Nu moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen. De zoveelste met een spierblessure. Dat kan toch niet allemaal overbelasting zijn? Of hebben we gewoon dikke pech? Misschien tijd voor een nieuwe fysio... Denk dat we morgen 3-4-3 spelen tegen Real. Blind op links, Vertonghen centraal en Ligeon rechts? Dan een blok van 4 op het middenveld met Enoh, Janssen, Eriksen en Anita. Of kan Greg wel gewoon meedoen? Edit: er zijn nog genoeg buitenspelers met talent aanwezig hoor (ook deze nieuwe generatie): Beerens, Narsingh, Assaidi (als die voor NL kiest), Boerrigter Daarnaast heb je nog spelers (geen specifieke buitenspelers zoals hierboven) zoals Burnet, Van Aanholt etc.
1 op 1 staat niet altijd gelijk aan ruimte achterin weggeven. Zeker niet als je het middenveld compact op de achterste linie laat spelen. Op die manier kun je de ruimtes zelfs beter klein houden dan met 4 mensen achterin. Daarnaast voorkom je miscommunicatie in evt. zonedekking, want in een 3-4-3 opstelling is er geen zonedekking.
Tja, dan niet.... iedereen die denkt dat je met 3-4-3 kwetsbaarder bent dan met 4-3-3 heeft geen verstand van voetbal. Wie de tegenstander ook is. Wedstrijden van tegenwoordig win je op het middenveld, niet achterin. Een extra mannetje als controleur op het middenveld is een zegen in een wedstrijd tegen een ploeg als Madrid. Of spelen ze bij Madrid altijd de lange bal?
Ja, de coaches van bijna alle topploegen hebben er inderdaad weinig verstand van. De enige ploeg die dat soms speelt op top niveau is Barca volgens mij. En hij gaat nu richting de dierentuin, baas.
Op papier spelen veel ploegen 4-4-2 of 4-3-3, maar als je in de praktijk naar de veldbezetting kijkt is het gewoon 3-4-3. Het is maar net hoe je dat in het veld invult. Overigens: Lijkt me heel verstandig!
Geeft eens voorbeelden dan behalve Barca? Opkomende backs zijn geen middenvelders he. Real, Inter, United, City, Arsenal. Ze spelen allemaal met een blok van 2 sterke verdedigers achterin met backs ernaast. 442 kan ik nog wel inkomen, toen ik zelf nog voetbalde (op een niet te vergelijken niveau) vond ik dat altijd veel zekerder en lekkerder spelen dan een 433 opstelling.
Vaak zie je bij die ploegen die jij nu juist noemt dat de backs inderdaad opkomen en er vervolgens een controleur uit het middenveld zich laat uitzakken, waardoor ze feitelijk (in de veldbezetting) met 3 man achterin staan. Kijk 99% van de wedstrijden van de ploegen die jij noemt er maar op na.
Bij City kun je dat wel goed zien inderdaad. Chelsea heeft daar ook een handje van. Maar of het voor Ajax een goed idee is betwijfel ik een beetje.
Onzin. Dat zijn nooit alle twee de backs. 4-1+1 is nog steeds 4, alleen staat er dan even een ander op die plek. Dat noemt men ook wel positie overnemen of totaal voetbal. Of zie jij Marcelo en Ramos (of die andere Spanjool) wel eens samen opkomen langs de flanken? Zo kun je van Oranje ook wel zeggen dat ze 4-2-4 spelen want Sneijder zie je ook regelmatig tegen de spits aan spelen. Of zelfs 3-3-4 want Van der Wiel komt ook nog eens op.
Liverpool is ook een mooi voorbeeld, alhoewel die met het wegvallen van Lucas dat gisteren al een stuk minder deden. City idd doet dat heel gestructureerd in het positiespel.
Totaal geen onzin. Ik zie op sport 1 niet anders. Man kijk die wedstrijden en je ziet al die ploegen in balbezit niet anders doen. Leg het beeld maar eens stil en kijk jij dan bij 9 van die 10 ploegen waar de backs staan. Dan mag jij zeggen hoe die veldbezetting eruit ziet. Edit: Maar goed, ik zie die 3-4-3 of 4-3-3 opstelling ook niet als een statisch gegeven. Nogmaals het gaat erom hoe je dat als ploeg invult.
Ja ik kan het beeld ook stil zetten als ze met 5 mensen op een lijn achterin spelen als er een middenvelder van de tegenpartij doorkomt. Dat zijn moment opnames. Ik zal Koeman even bellen, dat ie het effe om moet gooien. 343 nieuw wonder middel. Ideaal man, dan ben je veel sterker dan de tegenstander.
Pff met jou valt zo ook geen discussie te voeren. Krijg uberhaupt niet het idee dat je wel eens competitiewedstrijden ziet van al die ploegen die je noemt trouwens.