1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En Portugal natuurlijk. Hoewel ik niet zo kapot ben van Argentinië. Ik denk overigens echt dat de Belgen beter zijn dan wij, vooral omdat ze gewoon een goede verdediging hebben.

2. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Je bent nooit kansloos, daarom is voetbal zo leuk.

Portugal moet zich nog plaatsen zelfs... :+

3. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Argentinië ben je niet kansloos, de rest wel. Het is dat Frankrijk, Italië en Engeland nooit presteren op EK's, maar die hebben toch ook wel meer kwaliteit.

4. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Helaas spelen we een WK en geen EK, dus gaan Frankrijk, Italië en Engeland wel presteren. Tevens moet je maar eens kijken hoe vaak Italië en Frankrijk ver zijn gekomen op EK's...

Overigens hebben Frankrijk en zeker Engeland niet meer kwaliteit dan wij. We zijn gelijkwaardig aan hen en op een goede dag kunnen wij beter voetballen.

Laatst bewerkt: 16 okt 2013
  5. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik bedoelde ook gewoon EK's/WK's, gewoon grote toernooien. En ze zullen vast ooit gepresteerd hebben, maar de laatste decennia is het gewoon niet veel soeps.

6. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je weet dat Italië in 2006 het WK won? En dat ze op het EK van 2012 in de finale stonden?

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.617
    Je weet dat wij het WK van 2010 op 3 cm bijna hebben gewonnen?

8. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Je weet dat we het hebben over de prestaties van Italië, Frankrijk en Engeland op EK's en WK's van de laatste decennia? Dat niemand heeft gesproken over de prestaties van Oranje de laatste decennia? Je weet ook dat het niet uitmaakt of het 3cm scheelde of 500km?

Italië hoort niet in het rijtje thuis van teams die nooit presteren op eindtoernooien, dat wil ik graag duidelijk maken.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Frankrijk en Engeland hebben ook hun goede toernooien gehad.

Maar op dit moment schat ik die teams niet heel erg hoog in

Italie is een geval apart, die doen elk toernooi mee of ze nou op papier een goed team hebben of niet

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Daarom zeg ik ook dat NL niet onderdoet voor Frankrijk en Engeland en dat Italië vaak goed presteert op eindtoernooien. Siemenn zegt van niet :+

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vind 'kwaliteit' van een heel nationaal elftal altijd lastig. Ik kijk veel kritischer naar Nederland dan bijvoorbeeld naar Belgie, en Engeland heb ik als team gewoon geen hoge pet van op. Daar zitten individuele toppers tussen maar als team spelen ze (tot nu toe) vaak een achterhaald soort vechtvoetbal

Maar even puur naar resultaat kijkend denk ik dat als je 1 land nooit moet onderschatten het wel italie is.

12. Dragonmaster

Dragonmaster Registered User

Leuk Bevonden:
    2
    Als je het hebt over de 'laatste decennia' is Frankrijk ook gewoon Wereld- en Europees kampioen geworden hoor.

13. DiaLogical

DiaLogical 3 red lights

Leuk Bevonden:
    2
    We moeten nog maar eens zien of we tegen echte tegenstanders overeind blijven staan. Turkije is leuk om van te winnen, maar daar wordt je straks geen kampioen mee.

14. Wahlberg

Wahlberg Active Member

Leuk Bevonden:
    24
    Engeland stelt niks voor en België, ondanks al het individueel talent, maken ze nog altijd niet waar.

Met zo'n team moet je alles en iedereen compleet domineren en dat tonen ze niet. Hun backs zijn geen echte backs, centraal is het dik in orde, het middenveld heb je geweldige spelers rondlopen maar of dat ook werkt en in combinatie met de aanval. Het is niet echt "wow".

Duitsland had ook een jonge ploeg op het WK 4 jaar geleden maar zij speelden tenminste wel met wat flair. België moet iedere wedstrijd bikkelen, gaat echt moeizaam.

Ik denk als ze een betere coach hadden gehad met wat meer internationale ervaring dat het beter zou lopen. Deze ploeg zou echt 3x beter moeten kunnen voetballen.

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    We moeten ons ook gewoon geen illusies maken. Lekker als frivole underdog dat toernooi in gaan, zonder verwachtingen. Dan heb je vaak de leukste toernooien met de verrassendste resultaten :thumbs: En als het niks wordt dan lekker genieten van de andere landen. Ideaal toch?

16. Edjuuuuuh

Edjuuuuuh -

Leuk Bevonden:
    61
    Een goede ploeg die de bal wel geplaatst over de verdediging kan krijgen en we zijn al de sjaak joh. :p

17. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Precies, ondanks het negatieve gevoel over de kansen van Oranje van de laatste tijd gaan 'we' richting zo'n eindtoernooi altijd denken dat we misschien wel beter zijn dan in werkelijkheid. Vaak is iedereen heel pessimistisch en hoe dichterbij zo'n toernooi komt, hoe meer strohalmen we aangrijpen om te gaat denken dat we goed zijn.

Oranje telt gewoon niet mee, zelfs met een team vol geweldige topspelers en dite voetbal, maken we het gewoon nooit waar. Dat komt grotendeels door gemakzucht en een gebrek aan mentaliteit om ten koste van alles te winnen. Je moet wel ongelooflijk veel beter zijn dan je tegenstander om zonder die mentaliteit daadwerkelijk iets te winnen.

In 2010 waren we voetballend niet best, maar die gasten gingen er gewoon voor. Vol gas en dan heb je een paar echte topspelers nodig om het verschil te maken. In 1988 speelden we ook niet geweldig, maar hadden we die mentaliteit ook. Overigens denkt iedereen dat we in 1988 ook echt geweldig voetbal speelde, maar dat was niet zo. Daarom kan het de Italianen, Duitsers, Fransen en dat soort landen ook niet schelen of ze goed spelen of niet. Ze weten dat als je die titel pakt dat het geen zak uitmaakt of je mooi voetbal speelde.

Eigenlijk is het ook helemaal niet erg, we zijn maar een klein landje en juist omdat we stronteigenwijs zijn en blijven doen we altijd mee en soms zelfs wat meer dan dat. Dat is prachtig, en hopelijk blijven we voor altijd misplaatst arrogant. Zonder dat zijn we gewoon een soort Hongarije.

18. dakar

dakar Juve Forever

Leuk Bevonden:
    1
    Ik merk om me heen, dat veel mensen die underdog-rol van Oranje moeilijk kunnen accepteren, vind het niet erg, lekker relax kijken.

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Underdog of niet, je wilt altijd dat je eigen land wint dus relaxed kijken zal het op een groot toernooi nooit worden

20. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Klopt, dat heb je nooit, maar de berusting is er wel sneller als het mis dreigt te gaan omdat je verwachting niet bijzonder is.

Deel Deze Pagina