helemaal qua 'kwaliteit'.

19. Seh

Seh Guest

Nou, ik kijk liever naar een pot tussen twee toppers dan naar een doelpunten carrousel van twee zwakke ploegen. Dat is mijn punt. Ik bedoel geen specifieke wedstrijden.

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Idd! Hopelijk komt Serero snel terug. Lodeiro kan op zich een goede vervanger van Janssen zijn en anders gewoon Vertonghen linkshalf en Blind/Boilesen centraal achterin.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina