1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Seh

Seh Guest

Robbery 8)

2. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Je zou zeggen dat het niet kan, maar deze 'man' is bijna nog lelijker dan Ribery zelf.

3. Jingga

Jingga Hand in Hand

Leuk Bevonden:
    139
    lijkt een beetje op Strootman

4. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Jong Ajax en Jong Twente gaan definitief naar de Jupiler League. Over Jong PSV nog geen zekerheid, ligt aan toelating Katwijk en/of Achilles naar JL. Zonde, op één punt verschil met Twente ga je wel/niet naar JL. :eek:

5. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Geweldig nieuws! :)

6. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Om daar op in te haken:

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Het zou voor PSV wel echt zuur zijn. Laatste jaren steeds degelijk gespeeld in de beloftencompetitie omdat ze ook gebruik maakten van A-spelers. Dit jaar (bijna) volledig gespeeld met puur en alleen jeugdspelers, eindig je een stuk lager en blijkt het ineens een heel belangrijk seizoen te zijn geweest voor PSV en de jeugdopleiding. Komende jaren zullen ze flink balen als ze in de beloftencompetitie blijven.. =(

8. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Waar lees je dit trouwens?

/never mind!

9. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Clubs staan met de rug tegen de muur, zeker als je ziet dat vorige week iedereen tegen was en nu bijna iedereen voor. Kunnen het geld niet weigeren. Ik zie het niet zitten. Laat ze maar in de topklasse instromen en Katwijk en Achilles instromen.

Zoveel ogen en haken hieraan dat het niet goed kan gaan. Promoveren mag niet. Maar hoeveel spelers per seizoen mag je wisselen tussen 1e en 2e elftal? Genoeg spelers bij Ajax 1 zijn namelijk 23 of jonger en komen in aanmerking. Is competitievervalsing pur sang.

Ajax is sateliet met Almere, PSV met Eindhoven. Dus ook daar kan vervalsing plaats gaan vinden als het om de knikkers gaat.

Ik vind als Jong Ajax 1 word en Jong PSV 2 en bijvoorbeeld Sparta 3, dat Sparta niet mag promoveren. Maar moet dan maar niemand promoveren?

Waarom moeten die teams meedoen als ze toch niet kunnen promoveren of ook maar iets kunnen betekenen in de competitie.

Kortom, een dikke FAIL!

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467

Eensch

het zal vast niet slecht zijn voor Ajax en PSV maar voor de JL is het niet goed

al is er misschien anders ook geen redden meer aan,..

maar iets beters dan dit moet er toch wel te verzinnen zijn?

11. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ze hadden gewoon eens iets moeten veranderen aan de regels, zodat het voor Topklasse teams aantrekkelijk zou worden om te promoveren.

De enige mensen die dit plan goedkeuren zijn de mensen die geen fuck met de Jupiler League hebben. Ik ga toch verdomme geen €30,- betalen voor een buscombi naar jong 020, waar geen hond op af gaat komen.

12. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nu die ploegen op tv komen heb je kans dat er ook best meer mensen geïnteresseerd gaan raken, met als gevolg meer publiek.

En dit kon natuurlijk niet uitblijven. Ze moeten gewoon de hele zooi open gooien vanaf nu, van Eredivisie tot Topklasse, waar je ook weer uit moet kunnen degraderen en promoveren.

13. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat er meer mensen geïnteresseerd zijn in de JL met jong Ajax, Feyenoord en PSV. Op dit moment zijn er genoeg JL clubs met nauwelijks bezoekers.

14. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Tuurlijk moeten topklasse teams kunnen promoveren, dat was ook de bedoeling. Vooral omdat verschillende teams uit de topklasse hebben aangegeven graag te willen promoveren, mits er iets gedaan zou worden aan de regels. In plaats van dat ze daar eens goed over nadenken komen ze met een heel ander plan waar niemand op zit te wachten in de JL. Het is niet voor niets zo dat ongeveer elk team in de Jupiler League tegen wou stemmen, maar dat ze onder druk werden gezet en wel ja moesten zeggen.

Oftewel, regelrechte chantage.

Ik snap best dat de competitie weer naar 19-20 teams moet gaan, maar er zijn genoeg alternatieven. Wat is nou het nut van beloftenteams als ze totaal geen rol van betekenis hebben?

Alsof er 10.000 mensen naar een beloftenteam gaan kijken? Durf te wedden dat er meer mensen komen kijken naar de topklasse teams die bovenaan staan.

Laatst bewerkt: 23 mei 2013
  15. Seh

Seh Guest

Ik weet zeker dat wedstrijden van Jong Feyenoord kijkers kunnen trekken, bij de andere clubs weet ik niet hoe dit zit.

Zoals? De amateurclubs willen (nog) niet.

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.623
    Amateurclubs moeten binnenkort wel.

17. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Precies, de amateurclubs willen alleen als de regels veranderen. Als de KNVB nou echt wilt dat ze kunnen promoveren, dan moeten ze dus iets gaan veranderen.

Maar dit is IMO ook maar een rare 'oplossing', om beloftenteams erbij te gooien. Alsof je met 2 beloftenteams (die sowieso geen meerwaarde hebben in de competitie) ervoor gaat zorgen dat opeens de hele competitie qua niveau en andere zaken vooruit springt.
    Die teams hebben er ook niks aan, want wat is nou de uitdaging voor de spelers in dat team, buiten het individuele belang? Sportief gezien kunnen ze toch niks winnen of verliezen. Nee, dit ruikt alleen maar naar geld en chantage.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Maar voor Feyenoord is toetreding op de korte termijn geen optie meen ik gelezen te hebben.

19. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Toetreding van beloftenteams vind ik een bijzonder slecht idee en niet wenselijk. De situatie zal al snel richting iets gaan waar deze teams betere spelers uit de A-selectie kunnen opstellen wanneer het ze goed uitkomt en dat het niveauverschil van zo'n team echt zwaar kan verschillen per wedstrijd. Moet je je voorstellen dat ze de ene wedstrijd spelen met 'echte' tweede-elftalspelers en de andere met een paar topspelers die wedstrijdritme moeten opdoen. Dat maakt toch echt verschil.

Nu is dat natuurlijk deels te reguleren door restricties. Bijvoorbeeld dat een eerste-elftalspeler maar een x aantal wedstrijden mag meedoen als hij al minuten heeft gemaakt in het eerste, maar dan bestaat de kans dat deze spelers serieus wedstrijdritme ontberen.

Ten tweede is natuurlijk de samenwerkingsverbanden die er zijn. Ajax met Almere, PSV met Eindhoven en Feyenoord met Excelsior, wat al helemaal niet wenselijk is. Natuurlijk hebben we in het verleden wel eens gezien dat Excelsior niet de beroerdste is om wat puntjes van Feyenoord af te snoepen in de Eredivisie, maar de belangen van het tweede van Feyenoord (daar maakt Excelsior ook deel van uit dacht ik) en het eerste van Excelsior zijn natuurlijk in geen enkele manier vergelijkbaar.

20. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Het risico op competitievervalsing is zo wel aardig gecounterd lijkt me. Het zorgt er alleen wel voor dat 'tussen wal en schip'-spelers gewoon amper spelen. Neem nou Denswil of Veltman, die zitten vaak bij het eerste maar ze spelen iets van 4-5 wedstrijden per seizoen als Alderweireld weer blijft. Dat is dan niet echt goed voor hun ontwikkeling. Wat doe je daar mee? Wat dat betreft zie ik hier geen meerwaarde in.

Deel Deze Pagina