1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat zeg ik ook nergens. De filosofie is echter wel hetzelfde.

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    De tegenstand in Nederland is natuurlijk veel zwaarder dan in Spanje. Ze laten ons niet lekker tikkitakkie spelen uit bij bijvoorbeeld RKC.

3. Seh

Seh Guest

Leuk, maar dat maakt niet dat iemand die van Barca komt makkelijker mee doet in het 'Ajax-systeem' dan bij dat van Vitesse. Allebei compleet anders dan dat van Barca (uiteraard). Ik vind het ontzettende kul, maar dat ben ik.

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    There, you said it....

Natuurlijk is het onzin, wij hebben al eens een verdediger van Barca gehad die ook nog eens een zooi wedstrijden had gespeeld in Barca 1... En die was ook ruk....

5. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    De filosofie is inderdaad hetzelfde.

6. Seh

Seh Guest

Haha, dat filmpje ''Oleguer strooit met goede paasjes!''
    Kan hem nu even niet vinden, maar die is geniaal.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Ja, maar dat komt gewoon omdat die speler ook ruk was. Dat lag niet aan het systeem. :+

8. Seh

Seh Guest

Hij zou toch zo mee moeten kunnen door de geweldige filosofie die overeenkomt met elkaar? :eek:

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is echt geen onzin. Centrumverdedigers met een goede pass, door het midden opbouwen, vroeg druk zetten, 4-3-3 spelen, met de punt naar achteren spelen, opkomende backs die in de aanval meedoen, een keeper die mee moet kunnen voetballen. Er zijn echt wel overeenkomsten.

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Dat zou je zeggen, maar andersom is het ook waar. Kijk naar Guidetti: Goede speler, slecht systeem. Je zou verwachten dat hij dan ook slecht had gespeeld. :+

11. Seh

Seh Guest

De plank, je slaat hem mis.

Ja, dat heeft elk elftal die 4-3-3 speelt.

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2012
  12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Elk elftal dat 4-3-3 speelt heeft overeenkomsten? Of elk elftal dat 4-3-3 speelt voldoet aan al die voorwaarden die ik noemde?

Overigens is het spelen van 4-3-3 opzich al een overeenkomst. Als je wilt beweren dat de spelopvattingen van Barça en Ajax niks met elkaar te maken hebben, moet je echt met wat beters komen.

13. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    De laatste seizoenen heeft Barca enkel op papier 4-3-3 gespeeld. Ajax daarentegen heeft altijd 4-3-3 gespeeld met een diepe spits, waar bij Barca na zlatan geen diepe spits meer heeft gespeeld.

14. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258

Sulejmani.. Kijk z'n lichaam en dat kapsel 8)

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Haha , ziet er weer lekker afgetraind uit. Zeker met Matavz op vakantie geweest

16. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Jezus, die gast helemaal rechts...... Ik weet dat we goedkoop moeten gaan winkelen, maar je kunt ook overdrijven Marc.......

17. Seh

Seh Guest

Elk elftal heeft overeenkomsten die in dezelfde formatie spelen. Dus zo ook Ajax en Barca. Qua spel hebben ze NIKS met elkaar te maken. Alleen al de spits positie wordt anders ingevuld. Een Janssen is een speler met veel diepe en lange ballen, schoten vanuit buiten de 16 en zo kan ik nog wel even door gaan, dat doet Barca allemaal niet. ;)

Dat Cruijff toevallig bij beide gespeeld heeft en het een en ander doet/gedaan heeft betekent niet dat ze op elkaar lijken. Ik vind dat gewoon complete bullcrap.

18. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Als Ajacied moet ik je toch gewoon gelijk geven. Het spel van Ajax lijkt niet op dat van Barca, de spelopvatting ook niet. Niet meer dan andere teams die in een 4-3-3 spelen met de punt naar achteren.

19. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    En de positie van Muniesa en Vertonghen dan? Die hebben toch gewoon een vergelijkbare rol of niet? Focus op de opbouw, verdedigen met ruimte in je rug, inschuiven, veel aanvallen, etc. Dat zou Muniesa wel moeten liggen.

Een huur heb ik wel twijfels bij, hij kan nog een aanpassingsperiode hebben. Straks heb je er maar een half jaar wat aan. Was mooi geweest als we hem konden kopen met terugkoopclausule, maar ja..

20. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit inderdaad. Het totaalspel lijkt mischien niet op elkaar, maar de intensies wel. Altijd van achteruit op willen bouwen en de voetballende oplossing zoeken. Op de helft van de tegenstander spelen en altijd vooruit druk zetten. Dat is Muniesa gewend in de jeugd en ook bij het 1ste. In mijn ogen totaal anders dan dat je Nuytinck koopt die gewend is vaak de ploeg te zijn die onder druk staat en alleen Sterk en verdedigend aardig is.

Deel Deze Pagina