1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Daar kun je over discussieren (ik zou persoonlijk nog wel voor Anita kiezen), maar daarnaast heeft Anita het grote voordeel dat hij ook linksback spelen

2. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Dat mag je vinden, maar dan nog is je opmerking over Anita gewoon onjuist. Nogmaals, Ajax verloor geen punt meer sinds hij als controleur op het middenveld staat. Dat is gewoon een keihard gegeven. Hij stond er bovendien in alle topduels, PSV thuis, Twente uit, Heerenveen uit, etc. etc. Anita hoort op basis van zijn prestaties gewoon in Oranje. Meer dan Nigel de Jong.

Clasie verdient dezelfde lof, dat zeker, maar Bert heeft hem dan weer helemaal niet geselecteerd. Waarschijnlijk heeft Bert tussen Clasie en Anita een keuze gemaakt.

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  3. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Klopt, maar wel linksback als noodoplossing. Ik hou mijn hart vast als hij op die positie Ronaldo moet verdedigen. Helaas hebben we zo weinig kwaliteit op die positie. Kunnen we Arthur Numan niet oproepen?

4. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Clasie heeft misschien wel de grootste stappen gemaakt. Maar begon ook op een lager niveau. Snap de keuze wel, je moet ook kijken naar ervaring. Clasie speelt pas 2 seizoenen op het hoogste niveau waar dit jaar voor de eerste keer goed. Maar heeft verder niet veel ervaring ook qua Europees verband.

Is Alexander Büttner eigenlijk opgeroepen. Dat is misschien wel de beste linksback op dit moment.

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Daar faalde die nou juist opzichtig in.

6. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Jetro Willems is opgeroepen als stand-in voor Pieters. Ik hoop eerlijk gezegd dat Pieters het EK niet haalt. Hoe zuur dat ook voor hem zou zijn. Ik zou dan Büttner oproepen.

Daarnaast hoop ik echt van harte dat Bouma uit de definitieve selectie valt.

7. Seh

Seh Guest

Ik hoop nog steeds dat Emanuelson daar gewoon gaat spelen.
    Met Afellay op links die naar binnen komt is dat gewoon een goed duo denk ik. Dan moet het middenveld wel uit 2 verdedigende middenvelders bestaan, maar dat moet wel lukken.

8. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Grappig dat je het woord oogkleppen gebruikt, terwijl je zelf durft te beweren dat Anita veel beter is dan Nigel aan de bal, zonder bal en qua lezen van het spel. Nigel is alleen beter met het 'houthakkerswerk'.

Volgens mij onderschat je Nigel dan een beetje.

9. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Bouma kán gewoon niet mee. Dat zou een schande voor het Nederlandse voetbal zijn. Iedereen onderschat Pieters trouwens ook, hij is gewoon degelijk, maar niets speciaals. Hij is redelijk hard en aanvallend is hij een enorm goed duo met een speler die naar binnen komt (zie duo Pieters - Mertens). Büttner is leuk, maar die kan nog minder in verdedigend opzicht, alleen rennen. Daarom staat hij ook vaak op de linksbuiten positie bij Vitesse.

Jetro _O_

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Urby kan beter linksback spelen dan Anita in ieder geval :+. Daarnaast heeft hij dit seizoen gewoon prima gepresteerd bij Milan. Weliswaar het merendeel van de wedstrijden op '10', maar hij zal nog steeds op links uit de voeten kunnen. Zeker met zijn extra bagage op topniveau bij Milan.

Zijn we het daar dan weer wel over eens. ;)

Nee hoor, Nigel heeft dit seizoen gewoon ondermaats gepresteerd. Ik heb Man City dit seizoen vaker zonder dan mét De Jong zien spelen en als hij speelde was het lang niet altijd gelukkig. Anita is meer in beweging, eist de bal op, zakt tussen de centrale verdedigers in bij de opbouw, zorgt ervoor dat ze kunnen doorschuiven en dekt altijd goed door. Allemaal dingen die ik Nigel de Jong nauwelijks heb zien doen, als hij al speelde.

Met Anita zou ik ook gewoon 4-3-3 spelen en niet 4-2-3-1. Ook pech voor Van Bommel in dat geval. Bijvoorbeeld zoiets:

------------Steek------------
    Wiel-Heitinga--Mathijssen-Urby
    ------------Anita--------------
    ---Sneijder--------Vd Vaart---
    Robben--Huntelaar--Van Persie

Waarom is Van Wolfswinkel niet opgenomen btw?

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    klopt, maar de alternatieven zijn ook niet geweldig :+ Dus dan maar een multifunctionele speler meenemen die in ieder geval wat ervaring op die plek heeft

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    We gaan toch Urby niet linksback zetten..
    Die gast kon dat nooit en bij Milan speelt die alleen op het middenveld. Dus echt gewend is die het ook niet meer. Zet daar iemand neer die altijd daar speelt en degelijk is.
    Verder twee aanvallende middenvelders is dodelijk. Anita komt dan gewoon te zwemmen.
    En is vragen om problemen.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Ik vind het op zich wel een rdelijk logische selectie zo... Alleen Bouma is vreemd en Cillisen wel en Vermeer niet (ik zou beiden thuislaten) is ook misschien niet logisch.

Maar het gaat uiteindelijk toch om de basis elf. Hij had ook nog Braafheid, Donk of Zuiverloon kunnen selecteren :+.

14. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    @ Tyrant: als in het had nog erger gekund? :+

15. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Blind als linksback!

16. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    [yt]ZfPe81mgcRM[/yt]

wat een ongekende legende haha

17. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Pieters uitgeschakeld voor WK, hij haalt het niet. Dus, wie wordt het? We zullen het vanavond zien bij Voetbal International met Bert.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Dan is Daley onze redder in nood.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Toch wel jammer voor zo'n knul hoor, lijkt me echt kut om een groot toernooi te missen door een blessure, helemaal als je vast wel gespeeld had.

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Inderdaad sneu. Willems gaat wel echt een geweldige linksback voor Oranje worden, denk ik. Zou leuk zijn voor hem als hij meegaat en een keer wat minuten mag maken. Maar wie basis? Nigel de Jong, Dirk Kuyt, Emanuelson.. ik zie mogelijkheden.

Deel Deze Pagina