Alleen áls Lodeiro en Aissati vertrekken. Van mij mogen ze het bij Narsingh en een vervanger van Vertonghen (zijn vertrek lijkt me onvermijdelijk) houden. Het middenveld is breed genoeg.
Lodeiro vertrekt sowieso. Aissati volgens mij ook (contract loopt toch af?). En bovendien, Aissati speelt momenteel voor de buitenposities. Een RB lijkt me ook geen overbodige luxe trouwens. We hebben daar volgend jaar alleen Van Rhijn, en dat is eigenlijk niet eens een RB.
Dit dus. Op dit moment hebben we voor die posities Eriksen, De Jong, Lodeiro, Janssen, Serero, Klaassen, Aissati, Rits en eventueel Fischer. Lodeiro en Aissati vertrekken z.w.s. Rechtsback kan van Rhijn wel opvangen, met daarachter Ligeon.
Wie zou echter de vervanger voor Vertonghen moeten worden? Ik ken momenteel geen enkele speler die Vertonghen ook maar voor een deel zou kunnen vervangen. Rechtsback wordt gewoon Van Rhijn, neem ik aan.
Ajax heeft aangegeven ook naar versterkingen voor de backposities te zoeken, namen zijn nog niet genoemd.
Volgens de laatste geruchten wordt het contract van Chivu bij Inter niet verlengd (misschien weet Nera hier meer over?).
Gunstig, maar ik lees ook dat er veel interesse is voor Chivu uit het buitenland. Vraag me ook af wat hij zal vragen aan salaris.
Zou Schöne dan wel als stand-in willen komen? Dat wordt hij namelijk wel. Ik neem aan dat Janssen gewoon blijft nu hij net in vorm begint te komen, dan zou Schone dus plaats moeten nemen op de bank, aangezien Ajax dan gewoon gaat spelen met Janssen-Eriksen-Anita.
Ik lees heel veel tegenstrijdige berichten. Momenteel lijkt hij toch te gaan verlengen voor een flinke salarisreductie (dat stuk verdriet verdient nu gewoon 3,5 miljoen ofzo). Maar er wordt ook al een tijdje gezegd dat Napoli hem heel graag wil inlijven. En ik las laatst weer een andere bron (volgens mij een Roemeense bron) dat Ajax de meest waarschijnlijke bestemming is. Maar eerlijk gezegd zie ik dat echt niet gebeuren. De Telegraaf is een kutkrant, maar ze zijn op voetbalgebied, en zeker met Ajaxgerelateerd nieuws, vaak aardig ingelicht.
Hij is gratis Ik zie Eriksen nog wel vertrekken. En Schöne zie ik liever dan Anita of Janssen. Technischer, diepen en meer scorend vermogen.