1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 39]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danny-DH

Danny-DH Active Member

Leuk Bevonden:
    26
    3-4-3 moet je vind ik wel 3 echte mandekkers hebben. Gewoon een mannetje uitschakelen en de bal inleveren. In het buitenland spelen ze vaak met 2 spitsen en kunnen de backs makkelijk opkomen en zie je idd vaak 1 mannetje terug zakken zodat ze niet 1 op 1 staan. Maar het is toch wel wedstrijd afhankelijk hoe ze dat invullen. Zie ajax nou niet echt succesvol 3-4-3 spelen tegen madrid want je hebt de spelers daar niet echt voor!

2. Seh

Seh Guest

Wel hoor, maar niet als je denkt het wiel (opnieuw) uitgevonden te hebben. Als Ajax zijnde, dus als veel zwakkere ploeg, tegen fucking Madrid met 3 verdedigers gaan spelen is gewoon niet te onderbouwen, onwijs naïef en dom.
    Sport 1 staat meestal wel aan hier.

3. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Logisch want teams met minder voetballende kwaliteiten gaan vaak over op 4-4-2, ook omdat buitenspelers helaas schaars zijn (owee als je de bal niet aanneemt en meteen weggespeeld, actie maken is verboden).

Het maakt allemaal niet zoveel uit 4-5-1, 4-4-2 zonder aanvallende middenvelder (ook wel 4-2-2-2) of 4-4-1-1. Je kan het allemaal uitleggen als 4-3-3, hetgeen het uiteindelijke doel is (optimale veldbezetting).

4. Seh

Seh Guest

True that. Speelt ook mee dat ik op 10 speelde, dus in 442 had ik altijd iemand achter me die zich de pleuris rende voor mij. :+

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Was verder ook niet persoonlijk trouwens. Ik neem aan dat je op gemiddeld amateur niveau speelt, veel teams hebben daar een gebrek aan creatieve spelers en steunen/rekenen op een creatieve speler op de '10' of iig met zoveel mogelijk waterdragers en dan hopen dat de spitsen wat kunnen uithalen. Een ideale veldbezetting/spelopvatting is het iig niet.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dit dus, Alderweireld en Vertonghen zouden het misschien nog kunnen maar je hebt toch echt nog een mandekker nodig en een controleur die dat goed invult. En alderweireld doet waarschijnlijk niet eens mee?

Doe maar gewoon 4 man achterin

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    433 zie ik vaker langskomen dan 442.
    Alhoewel je minder creatieve spelers hebt, en sowieso is je tegenstander ook hetzelfde niveau. Dus ik zie niet in hoe dit veel anders is.

Wij leunen ook voornamelijk op een balvaste spits, middenvelder er onder en dan de buitenspelers diep wegsturen.

8. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik denk helemaal niet dat ik het wiel opnieuw heb uitgevonden, maar ik vind het zo overtrokken als mensen zeggen dat je met 4 verdedigers beter kunt verdedigen dan met 3. Of je nu een Europese topper bent of niet...

Denken dat je met 4 verdedigers automatisch sterker kan spelen dan met 3 is dan net zo naïef en dom.

Besides, een elftal is zo sterk als zijn zwakste schakel. Real Madrid is sterker dan Ajax 99 van de 100 keer, maar dat ligt echt niet aan het feit dat zij 4-3-3 spelen en Ajax misschien 3-4-3 kan spelen.

Dan verbaas ik mij nu nog meer over je uitspraken, maar dat terzijde...

9. Seh

Seh Guest

Dat zeker niet, maar het verschil in score gaat groter worden als je maar met 3 verdedigers speelt. Ben ik heilig van overtuigd, hoe vaak jij ook gaat zeggen dat dat niet zo is. Met 3 Vertonghens zou ik er nog in kunnen komen dat je zoiets denkt, maar niet met mensen als Blind in het veld.

Buitenspelers bij amateur voetbal. _O_ Meestal alleen snel maar kunnen verder vrij weinig tot niks. :+

Laatst bewerkt door een moderator: 6 dec 2011
  10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wut? Er zijn hier in omgeving Alkmaar veel teams die 3e klasse en hoger spelen met buitenspelers hoor 8)

AFC 34 --> Hoofdklasse speelt ook met een sterke linksbuiten (Tim Ruder)
    SVW 27 (Heerhugowaard) --> 2e klasse zondag speelt met een bloedsnelle linksbuiten
    Meervogels (Akersloot) --> 2e klasse speelt met een enorm technische buitenspeler

Wel een hoop linksbuiten, maar zijn wel toevallig de beste spelers in die teams....8)

11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
  12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Was toch al bekend dat het een egoïstische voorzitter is?

Vindt het volle zalen argument best plausibel.

13. Seh

Seh Guest

Ik heb respect voor hoe hij Twente weer opnieuw heeft opgebouwd, maar voor de rest vind ik het een akelige vent. Maar niemand aan de top heeft schone handen, dan kom je daar namelijk niet.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Steven ten Have heeft schone handen :+

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
    Die zit niet aan de top killaz, doe die Ajax bril eens af :+

16. Seh

Seh Guest

Wie?

17. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Real Madrid verschijnt woensdagavond in de laatste Champions League-wedstrijd tegen Ajax zeker niet in haar sterkste opstelling. Coach José Mourinho laat om 'technische redenen' liefst zeven basisklanten achter in de Spaanse hoofdstad: Cristiano Ronaldo, Marcelo, Sergio Ramos, Iker Casillas, Pepe, Sami Khedira en Lassana Diarra. Ricardo Carvalho is geblesseerd.

De volledige selectie:

Adán, Tomás Mejías, Pacheco; Arbeloa, Coentrão, Varane, Albiol, Mendes; Kaká, Özil, Di María, Sahin, Altintop, Callejón, Granero, Xabi Alonso; Higuaín, Benzema en Jesé.

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zou je nog steeds met 2 vingers in de neus kampioen mee worden in NL :+

19. Seh

Seh Guest

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat Ajax niet gaat scoren, ook niet tegen deze verdediging. Als je dan naar de aanval kijkt schrik je toch wel.

------Alonso Sahin
    Kaka-----Özil---- Di Maria
    ------- Higuain/Benzema

Daar word je niet vrolijk van. :+

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.618
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina