De keeper is geen topper (Viviano ken ik niet, maar als je bij Palermo keept, zal het geen wereldwonder zijn, ga ik maar even vanuit).
De rechtsback is geen topper. Sagna wordt met het jaar minder, vind ik, in de wedstrijden die ik zie.
Van het centrale duo vind ik Koscielny en Vermaelen wel degelijk (geen United/City-materiaal), maar is bijvoorbeeld Mertesacker echt matig. Aan twee degelijke heb je niet genoeg als je de top wilt bereiken.
Verder vind ik de spits inderdaad niet goed genoeg. Giroud is middenmoot/subtop, niet top. Zelfde geldt voor Podolski, is ook geen echte spits, net als Walcott. Nu willen ze Ba, die wellicht wel wat beter is dan wat ze er nu hebben lopen en wel een echte spits is, maar wederom geen top.
Een echte verdedigende middenvelder (zoals NERA eerder aangaf) is ook wel handig. Cazorla, Wilshere en mogelijkerwijs Özil heb je drie goede middenvelders, maar wel lichtgewichten die aan de bal beter zijn dan het afpakken van de bal. Flamini is bagger, Diaby meer geblesseerd dan de complete ziekenboeg van één seizoen Eredivisie en Arteta en Rosicky vind ik ook geen top. Arteta leuk, maar geen speler die Arsenal naar de top brengt. Een type Song moeten ze terughalen. Gustavo had er goed gepast, net als Paulinho bijvoorbeeld.
Laatst bewerkt: 2 sep 2013