De Grote Voetbaldraad [Deel 40]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 30 jan 2012.

1. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.949
    Denk toch dat je dan naar de rest van het team/trainer moet kijken want het lijkt mij niet dat je van Ronaldo meer kunt verwachten dan dat hij afgelopen seizoen heeft laten zien

2. Smirnoff

Smirnoff Wahed fenomeen.

Leuk Bevonden:
    217
    Niet helemaal mee eens. Datgene waar het naar leidt is de CL of de titel, wat dus al prijzen op zich zijn.
    Nu gaat het om de speler zelf en niet over wat het team bereikt heeft.

3. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Maar dat is juist het probleem. Voetbal is een teamsport en de prijs individualistisch. Daarom vind ik dat je puur moeten kijken naar de speler zelf en niet voornamelijk naar de prestaties, want dan hadden er 3 van Bayern moeten staan.

Ik ben geen fan van hem, maar ik zie wel in dat Ronaldo verdiend heeft gewonnen. Want laten we eerlijk zijn, Ronaldo en ook Messi zijn een klasse beter dan Ribéry, die btw erg slecht speelde in de CL-finale.

4. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Klopt, maar dan zou het in principe in die regeling alleen voor topscorers?
    Een Alaba of Xavi, Iniesta, Varane etc zouden allemaal geen prijzen kunnen winnen?

Voetbal is nog altijd een teamsport, doelpunten moet naar iets leiden, anders kun je spits van Albanie ook selecteren want die maakt het de verdediging ook moeilijk.

Ronaldo is zoals gezegd top maar niet bepalend in het afgelopen jaar, was niet aanwezig in de CL halve finale als in de copa de rey finale.
    (Ribery was uiteraard ook minder aanwezig in de finale van de CL, wel bepalend)

Maar goed zoals ik eerder zei, jij vind dat hij hem wel verdient heeft gewonnen en ik niet.
    Einde conclusie :)

Laatst bewerkt: 14 jan 2014
  5. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Puur naar de speler kijken kan ik bij Ribéry geen enkel punt opnoemen waarom hij beter zou zijn dan Ronaldo. Stel je haalt Ribéry weg bij Bayern, geen probleem. Stel je haalt Ronaldo weg bij Madrid, aanzienlijk probleem.

6. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Sorry maar alsof er bij Real Madrid koekenbakkers rondlopen? Ronaldo heeft het ook gedaan met Ozil, Xabi Alonso, Di Maria, Bale, Higuain, Benzema, Ramos, Varane, Isco en Modric.

Slecht excuus.

7. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Excuus?

Van alle spelers die je hebt opgenoemd is er niemand bepalend geweest en had ook geen grote scoringsdrift, wat bij Bayern wel het geval is. Maar als je toch nog denkt dat Ribéry beter is, dan moet je vooral dat blijven geloven.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ach laat die jongen toch lekker zijn oogkleppen ophouden. Snapt niks van heel de prijs.

9. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Zelfs ik, die een grafhekel heeft aan Ronaldo, kan zien dat hij momenteel de beste is. Ribéry zal die prijs nooit gaan winnen.

10. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik heb gezegd dat Ribery bepalender was afgelopen jaar.

@Corona; Ga eens in discussie met mij ipv mij op de man aan te vallen.
    Je kunt het hoogstens niet met mij eens zijn maar dingen zeggen van dat ik er niets van snap of dat ik troll slaat nergens op.

11. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je bent ook gewoon niet serieus te nemen. Kijk als je een mening heb ala, maar je draait er om heen en je spreekt je zelf nu tegen zie ik.

12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Oh vertel.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik kan het Ronaldo niet misgunnen, zijn individuele stats voor vorig jaar zijn weer monsterachtig. Aangezien het een individuele prijs is gaat het wat mij betreft gewoon tussen Ronaldo en Messi en aangezien Messi een tijd niet fit is geweest vind ik het niet meer dan logisch dat Ronaldo hem deze keer krijgt. De rest zit gewoon niet op dat niveau, zij steken er met z'n 2en boven uit (Messi als hij 100% fit is nog net ietsje verder imho, maar dat gat is kleiner dan van Ronaldo naar de nummer 3 )

maar al met al zijn dit soort Fifa en uefa feestjes niet zo belangrijk, het is even leuk om over te discussieren maar het blijft natuurlijk een beetje jurysport op deze manier

14. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Bekijk je vorige post maar eens en daar de eerste zin van. Als je denkt dat je dat echt hebt gezegd, en dus niet heb gezegd/gesuggereerd dat hij Beter is, trek ii mij terug uit deze discussie.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Robben was belangrijker dan Ribery.

I said it.

Sent from my Batmobile

16. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Monsterachtig? Messi heeft bijna dezelfde statistieken terwijl hij al sinds maart met blessures loopt... Het is een enorm groot verschil tussen Messi die 100% fit is en Ronaldo, geen ietsje.
    Messi die twee jaar geleden 90 doelpunten maakte in een jaar, dát is monsterachtig.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik weet dat jij een strakke plasser van Messi krijgt maar je kan niet ontkennen dat Ronaldo vorig jaar de betere stats had (door blessures bij Messi ongetwijfeld). En ik zegt toch ook dat Messi normaliter nog beter is, wat wil je nou nog meer van me :+ Ook al is Messi als hij fit is nog beter, dat doet niks af aan Ronaldo's individuele prestaties, ik vind hem de logische winnaar

18. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ronaldo had betere statistieken, maar Messi had bijna dezelfde ondanks zijn blessures.
    Naar mijn mening is het verschil tussen Messi en Ronaldo even groot als het verschil tussen Ronaldo en de nummer 3 van de wereld. Messi wordt niet voor niets met Maradona en Pelé vergeleken, Ronaldo alleen met Messi. :9

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ja misschien wel, maar we zijn het er dan over eens dat je wat nr 3 kan kiezen uit een hele groep spelers (op dit moment maakt Suarez bijv aardig aanspraak op die plek) maar dat nr 1 en 2 wel duidelijk zijn. En als nr 1 dan een lastig jaar heeft dan wint de nr 2. Niks raars aan, nu snel weer door met het echte voetbal :+

20. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ribery was bepalender dat zeg ik dus ook al aantal post en belangrijker.

Deel Deze Pagina