Mwah, ik geloof er niet zo in. Ik ga liever af op m'n gevoel bij mensen. Ten Have ben ik geen fan van, maar dat zwart-witte gedoe over alle commisarissen vind ik overdreven. Römer lijkt me een aardige kerel, ondanks dat hij voor veel Ajaxsupporters aan de verkeerde kant van het kampenspectrum wordt geposteerd.
Je kunt mij simpelweg echt niet wijs maken dat alle 'passanten' die Cruijff tegen zich heeft gehad, allemaal ratten zijn die Cruijff proberen te beschadigen. Ik geloof er heilig in dat er op z'n minst van twee kanten een ranzig spelletje wordt gespeeld, en het punt dat Römer maakte over De Telegraaf raakt wat mij betreft de kern. Die gogem van De Telegraaf stelde op AT5 nota bene nog dat 'zij' stelling hadden genomen achter Cruijff, nadat hij met droge ogen beweerde dat ze altijd eerlijk zijn en alle kanten tegen het licht houden.
M'n reet. Daar geloof ík nou helemaal niks van.
Tuurlijk, er zijn wat ranzige dingen gebeurd, maar wat het allemaal zo erg maakt is de manier waarop beide partijen de media aanzwengelen. En de media is zo sensatiebelust dat ze alles uitvergroten en de boel nog verder proberen te polariseren.
Je kunt mij ECHT niet wijsmaken dat het allemaal ratten, honden en slangen zijn, de mensen die zich als dissonanten van Cruijff opwerpen. Het is irrationeel om dat te denken. Dankzij de media en onze partijdigheid is het goed gelukt om ons zo'n zwart-wit beeld op te dringen.
Maargoed, ik ben heel blij met de lijn die nu gevolgd lijkt te gaan worden. RVC foetsie, Cruijff blijft extern adviseren, op De Toekomst blijft de huidige lijn intact en het is zelfs denkbaar dat Van Gaal AD blijft. Ideaal wat mij betreft.
Laatst bewerkt: 29 nov 2011