1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Vooropgesteld: de kern van de discussie kan worden teruggevoerd tot een ordinaire strijd om macht binnen de beursgenoteerde voetbalclub Ajax.

Cruijff wil de macht grijpen bij Ajax en wil dat doen door mensen die zijn visie steunen te plaatsen op cruciale posities. Enigzins gechargeerd kun je stellen dat het gaat om marionetten van Cruijff. Zo simpel is het. Hij wil echter niet zelf een dergelijke functie bekleden, omdat hij in Barcelona woont. Dat is iets wat mij wél stoort. Als je betrokken bent, moet je ook betrokken zijn! Dat doe je niet door op 1500km afstand met de spreekwoordelijke scepter te zwaaien. Tuurlijk bij Barça kreeg Johan ook (lees: wel) carte blanche, maar dat is ook een stuk makkelijker te orkestreren als je in de buurt woont.

Ik vind het ook weer begrijpelijk dat de overige RVC-leden nu deze weg hebben gekozen. Er was een impasse ontstaan die niet op de normale manier doorbroken kon worden, precies om de redenen die Nerazurri noemt. Dan vind ik het niet gek dat ze het proberen via een andere, minder elegante, weg.

Overigens geven de overige RVC-leden zondagochtend om 10.30 een verklaring over hun acties en de aanstelling van Van Gaal, aldus de Telegraaf.

Laatst bewerkt: 18 nov 2011
  2. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Proberen de vier andere RvC leden niet juist de macht te grijpen door Cruijff eruit te werken? Buiten alles vind ik het niet chique. Er wordt van beide kanten modder gegooid, maar mijn eerste wens was dat Cruijff zijn magie zou laten werken op onze jeugdopleiding. Daar heb ik een hoop voor over, maar de rest van de RvC lijkt erin te zijn gekomen met geen enkel intentie om dit tot stand te laten komen. Dit is in ieder geval mijn eerste gevoel bij deze hele situatie, maar we wachten het rustig af.

Ook om te zien dat er op termijn weer wat met meer talent door moet komen voor Oranje. Als je kijkt naar de toekomst van Oranje, is het niet echt heel indrukwekkend.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Magie van Cruijff.. Ik denk dat je een iets te hoge pet van 'm op hebt.

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dat denk ik ook. Ik betwist zijn kennis van het inhoudelijk voetbalspelletje niet hoor, het is een meester. Maar laten we niet doen alsof Cruijff alleswetend is. En Cruijff is een gevaarlijk mannetje. vergis je niet. Hij schroomt niet om te liegen en te bedriegen om zijn zinnetje door te drijven. Hij kan een heel zielig mannetje worden, vol wraakgevoelens en is imo veel te emotioneel.

Maar goed, zolang niemand weet hoe het precies gegaan is, hou ik mijn oordeel nog even voor me.

5. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ik kies geen partij, maar geef aan dat dit de manier van Cruijff is. Dat de overige RVC-leden ook smerige spelletjes spelen, daarover is geen twijfel.

Ik wil boven alles dat het gewoon opgelost wordt. Welke oplossing er ook komt, slachtoffers vallen er sowieso. De vraag is wie...

Blijf er overigens bij de Hiddink de beste oplossing voor Ajax zou zijn geweest.

6. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik wel grappig vind, is dat je eerst iedereen hoorde van 'Cruijff gaat bij het minste geringste weg en blabla'. 1000 messteken en smerige spelletjes via de media(brieven publiceren) later, Cruijff is er nog steeds. Van Gaal, zijn grootste vijand aangesteld, Cruijff is er nog steeds.

7. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Cruijff is er alleen ook weer niet, want hij zit, vind ik, teveel in Barcelona. :mad:

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Omdat het van Gaal is natuurlijk.
    Cruijff zou daar nooit aan toegeven, zou een persoonlijk verlies zijn. Die 2 hebben al zo lang een vete, die wijken niet voor elkaar.

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dat zijn dan ook misschien wel de twee koppigste personen vam Nederland.

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Spits had wel een mooie kop boven een artikel: Louis van Gaal, das logisch! :+

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Haha ja mooi stukje.
    Ook met alle reacties van prominenten, hoe ze dan partij kiezen :lol:
    Sjaak Zwart en die ex-financiële directeur waren wel het mooist _O_

12. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Ja, was inderdaad wel grappig om te lezen. :) Vanavond zit Keje weer bij VI. Dat zal ook lekker onafhankelijk commentaar worden gok ik. :+

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Niet helemaal waar, hij kon ook al vertrekken nadat de RvC zijn plannen niet wilde volgen (Ling), maar is hij toch gebleven itt iedereen beweerde.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Mag de man een standbeeld? En kunnen we hem nu al voordragen om over 10 jaar de nieuwe AD te worden?

15. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Die Sjaak Zwart is ook echt een droeftoeter eerste klas.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zonder het stuk van de spits gelezen te hebben: ":F:"

Waarom als ik vragen mag?

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
  18. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
  19. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    We feliciteren Gertjan Verbeek met de Droeftoeter van het jaar award. :lol:

20. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik zit een beetje te chargeren, maar ik denk wel dat hij de man is om de jeugdopleiding te hervormen. En het is niet te ontkennen dat dat nodig is. Denk wel dat er weinig mensen zijn die dat zo goed kunnen als Cruijff.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina