1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nah, zoveel zal het wel niet worden. Ergens tussen de 10 en 15?

2. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Tja het is wat de 'gek' er voor geeft, Ajax zijnde kan denk ik gerust 15 vragen. Met de 37 van Götze en nog een hoop van Lewandowski erbij hebben ze er toch genoeg. :9

3. Seh

Seh Guest

Heeft maar een 1 jarig contract, met 10 mag je blij zijn denk ik.

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maher ook maar 1 jarig contract. Meer dan 7 miljoen zou al gek zijn.

5. Seh

Seh Guest

Ja? Ik dacht tot 2015. :eek:

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nope, anders hadden ze ook wel veel meer aan PSV gevraagd.

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Nee joh, beetje realistisch blijven aub.
    25 miljoen!

8. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ja dat is een goede!

9. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Allebei zie ik niet gebeuren zeker Van Ginkel niet eigenlijk, totaal geen noodzaak voor Vitesse om hem te verkopen en als Bony weggaat, zullen ze hem toch wel willen behouden.

Maher zou logisch zijn, maar het is maar wat AZ vraagt...

10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    [yt]5Kvbi_HR3Rk#![/yt]

11. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan ze nou serieus weer dezelfde fouten maken? Als de Vrij vertrekt zet je BMI centraal en Nelom op links. Dan heb je nog Kongolo achter de hand als reserve centrale verdediger.

12. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Bron is natuurlijk de lokale krant Meridian Match, dit kwam van Voetbalzone vandaan. Dus het hoeft niet waar te zijn natuurlijk.

13. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Even los van dat bericht, maar je gaat toch niet met twee linkspoten in het centrum van de verdediging spelen? Good luck met opbouwen. Twee rechtspoten kan nog wel, maar twee linkspoten is echt een no-go.

14. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je wel gelijk in ja. Daar had ik ff niet aan gedacht.

15. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    Waarin is 2 rechtspoten anders dan 2 linkspoten?

Anyway, is al ontkracht

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    Slimme zet van Ajax.

17. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Absoluut. Al vind ik het wel maf dat verder alleen Everton er aan mee doet. Gezien het feit dat de halve Premier League 40 minuten aan Aziatische bebording langs het veld heeft tijdens de gemiddelde wedstrijd, zou je toch denken dat een United of Arsenal er toch ook wel interesse in zou hebben.. Maar goed, kom maar door met die nieuwe Kagawa :+

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Deze discussie hadden we eerder, toen zei je dat 2 rechtspoten wel kon maar 2 linkspoten niet. Wat is daar de reden van?

En ik word een beetje bang als Feyenoord opeens weer geld krijgt, dat betekent vast weer dramatisch aankoopbeleid :lol:.

PS: Ebecilio naar Twente :mad:. Godverdomme zeg.

19. FR-thaan

FR-thaan Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb wel vertrouwen in Van Geel + de huidige staf.
    Hoop alleen dat ze niet of nauwelijks buitenlanders aan gaan trekken.
    Altijd zorgen dat je team voor het ruime meerendeel uit eigen land bestaat.

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Vooropgesteld: ideaal is natuurlijk een rechts- en linkspoot.

Twee linkspoten zie je ook bijna nooit, want je opbouw wordt dan gewoon een stuk lastiger (ik heb het dan over pure linkspoten, niet over voetballers die ook nog wat met rechts kunnen).

Het is gewoon verre van ideaal, linkspoten zijn natuurlijk al zeldzamer dan rechtspoten en als je enkel linkspoten in je centrum hebt staan draaien ze continu dezelfde kant op. Dan wordt je linkerflank dus continu onderbediend.

Gek genoeg is dat bij een centrum met rechtspoten niet zo. Ik denk dat dit te maken heeft met de manier waarop je wordt aangespeeld in het centrum van de verdediging. Dat is bijna altijd op het rechterbeen, ook al ben je een linkspoot. Iemand als Moisander zie je ook altijd meedraaien met de bal zodat hij 'm links kan aannemen en doorspelen. Dat is prima als je aan de linkerkant van het veld staat, maar rechts in het centrum breekt dat je op. Zeker als de tegenstander ook maar enigzins druk zet. Je draait dan min of meer naar je eigen goal.

Een rechtspoot links in het centrum opent makkelijker naar rechts en links dan een linkspoot. Die zal, indien aangespeeld, altijd meedraaien en dus naar rechts het spel voortzetten. Al het andere wordt gegoogel.

Deel Deze Pagina